Meer Artikelen

Ruim miljoen Nederlanders kijkt videostreams van games

Bijna anderhalf miljoen Nederlanders kijkt regelmatig naar videostreams van anderen terwijl die aan het gamen zijn. Vaak zoeken de kijkers niet direct speltips, maar zien de gameplay van anderen als puur vermaak en inspiratie.

Video

Multiscope met nieuwe app in mobiel marktonderzoek

Multiscope gaat een nieuw panel oprichten en rust die respondenten uit met een nieuwe, eigen app. Die is erop gericht om hen thuis en op locatie direct mobiel te kunnen bevragen.

Online marketing

Groei sociale media in Nederland vlakt af, maar gebruik stijgt

Er zit weinig groei meer in het aantal gebruikers van sociale media in Nederland. Dat stelt onderzoeksbureau Multiscope, die 8500 Nederlanders consulteerde. Het gebruik in uren van vooral Facebook nam in 2013 wel toe. LinkedIn kan in 2014 de meeste groei verwachten.

Nederlander gelooft nog niet echt in Bitcoin

Slechts 3 procent van de Nederlanders verwacht dat Bitcoin het huidige geldsysteem gaat vervangen. Eén op de vijf Nederlanders houdt hier in nog wel een slag om de arm en denkt dat het misschien wel gaat gebeuren. Een kwart is er van overtuigd dat Bitcoin nooit een algemeen betaalmiddel worden. Dat blijkt uit onderzoek van Multiscope.

‘Miljoenen Nederlanders checken ieder uur hun telefoon’

Een kleine dertig procent van de Nederlanders kijkt werkelijk ieder uur of hij niet een chat, appje, mailtje of nieuwsbericht heeft gemist. Een onderzoek van Multiscope laat zien hoe erg we met onze mobieltjes zijn versmolten.

Mobile

Spitten in sociale media geen vervanging marktonderzoek

De onlinedienst Momentum van Multiscope, die social media data uit Twitter, Facebook en LinkedIn analyseert en vertaalt naar live marketinginformatie, kan het traditionele panelonderzoek nog niet vervangen. Dat vertelde Bart Roozen van Multiscope gisteren op het congres Marketing Pioniers.

Nederlanders helft langer bezig op social media

Nederlanders besteden vijftig procent meer tijd op social media dan twee jaar geleden. Het is LinkedIn dat de komende tijd meer groei mag verwachten in de lage landen.

Multiscope zoekt vervanging voor online vragenlijst

De bereidheid van mensen om mee te werken aan een vragenlijst daalt. Om die reden is Multiscope aan het experimenteren met nieuwe manieren om marktinformatie te verzamelen, die een vragenlijst overbodig maken.

Multiscope stopt met bereiksmeting

Multiscope stopt met de internet bereiksmeting. Het onderzoeksbureau haalt meer geld uit het doen van panelonderzoek.

Premium

Multiscope opent internationaal partnernetwerk

Onderzoeksbureau Multiscope uit Den Bosch opent begin volgend jaar, onder een aparte naam, samen met 6 partners een internationaal onderzoeksnetwerk in Europese 15 landen.

Premium

Multiscope gaat buitenlanders onderzoeken

Multiscope staat op het punt met een aantal buitenlandse partners een Europees georiënteerde online marktonderzoeker te lanceren.

Premium

Startpagina.nl duikelt uit toplijst 2008

Startpagina.nl is zijn vaste nummer 2-positie als Nederlands webfavoriet na 3 jaar kwijt. Hyves en Microsofts Live.com nemen het stokje over.

Premium

Multiscope breidt uit naar buitenland

Onderzoeksbureau Multiscope rolt zijn activiteiten uit naar het buitenland. Het bedrijf uit Den Bosch hoopt voor het einde van 2008 2 of 3 filialen elders in Europa te openen. België luidde die stap in.

“MSN best bezochte site 2003”

MSN.nl is dit jaar de meest bezochte site van Nederland, het neemt hiermee de koppositie over van Pagina.nl, de verzamelde dochterpagina's van Startpagina.nl. Dit zegt onderzoeksbureau Multiscope.

Multiscope: zoekmachines leveren betere kopers op

Internetgebruikers gaan vaker terug naar een site die via een zoekmachine is gevonden, dan naar een site die via een banner is bereikt. Ook gaan ze sneller tot een aankoop over. Het zijn daardoor betere kopers, stelt onderzoeksbureau Multiscope. Igor Beuker van het IAB is het daar maar ten dele mee eens.