Meer Artikelen

Meeste Nederlanders: ‘Persoonlijke online reclame is ongewenst’

Zeven op de tien Nederlanders willen geen webreclame zien die gepersonaliseerd op basis van zijn klik- en surfgedrag. Ze vinden behavioural targeting ongewenst. De helft van de consumenten voelt zich al aangetast in zijn privacy door dialoogmarketing van bedrijven.

Nieuwe code van e-mailbranche wil strengere wetgeving voor zijn

De nieuwe e-mailcode, opgesteld door de brancheverenigingen DDMA, IAB, Thuiswinkel.org in samenwerking met VNO-NCW, gaat verder dan de wet. “Zelfregulering moet ervoor zorgen dat er geen strengere wetgeving aan te pas komt”, aldus Ivonne Bojoh, directeur bij Veritate en lid van de commissie e-mailrichtlijnen bij DDMA.

‘Cookiewet kraakt juridisch gezien aan alle kanten’

De cookiewet zoals de Tweede Kamer die heeft aangenomen, zou juridisch gezien aan alle kanten kraken en in strijd zijn met Europees recht op meerdere punten. Dat stelt direct marketing-organisatie DDMA.

Legal

Mobiele marketing in opkomst binnen dialoogmarketing

Het marketingbudget voor dialoogmarketing krabbelt langzaam uit het dal dat in het derde kwartaal vorig jaar zichtbaar was. Er wordt meer geld voor uitgetrokken. Hierbij is mobiele marketing gewild, bij adverteerders en aanbieders die er nu nog geen gebruik van maken.

DDMA neemt e-mail branchevereniging onder haar vleugels

De e-mail associatie, voorheen bekend als EMMA, gaat samen met de direct marketing organisatie DDMA. De toetredeing zou de leden van de e-mail associatie toegang geven tot een groot netwerk.

Premium

Duitse direct marketeers verscherpen eigen e-mailverplichtingen

De Duitse DM-brancheorganisatie DDV legt zijn leden strengere regels om voor marketingacties per e-mail. Een dubbele opt-in wordt ‘verplicht’ en de namen van sponsoren rondom acties moeten expliciet worden gemaakt.

E-mailmarketing
Premium

Internetbranche woest op TNO over rapport cookiewet

Ongenuanceerd, niet representatief en een onfatsoenlijk basis voor de Tweede Kamer om beslissingen mee te nemen. Vijf brancheorganisaties uit de internetmarkt keren zich fel tegen een rapport van TNO-IViR over de aanstaande cookiewet.

Premium

Expliciete bescherming voor kinderen onder cookiewet

Europese media- en consumentenorganisaties spreken af dat ze geen digitale profielen van kinderen gaan gebruiken voor internetreclame.

DDMA lanceert eerste versie van social reclame code

De direct marketing-organisatie DDMA heeft een eerste versie online gezet van een social code, die uiteindelijk onder de Reclame Code moet vallen. Met de code wordt geregeld dat het duidelijk is dat een review van een consument op een eigen blog gedaan wordt in ruil voor korting.

Social media grijs privacygebied voor marketeers

Social media zijn vanwege het publieke karakter een goudmijn voor marketeers. Ze leggen de gebruiksverantwoordelijkheid primair bij de consument, die data moedwillig met de rest van de wereld deelt. Marketeers gebruiken die privé informatie graag en gooien die niet weg.

Social

DDMA lanceert Bas Van den Beld als social media-man

De direct marketing-organisatie DDMA, heeft Bas van den Beld geïnstalleerd als social marketing-ambassadeur. Van den Beld moet het onbegrip voor social marketing gaan verminderen. “Het is moeilijk meetbaar, maar ik wil meer begrip gaan creëren.”

Publiek debat Social Media Marketing Code

Woensdag 9 juni start het publieke debat over de Gedragscode voor Social (Media) Marketing. Jij kan daar als voorloper op dit gebied aan meedoen en de Code helpen vormgeven.

Premium

Tom Kok treedt af als voorzitter DDMA

Tom Kok treedt af als voorzitter van DM-branchevereniging DDMA. Johan van Mil volgt hem tijdelijk op.

Start inschrijving DDMA Data Quality Award 2010

Amsterdam, 18 mei 2010 – Organisaties die belang hechten aan de kwaliteit van hun klant- of prospectbestanden kunnen zich vanaf vandaag weer inschrijven voor de DDMA Data Quality Award. Wie kan door een investering in datakwaliteit aantoonbare resultaten laten zien op het gebied van klanttevredenheid, efficiëntie of omzet en treedt daarmee in de voetsporen van NUON, RDC, Wij Special Media en Truvo? De genomineerde cases worden aan het publiek gepresenteerd tijdens de Dag van de Datakwaliteit op 14 oktober van dit jaar.

Premium

DDMA wil weggooiplicht voor persoonsgegevens

DM-brancheorganisatie DDMA wil dat bedrijven en de overheid gaan nadenken over het weggooien van persoonsgegevens. Vooral meegeleverde maar niet-relevante data zouden naar de digitale prullenbakken moeten verdwijnen.