More artikelen

IKEA wil niet op Amazon

Het Zweedse meubelhuis IKEA ziet er niets in om via Amazon te verkopen.

Marketplaces

IKEA: derde meer online omzet door campagne zonder tv

Een campagne rondom de feestdagen met daarin naast een pop-up store zo’n beetje ieder denkbaar digitaal middel, heeft IKEA’s webwinkel op de kaart gezet. Tijdelijk althans. Opvallende keuze: het bedrijf heeft tv links laten liggen. Dat vertelde Nina Balvert, Country Digital Manager, gisteren op Emerce Digital Marketing Live!. Het resultaat: in de laatste zes weken van het jaar zette het online een derde meer om.

Customer Experience

IKEA koopt klusgemeenschap TaskRabbit

IKEA Group stapt met de overname van TaskRabbit in de on-demandeconomie en krijgt in Amerika en Engeland een populair platform in handen met installateurs en monteurs.

Start-ups

CMO IKEA: ‘Niet ‘wat’ maar ‘hoe’ centraal in content’

Niet zo zeer de ‘wat’ maar de ‘hoe’ staat centraal in IKEA’s contentstrategie. Dat vertelde CMO Claudia Willvonseder zojuist op marketingcongres dmexco. ‘Het gaat er niet alleen om klanten te laten zien wat onze producten kunnen, maar zeker ook hoe ze in iemands leven passen.’

Contentmarketing

IKEA wil internationaal verkopen via andere webwinkels

IKEA wil testen gaan doen met verkopen via andere handelssites dan zijn eigen webwinkel. Er wordt met name gedacht aan platformen als Amazon en Alibaba.

Cross Border

Online omzet IKEA groeit 28 procent

IKEA Group realiseerde afgelopen jaar vier procent van zijn omzet via internet. Dat is een stijging van 28 procent ten opzichte van het jaar ervoor.

Retail

IKEA start met click & collect in alle Nederlandse winkels

IKEA rondt de proef met click & collect af en biedt deze logistieke optie per vandaag in alle dertien Nederlandse filialen aan. Voor vijftien euro zet personeel van de winkel de hele online order gereed om mee te nemen. Shoppen verplaatst zich naar de luie stoel.

Logistics

IKEA test mobiel zelfscannen in Franse winkel

Klanten bij een Franse IKEA kunnen al tijdens het shoppen met hun mobieltje hun aankopen scannen zodat de tijd aan de kassa aanzienlijk wordt verkort.

Payment

Denk vaker aan de employee-journey

De digitale disruptie vraagt veel van bedrijven en zij richten hun energie daarom vooral op de behoefte van de klant. Werknemers moeten het echter doen met verkokerde informatiesystemen. Hun frustratie werkt averechts op de klantervaring, daarom moet er meer aandacht zijn voor de employee-journey, aldus Marcel Kouwenberg van Inter-IKEA.

Customer Experience

IKEA opent ‘pick-up points zonder winkel’

IKEA opent tien pickup points in Duitsland waar klanten internetbestellingen kunnen ophalen. Dat worden afhaalpunten in de zuiverste betekenis van het woord, want er zal geen IKEA-winkel zitten.

Logistics

IKEA: ‘Online levert maar kleine bijdrage aan groei’

Het grootste deel van de omzetgroei realiseerde IKEA met zijn bestaande winkels. Online leverde ondanks een verkooptotaal van een miljard euro maar een kleine bijdrage aan die groei.

Retail

IKEA begint food-wedstrijd op YouTube

IKEA houdt tot eind november een zesdelige webserie op YouTube. Dertien hobbykoks strijden om de mogelijkheid hun recept op de nieuwe menukaart van 2016 in de IKEA-restaurants te krijgen.

Contentmarketing

IKEA: In vijf jaar naar 5 miljard online omzet

Woonwinkel IKEA verkoopt dit jaar voor ruim een miljard euro aan spullen via internet. Dat aantal moet komende vijf jaar uitgroeien tot vijf miljard euro.

Retail

Online bestellingen IKEA komen uit Duitsland

IKEA bouwt in Dortmund zijn grootste Europese distributiecentrum dat enkel online bestellingen gaat uitleveren. Vanaf volgend jaar naar Duitsland en België en later nog zeven andere landen, waaronder vermoedelijk Nederland.

Logistics

IKEA gaat in herkansing met nieuwe Store-app

IKEA brengt in Nederland een nieuwe Store-app uit voor publiek dat gaat winkelen in een van de filialen van de woonwinkel. De versie van de app die vervangen nu wordt, scoorde bar slecht onder gebuikers.

Marketing