More artikelen

Koers Facebook daalt na leegloop

De koers van het aandeel Facebook aan schermenbeurs NASDAQ is dinsdag 8,6 procent gedaald naar 28,09 dollar. Oorzaak: Facebook verliest leden.

Facebook start automatische verkoop premiumadvertenties

Facebook is begonnen met de automatische verkoop van premiumadvertenties via partners Blinq Media, TBG Digital en AdParlor. Deze advertenties verschijnen aan de rechterkant van het prikbord van het sociale netwerk.

Facebook kijkt voor advertenties naar apps

Facebook werkt aan mobiele advertenties die rekening houden met wat gebruikers aan apps op hun smartphone hebben staan. Dat meldt The Wall Street Journal.

Facebook zet steden in de kou

Duitse steden zijn ten einde raad nu zij geen eigen Facebookpagina kunnen claimen. Zo is München zijn pagina met 400.000 fans kwijtgeraakt.

Aandeel Facebook herstelt zich langzaam

Het aandeel Facebook krabbelt langzaam weer overeind nadat op 6 juni het dieptepunt was bereikt. Toen stond het aandeel op 25,52 dollar, inmiddels staat het op 31,84 dollar. Een groei van twintig procent, maar nog wel onder de uitgiftekoers van 38 dollar.

CTO Bret Taylor weg bij Facebook

Facebook raakt zijn Chief Technology Officer kwijt. Bret Taylor wil voor zichzelf beginnen, al is het moment niet erg gelukkig, zo moet hij zelf toegeven.

L’Oreal ontketent stammenstrijd op Facebook

L’Oreal is met marketingbureau Campfire een bijzondere (Amerikaanse) campagne gestart op Facebook, Pinterest en blogs gewijd aan schoonheidsproducten.

Facebook in ‘real time bidding’

Facebook heeft bevestigd dat het binnen enkele weken een realtime advertentie marktplaats begint onder de naam Facebook Exchange, waarbij partners in real time de prijs kunnen bepalen voor een specifieke impressie gebaseerd op beschikbare data.

The Power of Like: ‘Volgers zijn kopers’

ComScore en Facebook pareren de toenemende kritiek – dat advertenties op het sociale netwerk niet werken – met een bijna jubelend onderzoeksrapport. De gezamenlijke studie werd dinsdag gelanceerd op een conferentie van de Advertising Research Foundation in New York.

KLM laat reis plannen via Facebook

KLM biedt voortaan de mogelijkheid om snel en eenvoudig online een reis met Facebook-vrienden te organiseren.

Facebook flop: het einde van tech IPO’s?

Na de teleurstelling over de beursgang van Facebook is er de vrees dat de markt voor tech IPO’s zal verslechteren. Het hardwarebedrijf Corsair Components heeft zijn beursgang al uitgesteld vanwege ‘onzekere marktomstandigheden’.

Market makers verliezen 100 miljoen dollar door Facebook

Vier grote market makers, bedrijven die orders van beleggers aannemen, claimen in totaal 100 miljoen dollar aan inkomsten te zijn misgelopen door technische problemen bij de beursgang van Facebook. Die werd vrijdag 30 minuten uitgesteld.

Claim: Gros gebruikers sociale netwerken is spammer

Niet minder dan veertig procent van de gebruikers van sociale netwerken is spammer. Sociale netwerken lenen zich uitstekend voor spam, zegt beveiliger Impermium.

Nasdaq en Facebook voor rechter

Schermenbeurs Nasdaq wordt voor de rechter gedaagd vanwege Facebook. En ook Facebook zelf moet zich verantwoorden in de rechtbank.

‘Geen verband tussen Facebook Likes en extra omzet’

Mobiele telecomaanbieders investeren miljoenen euro’s om meer Likes te krijgen op Facebook. Een aantoonbare relatie tussen die investeringen en extra omzet en winst bestaat vooralsnog niet. Wereldwijd is gemiddeld twee procent van abonnees een Like’er van zijn aanbieder.