Nieuw meetmiddel GfK voor cookieless campagnes
GfK biedt een nieuwe manier van campagnemeten aan waarbij gekeken wordt hoeveel en welke mensen bereikt zijn op basis van 350 achtergrondkenmerken.
GfK biedt een nieuwe manier van campagnemeten aan waarbij gekeken wordt hoeveel en welke mensen bereikt zijn op basis van 350 achtergrondkenmerken.
De inflatie van afgelopen anderhalf jaar heeft het gedrag van de online consument ingrijpend veranderd. Merkentrouw is op een extreem dieptepunt, komt mogelijk niet meer terug, en de klant...
Spotify en Omnicom Media Group (OMG) sluit een reclamedeal die zich louter richt op podcasts. De deal is voor de duur van de rest van dit jaar en heeft...
Nieuw onderzoek van GfK laat zien dat de Nederlandse consument fundamenteel anders is gaan winkelen sinds het coronavirus. Men is meer online gaan kopen, een lijn die zich voortzet...
Facebook en Instagram worden zachtjesaan serieuze trafficbronnen voor webwinkels. Zeventien procent van de internetgebruikers kocht wel eens iets via Facebook en zeven procent via Instagram. Danny van den Burg...
Het aantal smartspeakers, ook wel: Digital Home Assistants, is in 2019 ruim verdubbeld van acht naar veertien procent van de Nederlanders met zo'n toestel. Hoe innovatief de ingebakken software...
Amazon is in Nederland een fractie groter dan damesblad Libelle online maar kleiner dan Bing, Yahoo en Wordfeud. De Amerikaanse e-commercegigant is hier nog maar een kleintje, een shop...
Het aantal ontvangers van digitale radio, DAB+, is volgens nieuw onderzoek van GfK gestegen tot boven de miljoen. Het zal nog jaren duren voordat de digitale techniek daadwerkelijk de...
Nederland is in 2017 de helft meer online boodschappen gaan doen bij de supermarkt. Een derde van de branchegroei komt voort uit stijgende internethandel. In de Randstad, want daarbuiten...
Het Nederlands bereik van winkelplatform AliExpress is sinds 2015 verdubbeld. De site en app bereik nu maandelijks 29 procent van de Nederlandse online populatie, zo laten nieuwe bereikcijfers van...
Nederlandse supermarkten boeken in 2017 voor het eerst samen meer dan 1 miljard euro omzet via online verkopen, aldus nieuw onderzoek van GfK.