More artikelen

SMS-abonnementsdiensten vaker gewantrouwd

De markt voor Premium SMS-abonnementsdiensten staat onder druk. Dat zegt directeur Bas Verhart van Media Republic. “Door SMS acties rond Idols en Jamba heeft de consument steeds minder vertrouwen in betalingen via SMS. We merken het aan de negatieve reacties die we krijgen rond de abonnementen op ons online spel Eccky. Consumenten denken dat we ze geld uit de zak kloppen.”

Eccky nog tot eind van het jaar in beta

Eccky, het virtuele poppetje waarmee gechat kan worden via MSN Messenger en waarmee Media Republic ook grootse internationale plannen heeft, blijft waarschijnlijk nog tot eind dit jaar in beta. Dat zegt Yme Bosma, de Chief Eccky Officer van Media Republic. Eccky ziet vandaag eindelijk officieel het levenslicht en wordt in Amsterdam aan de buitenwereld gepresenteerd.

Innovatieplatform: Nederland moet creatief sterker

Nederland moet het hebben van creativiteit en daar ook internationaal mee gaan scoren. Dat stelt het Innovatieplatform in het rapport “De gewichtloze brandstof van de economie.” Daarom pleit het Innovatieplatform voor een nationaal programma en de internationale promotie van de Nederlandse creatieve industrie.

Philips-campagne rondom Senseo op stoom

De campagne van Philips waarin 'kunstenaars' via internet worden opgeroepen om kunstwerken in te zenden rondom de Senseo en het thema koffiebeleving begint volgens Doeke de Steur van Media Republic aan te slaan. Tot nu toe zijn er 250 inzendingen binnengekomen, aldus De Steur. De actie loopt van begin juli tot eind november.

Dekker (Unilever): “Ook adverteerder in STIR-bestuur”

UPDATE (onderaan artikel poll toegevoegd) – Harry Dekker, mediadirecteur van Unilever Nederland, beloofde recent het reclamebudget voor internet te verdrievoudigen. Reden voor Emerce om hem te ondervragen over de mediastrategie van Unilever. Het eerste deel van een tweeluik, met aandacht voor de STIR en de samenwerking met MSN.

LogicaCMG, Media Republic ook in messenger-project SNS

LogicaCMG en Media Republic zijn naast SNS en MSN ook betrokken bij het buddybanking-project van SNS. Dat zegt woordvoerder Jan-Willem Dreteler van SNS Bank. Ook zijn de tarieven voor het overmaken van geld naar een buddy en de transactiekosten voor webshops volgens hem definitief vastgesteld.

24 te zien als miniserie op mobieltje

Het Amerikaanse Twentieth TV gaat in de VS samen met Verizon Wireless de populaire tv-serie '24' uitzenden als miniserie op de mobiele telefoon. Bedoeling is dat de afleveringen 1 minuut gaan duren. Deze nieuwe vorm van mobiel entertainment wordt in Amerika inmiddels de 'mobisode' genoemd.

Eccky nieuwe game Media Republic voor msn-generatie

Media Republic werkt aan een multi-user spel voor de msn-generatie (12 – 21 jaar) dat Eccky heet. Het spel wordt begin volgend jaar gelanceerd en “moet daarna de rest van de wereld gaan veroveren.” Volgens Bas Verhart, de hoogste man van Media Republic, moet Eccky “de Pokemon, Sponge Bob en LaraCroft worden van het onder jongeren immens populaire msn messenger en van het even zo populaire mobieltje.”

Media Republic komt met televisiezender voor mobiel

In de tweede helft van deze maand start Media Republic met een televisiezender voor de mobiele telefoon. Dagelijks maken bekende Nederlanders filmpjes die in eerste instantie gratis via de mobiele telefoon zijn te bekijken. Onder meer Winston Gerschtanowitz en Jort Kelder doen mee.

Axe houdt online speurtocht naar babes

Deo-merk Axe heeft samen met Media Republic een online zoektocht naar een Axe Babe opgezet. De zaak is onder meer via weblogs te volgen. Voor de winnares wacht een fotoreportage in het tijdschrift FHM en een plek in de kalender van Axe.

Weinig inhaakcampagnes rondom Olympische Spelen

Er zijn een stuk minder inhaakcampagnes rondom de Olympische Spelen dan bijvoorbeeld rondom het EK Voetbal. “Logisch, de spelen maken natuurlijk wel het nodige los bij de mensen, maar van een volksgekte zoals rondom het EK voetbal is bij de Olympische Spelen natuurlijk geen sprake en dat maakt het wellicht minder interessant voor online adverteerders,” zeggen veel bureaus. De Olympische Spelen beginnen vrijdag al.

‘Succes komt voort uit drive’

Media-entrepreneur Ruud Hendriks maakt pas op de plaats, al is hij op de achtergrond actief met Media Republic. Een gesprek over games, geluk en gedrevenheid

Realitysoap Media Republic met Katja Schuurman

Media Republic, HotSMS en The Fame Game lanceren in samenwerking met msn en Axe “24-7 Reporter” met Katja Schuurman in de hoofdrol. Bedoeling van 24-7 Reporter is dat Katja Schuurman 24 uur per dag, 7 dagen in de week is te volgen. Daarmee is het in feite een interactieve reality soap. 24-7 Reporter Damian Hoop verspreidt zijn eigen verhaal, ondersteund door foto’s van Katja’s belevenissen direct live via msn messenger, de 24-7 Reporter website en mobiele telefoons, aldus de betrokken partijen.

MSN en Media Republic lanceren soapserie

MSN en mediabedrijf Media Republic starten voor de zomer met een 'fotodramaserie', waaraan acteurs als Winston Gerschtanowitz en Froukje de Both meedoen. Tweemaal per dag is er een nieuwe aflevering, die gevolgd kan worden via MSN Messenger, MSN.nl of MMS. Kijkers betalen één euro per week.

Media Republic produceert MMS-soap

Het nieuwe 'crossmediabedrijf' Media Republic , dat gisteren officieel van start ging, gaat een MMS-soap produceren die waarschijnlijk in januari te beleven is bij Vodafone. Media Republic is opgericht door enkele Lost Boys-veteranen, waaronder Bas Verhart en Michiel Mol. De televisietyconen Ruud Hendriks en Arthur Valkieser zitten in de Raad van Advies.