Spotify maakt podcasts veel prominenter in nieuwe app
Spotify gaat podcasts in de nabije toekomst even belangrijk maken als muziek in de interface van zijn app, zo suggereert een nieuwe versie die het Zweedse bedrijf nu test.
Spotify gaat podcasts in de nabije toekomst even belangrijk maken als muziek in de interface van zijn app, zo suggereert een nieuwe versie die het Zweedse bedrijf nu test.
Profielgericht digitaal adverteren met audio is in 2018 doorgebroken. Zuzanna Gierlinska van Spotify in Europa verwacht dat programmatic audio in 2019 standaard onderdeel wordt van de digitale reclamemix.
Spotify is in onderhandeling over de aankoop van het Amerikaanse Gimlet Media, een uitgever van podcasts.
Muziekdienst Spotify won afgelopen kwartaal vier miljoen nieuwe abonnees wat het totaal op 87 miljoen bracht op eind september.
Spotify maakt het makkelijker voor podcastmakers om hun werk te verspreiden aan de 180 miljoen gebruikers van de muziekdienst.
Drankenmerk New Amsterdam is de eerste die een branded podcast publiceert bij Spotify.
Abonnees van Spotify kunnen binnenkort ook films en series gaan kijken bij hun favoriete muziekdiensten. Het Zweedse bedrijf heeft namelijk een distributiedeal gesloten met Hulu.
Spotify gaat zijn gebruikers vragen om metadata over muziek te geven, aanvullen of verfijnen. Met Line-In wil het muziekbedrijf de kern van het bedrijf, muziek en data daarover, laten corrigeren en verbeteren.
Muziekdienst Spotify heeft net voor de jaarwisseling formulieren ingediend voor een beursgang aan de New York Stock Exchange.
Spotify koopt het Zweedse Soundtrap, een site die fungeert als online studio voor muziekmakers. De aankoop heeft de potentie om de muziekwinkel uit te bouwen tot een platform waar consumenten en nu ook producenten terecht kunnen.
Een nieuwe categorie streaming reclame lijkt te ontstaan en die is in het westen zeker honderden miljoenen euro’s groot. Het gaat om de reclame bij streaming muziekdiensten als Spotify, meer specifiek het type muziek in de categorie ‘moods & moments’.
MobPro uit Amsterdam heeft een technische koppeling gemaakt waardoor adverteerders reclamecommercials kunnen inkopen in de Spotify-app.
Google heeft naast Chromecast 2.0, nog een tweede dongel speciaal voor audioliefhebbers op de markt gebracht, Chromecast Audio. Deze kan hetzelfde als de Chromecast 2.0, maar dan zonder beeld, tegen dezelfde prijs. Waarom zou je deze dan aanschaffen?
De ruim 7.000 Amerikaanse vestigingen van koffiereus Starbucks zullen voortaan worden voorzien van muziek via de grootste streamingdienst ter wereld, Spotify. Daar blijft het echter niet bij. Spotify kan haar gebruikers namelijk belonen met My Starbucks Rewards punten die kunnen worden uitgegeven bij de koffieketen.
Spotify haalt 500 tot 600 miljoen dollar op bij investeerders. Dat schrijft The Wall Street Journal. De Zweedse muziekdienst is in gesprek hierover met Goldman Sachs.