Meer Artikelen

Spotify maakt podcasts veel prominenter in nieuwe app

Spotify gaat podcasts in de nabije toekomst even belangrijk maken als muziek in de interface van zijn app, zo suggereert een nieuwe versie die het Zweedse bedrijf nu test.

Publishing

‘Programmatic audioreclame brak door in 2018’

Profielgericht digitaal adverteren met audio is in 2018 doorgebroken. Zuzanna Gierlinska van Spotify in Europa verwacht dat programmatic audio in 2019 standaard onderdeel wordt van de digitale reclamemix.

Programmatic

Spotify wil grote podcastuitgever kopen

Spotify is in onderhandeling over de aankoop van het Amerikaanse Gimlet Media, een uitgever van podcasts.

Media

Vier miljoen nieuwe abonnees Spotify

Muziekdienst Spotify won afgelopen kwartaal vier miljoen nieuwe abonnees wat het totaal op 87 miljoen bracht op eind september.

Venture

Spotify begint dienst voor podcastmakers

Spotify maakt het makkelijker voor podcastmakers om hun werk te verspreiden aan de 180 miljoen gebruikers van de muziekdienst.

Publishing

Spotify publiceert eerste branded podcast

Drankenmerk New Amsterdam is de eerste die een branded podcast publiceert bij Spotify.

Contentmarketing

Spotify met film en tv-series

Abonnees van Spotify kunnen binnenkort ook films en series gaan kijken bij hun favoriete muziekdiensten. Het Zweedse bedrijf heeft namelijk een distributiedeal gesloten met Hulu.

Media

Spotify crowdsourcet muziekkennis bij fans

Spotify gaat zijn gebruikers vragen om metadata over muziek te geven, aanvullen of verfijnen. Met Line-In wil het muziekbedrijf de kern van het bedrijf, muziek en data daarover, laten corrigeren en verbeteren.

Tech

Spotify vraagt beursgang aan

Muziekdienst Spotify heeft net voor de jaarwisseling formulieren ingediend voor een beursgang aan de New York Stock Exchange.

Venture

Spotify koopt online muziekstudio

Spotify koopt het Zweedse Soundtrap, een site die fungeert als online studio voor muziekmakers. De aankoop heeft de potentie om de muziekwinkel uit te bouwen tot een platform waar consumenten en nu ook producenten terecht kunnen.

Publishing

Markt streaming muziekreclame: 220 miljoen dollar

Een nieuwe categorie streaming reclame lijkt te ontstaan en die is in het westen zeker honderden miljoenen euro’s groot. Het gaat om de reclame bij streaming muziekdiensten als Spotify, meer specifiek het type muziek in de categorie ‘moods & moments’.

MobPro koppelt met Spotify voor audioreclame

MobPro uit Amsterdam heeft een technische koppeling gemaakt waardoor adverteerders reclamecommercials kunnen inkopen in de Spotify-app.

Hands-on: Chromecast Audio

Google heeft naast Chromecast 2.0, nog een tweede dongel speciaal voor audioliefhebbers op de markt gebracht, Chromecast Audio. Deze kan hetzelfde als de Chromecast 2.0, maar dan zonder beeld, tegen dezelfde prijs. Waarom zou je deze dan aanschaffen?

Gear

Spotify maakt van barista’s Starbucks DJ’s

De ruim 7.000 Amerikaanse vestigingen van koffiereus Starbucks zullen voortaan worden voorzien van muziek via de grootste streamingdienst ter wereld, Spotify. Daar blijft het echter niet bij. Spotify kan haar gebruikers namelijk belonen met My Starbucks Rewards punten die kunnen worden uitgegeven bij de koffieketen.

Customer Loyalty

Spotify wil half miljard dollar ophalen, stelt beursgang uit

Spotify haalt 500 tot 600 miljoen dollar op bij investeerders. Dat schrijft The Wall Street Journal. De Zweedse muziekdienst is in gesprek hierover met Goldman Sachs.

Entertainment