Consumentenbond: Meer klachten over pakketbezorgers
De Consumentenbond ontving in 2020 44 procent meer klachten over pakketbezorgers dan het jaar ervoor. Ruim de helft ging over PostNL en over pakketten die nooit werden afgeleverd.
De Consumentenbond ontving in 2020 44 procent meer klachten over pakketbezorgers dan het jaar ervoor. Ruim de helft ging over PostNL en over pakketten die nooit werden afgeleverd.
De achterkant van e-commerce in Nederland draait op volle toeren en niet veel extra meer aan. Het coronavirus zorgt voor 30 à 50 procent vraaggroei en binnenkort komen daar Black Friday, Sinterklaas en de Kerstman nog bij.
De duizend bezorgers van Fietskoeriers.nl leverden in 2019 drie keer meer pakketjes dan in het jaar ervoor. Het bedrijf verwacht in 2020 nog een verdubbeling van duurzame bezorging, een trend ook bezorgdiensten op aanhaken.
Honderd kilometer van de grens bij Venlo opent Deutsche Post DHL Group een van zijn grootste verdeelcentra voor pakketjes in Duitsland.
Vervoerder DHL opent drie nieuwe Rail Competence Centers in Europese havens om het containerverkeer naar en van China sneller te laten verlopen.
De Duitse pakketdiensten DPD en Hermes verhogen in 2019 hun tarieven om de stijgende kosten te dekken. Marktleider Deutsche Post wil om dezelfde reden ook maar mag dat van de toezichthouder niet.
Pakketbezorgers passen hun strategieën aan om de e-commerceklant op zijn wenken te bedienen. Pakketjes waar, wanneer en hoe snel die maar wilt. De nadruk bij de bezorgers verschuift van centrale naar regionale fulfillment.
De trein begint een serieus alternatief te worden om goederen uit China naar Europa te veroveren. DHL promoot het vervoersmiddel richting start-ups als alternatief voor het vliegtuig.
Schoenenwinkel Omoda wisselt per vandaag van logistiek partner en verlaat PostNL voor de diensten van DHL, onderdeel van Deutsche Post DHL Group.
DHL doet naast thuismarkt Duitsland ook in Nederland proeven met een nieuw soort pakketkluis. Bij gebleken succes worden de Nederlandse ervaringen doorvertaald naar andere buitenlandse markten.
DHL Parcel voegt vier nieuwe landen toe aan zijn Europese netwerk voor pakketbezorgingen van, voornamelijk, webwinkels.
Pakketverzender DHL investeert tientallen miljoen euro’s om op een uur afstand van Nederland, in Bochum, een van Europa’s grootste en modernste distributiecentra te bouwen.
Pakketvervoerder DHL gaat samen met Ford elektrische bezorgauto’s ontwikkelen en verkopen. Het nieuwe model is gebaseerd op Ford Transit. Ford levert de componenten, DHL doet de assemblage.
De winkels van Bruna krijgen een nieuwe functie waarbij ze een neutrale hub zijn voor het verzenden en ontvangen van pakketjes. De eerste contracten met vervoerders zijn getekend, met Sandd en DHL, en met andere partijen worden nog gesprekken gevoerd.
Een stap erger dan stakende fulfillmentmedewerkers is stakende piloten. En dat is precies wat Amazon.com overkomt, dat daarmee de bevoorrading van zijn internationale warehouses in gevaar ziet komen.