More artikelen

Duitse direct marketeers verscherpen eigen e-mailverplichtingen

De Duitse DM-brancheorganisatie DDV legt zijn leden strengere regels om voor marketingacties per e-mail. Een dubbele opt-in wordt ‘verplicht’ en de namen van sponsoren rondom acties moeten expliciet worden gemaakt.

E-mailmarketing

Internetbranche woest op TNO over rapport cookiewet

Ongenuanceerd, niet representatief en een onfatsoenlijk basis voor de Tweede Kamer om beslissingen mee te nemen. Vijf brancheorganisaties uit de internetmarkt keren zich fel tegen een rapport van TNO-IViR over de aanstaande cookiewet.

Expliciete bescherming voor kinderen onder cookiewet

Europese media- en consumentenorganisaties spreken af dat ze geen digitale profielen van kinderen gaan gebruiken voor internetreclame.

DDMA lanceert eerste versie van social reclame code

De direct marketing-organisatie DDMA heeft een eerste versie online gezet van een social code, die uiteindelijk onder de Reclame Code moet vallen. Met de code wordt geregeld dat het duidelijk is dat een review van een consument op een eigen blog gedaan wordt in ruil voor korting.

Social media grijs privacygebied voor marketeers

Social media zijn vanwege het publieke karakter een goudmijn voor marketeers. Ze leggen de gebruiksverantwoordelijkheid primair bij de consument, die data moedwillig met de rest van de wereld deelt. Marketeers gebruiken die privé informatie graag en gooien die niet weg.

Social

DDMA lanceert Bas Van den Beld als social media-man

De direct marketing-organisatie DDMA, heeft Bas van den Beld geïnstalleerd als social marketing-ambassadeur. Van den Beld moet het onbegrip voor social marketing gaan verminderen. “Het is moeilijk meetbaar, maar ik wil meer begrip gaan creëren.”

Publiek debat Social Media Marketing Code

Woensdag 9 juni start het publieke debat over de Gedragscode voor Social (Media) Marketing. Jij kan daar als voorloper op dit gebied aan meedoen en de Code helpen vormgeven.

Tom Kok treedt af als voorzitter DDMA

Tom Kok treedt af als voorzitter van DM-branchevereniging DDMA. Johan van Mil volgt hem tijdelijk op.

Start inschrijving DDMA Data Quality Award 2010

Amsterdam, 18 mei 2010 – Organisaties die belang hechten aan de kwaliteit van hun klant- of prospectbestanden kunnen zich vanaf vandaag weer inschrijven voor de DDMA Data Quality Award. Wie kan door een investering in datakwaliteit aantoonbare resultaten laten zien op het gebied van klanttevredenheid, efficiëntie of omzet en treedt daarmee in de voetsporen van NUON, RDC, Wij Special Media en Truvo? De genomineerde cases worden aan het publiek gepresenteerd tijdens de Dag van de Datakwaliteit op 14 oktober van dit jaar.

DDMA wil weggooiplicht voor persoonsgegevens

DM-brancheorganisatie DDMA wil dat bedrijven en de overheid gaan nadenken over het weggooien van persoonsgegevens. Vooral meegeleverde maar niet-relevante data zouden naar de digitale prullenbakken moeten verdwijnen.

DM-branche krijgt keurmerk voor privacy

De DDMA, branchevereniging voor bedrijven die reclame sturen, komt met het Privacy Waarborg. De eerste drie organisaties hebben het proces om het keurmerk te dragen al doorlopen. Het zorgvuldig omgaan met persoonsgegevens wordt met dit keurmerk in de gaten gehouden.

‘Tijd voor weggooiplicht persoonsgegevens’

Het wordt tijd dat marketeers, banken en andere instellingen na gaan denken over het weggooien van persoonsgegevens. Tom Kok van de DDMA vindt dat niet alle verzamelde data altijd nodig zijn om klanten te bedienen.

DM-branche lanceert privacywaarborg

DM-brancheorganisatie DDMA stelt begin 2009 een privacywaarborg in. Consumenten krijgen een rechtstreeks klachtrecht over schending van hun privacy. Voorzitter Tom Kok: “Het wordt tijd na te denken een weggooiplicht rondom de opt-in regeling”.

Telemarketeers wachten verrassingsinvallen Opta

Telecomtoezichthouder Opta gaat boetes van maximaal 450.000 euro uitdelen aan telemarketeers die over de grens gaan bij het benaderen van consumenten. Vier grote belangenorganisaties uit het bedrijfsleven, waaronder telemarketeers, verwelkomen de handhavingsactie van Opta. Voor eind 2006 lanceert de overheid één centrale plaats waar consumenten met al hun klachten over bedrijven terecht kunnen.

Diploma’s voor online marketeers

Het IDM, het Britse opleidingsinstistituut voor direct marketing (dm), gaat in Engeland 100 mensen opleiden tot 'gekwalificeerd' online marketeer. Het gaat om een pilot die door zowel IAB Engeland als Google wordt ondersteund. Volgens Igor Beuker, voorzitter van IAB Nederland, is overwogen om iets soortgelijks in Nederland te starten, maar wacht IAB Nederland samen met andere Europse landen liever af hoe de eerste ervaringen in het Verenigd Koninkrijk zijn.