Meer Artikelen

Regels prijsvragen en sweepstakes gaan op de schop

Branchevereniging DDMA verzet zich tegen veranderingen van de Gedragscode promotionele kansspelen, die staatssecretaris Teeven per 1 oktober wil doorvoeren. DDMA heeft grote moeite met de bepaling dat promotionele kansspelen niet georganiseerd mogen worden om persoonsgegevens te verzamelen of inkomsten te genereren. ‘Promotie is altijd gericht op het vergroten van de afzetmarkt, en klantkennis is hierbij onontbeerlijk.’

E-commercebedrijven zijn de slechtste e-mailers

Een derde van alle commerciële e-mail in Nederland wordt verzonden door on- en offline retailorganisaties. Verrassend is dat e-commercepartijen, gemeten naar de openratio’s, de slechtste mailers zijn. Drie van de vier berichten blijft ongeopend hangen in de onze mailbussen.

E-mailmarketing

Wouter Hosman en Travix winnen E-mail Awards 2013

Wouter Hosman van 2Organize en Travix International hebben zojuist in Amsterdam E-mail Award ontvangen van een vakjury.

E-mailmarketing

DDMA: Schriftelijke bevestiging bij telemarketing te duur

Brancheorganisatie Dutch Dialogue Marketing Association (DDMA) heeft haar zorgen geuit over het wetsvoorstel consumentenrechten, dat een schriftelijke bevestiging door de consument vereist van een contract dat is afgesloten via de telefoon. De implementatiekosten bedragen naar schatting zo’n 11,5 miljoen euro.

Marketeer zegt: nog meer online in 2013

De marketeer kiest komend jaar voor een nieuwe koers en is online georiënteerd. Direct mail behoudt zijn plek in de marketingmix, maar minder sterk dan twee jaar geleden. Dat zijn enkele resultaten uit de ‘DM Barometer – Special: De marketeer in 2013’ van DDMA, NIMA, OMG/Mailmedia en Tijdschrift voor Marketing.

Budget voor zoekmachinemarketing stijgt

Het budget voor zoekmachinemarketing kent een stijgende lijn voor het komende jaar. Respectievelijk 57 en 51 procent van de adverteerders geeft aan dat de budgetten voor SEA en voor SEO in 2013 stijgen ten opzichte van dit jaar.

‘Rutte II slaat geen brug naar dialoogmarketing’

Het gat tussen de politiek en de communicatiebranche wordt vooralsnog niet gedicht. Dat zegt voorzitter Henry Meijdam van branchevereniging Dutch Dialogue Marketing Association naar aanleiding van het regeerakkoord ‘Bruggen slaan’.

Oud(st)e media blijven dominant voor klantcontact

Klanten van bedrijven willen gewoon, ouderwets per e-mail of papieren post worden benaderd. Social media en mobiel tellen amper mee. Dat blijkt uit een onderzoek van directmarketingorganisatie DDMA.

E-mailmarketing

Ook mobiele ontwikkelaars ontduiken cookiewet

Niet alleen op het vaste internet, maar ook mobiele sites en applicaties moeten aan de cookiewet voldoen. De ontwikkelingen op dit punt blijven achter, vindt de OPTA.

Analytics

OPTA: Grootste Nederlandse sites schenden cookiewet

Alle Nederlandse sites uit de top 25 van de STIR-metingen voldoen niet aan de cookiewet. Op een na. De toezichthouder staat niet toe dat site-eigenaren wachten op nieuwe technologie van browsermakers. Implied consent volstaat ook niet.

Legal

DM Barometer: vaker combi e-mail en sociale media

Een ‘kwalitatieve verzendlijst’ is de meest belangrijke factor voor het behalen van succes bij e-mail marketing. Daarbij worden e-mail en sociale media steeds vaker gecombineerd. Dit staat in de DM Barometer Special: ‘Geen fabels maar feiten over e-mail – Editie 2012’.

DDMA publiceert handleiding Cookiewet

Branchevereniging voor dialoogmarketing DDMA publiceert vandaag een uitgebreide handleiding Cookiewet die ook door niet-leden kan worden ingezien. In de handleiding wordt een vertaalslag gemaakt van de juridische materie naar de Nederlandse beroepspraktijk.

Marketingbranche: Cookiewet is bittere pil

De cookiewetgeving heeft een negatief effect op de marketingbranche. Dat vertelde Johan van Mil, medeoprichter van Adatus en vice-voorzitter DDMA, gisteren tijdens het Grote Cookiedebat in Amsterdam. “We gaan dit echt merken.”

DDMA lanceert Code Social Media Marketing

De 270 leden van DDMA hebben zich tijdens de Algemene ledenvergadering unaniem gecommitteerd aan de Code Social Media Marketing. De Code maakt een begin met het reguleren van reclame- en marketingactiviteiten via social media.

DDMA uitgebreid met commissie Search

De branchevereniging voor dialoogmarketing DDMA is uitgebreid met een nieuwe commissie, Search. Die moet de kennis over search onder DDMA-leden, de branche, het onderwijs en ieder ander vakgebied waar zoekmachinemarketing een rol speelt vergroten.