More artikelen

RTL MCN verdwijnt, gaat op in Divimove

RTL Group voegt zijn online videonetwerken in Noord-Europa samen onder een vlag, die van Divimove. Dat betekent dat RTL MCN in Nederland als losse eenheid wordt opgeheven.

Publishing

Erik Kepper weg bij RTL MCN

Erik Kepper is vertrokken als managing director bij RTL MCN, het online videonetwerk van de mediagroep.

Media

Streaming video groter dan kabel-tv en bioscoop

Consumenten geven meer geld uit aan Netflix-achtige diensten dan aan bioscoopbezoek. Bovendien hebben online videotheken meer abonnees dan kabelbedrijven. Die trend naar meer digitaal thuisvermaak lijkt ook niet meer te keren.

Media

RTL neemt BrandDeli over, fuseert Divimove en UFA X

Exploitant van tv-reclame BrandDeli wordt voor een onbekend bedrag overgenomen door RTL Nederland, nog geen week nadat bekend werd dat oprichter Allard Ruyl BrandDeli verruilt voor Talpa Network Media Solutions. MCN Divimove fuseert met productiehuis UFA.

Venture

RTL dweept met AdConnect in Cannes

RTL Group profileerde zich afgelopen week op het Cannes Lions International Festival als een serieus alternatief voor Facebook en Google met zijn digitale videoplatform AdConnect.

Video

Digitale omzet RTL naar 190 miljoen euro

De digitale omzet van RTL Group is in het eerste kwartaal met 6,7 procent toegenomen naar 190 miljoen euro.

Media

RTL Nederland presenteert nieuwe strategie, met ontslagen

RTL Nederland investeert komende jaren tientallen miljoenen in nieuwe technische en organisatorische fundamenten. Daarin staan data-analyse, technologie en creatie voorop.

Strategy

RTL, ProSiebenSat.1 en United Internet in log-inalliantie

Drie Duitse media- en internetbedrijven richten de European netID Foundation op om een gezamenlijke inlogsysteem te ontwikkelen. RTL, ProSiebenSat.1 en United Internet staan aan de basis en ze staan open voor toetreding van andere Europese media- en techbedrijven.

Privacy

Nederland is weer minder tv gaan kijken

De Nederlander keek in 2017 gemiddeld 178 minuten per dag televisie. Dit is drie procent minder dan in 2016, weer een daling. Netflix-achtigen krijgen gemiddeld elf minuten dagelijkse kijktijd.

Media

RTL krijgt aparte directeur online videoplatformen

RTL krijgt in de persoon van Lucien Brouwer een aparte directeur voor de online videoplatformen als RTL XL, Videoland en NLziet. Hij treedt begin volgend jaar in dienst als Chief Consumer Officer.

Video

Omzet- en winstdaling RTL Nederland

RTL Nederland boekt over de eerste negen maanden van 2017 een omzetdaling van 4,9 procent. De digitale activiteiten compenseren die daling nog iets. De winst nam af met 23,3 procent.

Online advertising

Kinderprogramma NPO ‘kijkcijferhit’ op internet

Tachtig procent van de kijkers van het tv-programma ‘Noddy detective in speelgoedland’, uitgezonden op NPO3, zag de uitzending niet live op televisie maar op internet.

Entertainment

RTL krijgt video-exploitatie De Telegraaf en Dumpert

Dochterbedrijf SpotX van RTL gaat de inventory van Dumpert en De Telegraaf verhandelen op verzoek van uitgever TMG.

Online advertising

RTL waardeert Flinders op 15 miljoen

De kwartaalcijfers van RTL Group verklappen dat het Duitse mediabedrijf een waardering van vijftien miljoen euro hanteerde bij de recente investering in de designmeubelwinkel Flinders.nl.

Retail

Digitale omzet RTL Group: +48 procent

De digitale omzet van mediabedrijf RTL Group steeg in het eerste kwartaal met 48 procent tot 178 miljoen euro. Het is daarmee goed voor dertien procent van de concernomzet.

Online marketing