Inzet van AI voor meer relevante gebruikerservaringen
Van het gebruik van data tot nepnieuws, als marketeers ervaren we een dalend consumentenvertrouwen. Terwijl opkomende technologieën juist kunnen helpen […]
Van het gebruik van data tot nepnieuws, als marketeers ervaren we een dalend consumentenvertrouwen. Terwijl opkomende technologieën juist kunnen helpen […]
Hoe gaan overheden om met technologische ontwikkelingen? Aflevering 4: met welke ethische afwegingen krijgt de overheid te maken door de opkomst van (big) data en AI?
Artificial intelligence (A.I.), Machine learning, algoritmes, allemaal mooie en aansprekende termen, die meestal voorkomen in inspirerende toekomstvisies of technische uitwerkingen.
Artificial Intelligence is de nieuwe Digital en net zoals we in veel gevallen de rol van Chief Digital Officer hebben vervangen door Chief Transformation Officer, zal wellicht de Chief AI Officer de toekomstige organisatie hiërarchieën domineren. De toekomst vereist dat succesvolle organisaties AI-talent werven. Dit is echter een uitdaging! Er wordt voorspeld dat we in Europa alleen al drie miljoen data wetenschappers nodig hebben in 2020, terwijl we er momenteel minder dan duizend per jaar opleiden. AI-talent is dus duur.
Zelfs de HEMA zet tegenwoordig kunstmatige intelligentie in voor haar bedrijfsvoering en Ilse Lankhorst, de eerste interne datawetenschapper van de winkelketen, vertelt er meer over op Emerce Update #8: AI.
Kunstmatige intelligentie (AI) zet haar opmars voort, van het onderzoekslaboratorium naar het bedrijfsleven. Bedrijven uit steeds meer branches benutten de kracht van AI – van callcenters die chatbots inzetten om de interactie met klanten te verbeteren tot retailers die retouren verminderen door de klantvraag te voorspellen.
De snelle ontwikkeling van AI en machine learning zorgt voor spannende mogelijkheden voor het verbeteren van de ervaring van zowel […]
De toepassing van AI in wetgeving neemt wereldwijd sterk toe. Met tax-i™ heeft Deloitte een essentiële mijlpaal gezet: een virtuele research assistent voor belastingwetgeving.
Onderzoekers van de TU Delft hebben een nieuw materiaal ontwikkeld zonder enig experimenteel onderzoek te doen. Dit supersamendrukbare maar sterke materiaal werd ontworpen met behulp van alleen kunstmatige intelligentie.
Dr. Steve Flinter is Mastercards Labs’ Artificial Intelligence Practice Lead. Hij is verantwoordelijk voor de Artificial Intelligence (AI)- en Machine Learning (ML)-strategie.
NDC mediagroep lanceert dinsdag tijdens de AI Challenge in Groningen de bètaversie van de AI nieuwsfeed van Sport Noord. Al het sportnieuws wordt in deze feed op basis van interesses en voorkeuren van de gebruiker geselecteerd en gepresenteerd.
Kickstart AI, het ambitieuze project van Ahold Delhaize, ING, KLM, NS en Philips, hoopt dat Europa eind november bepaalt dat een van de vier onderzoekshubs voor kunstmatige intelligentie in Nederland komt. De vijf partijen investeren tientallen miljoenen euro’s en hopen dat hun AI Challenges talenten aanzuigen.
In onze eigen wereld zijn er ook overal ogen. Ogen die alles volgen, vastleggen, en herkennen. Ogen die niet alleen waarnemen, maar ook oordelen. Ogen, in de vorm van camera’s.
Vijf Nederlandse bedrijven, Ahold Delhaize, ING, KLM, NS en Philips, willen het AI-ecosysteem (Artificial Intelligence of kunstmatige intelligentie) in Nederland een impuls geven door de ontwikkeling van AI-technologie te bevorderen en te versnellen en door AI-talent in het land te stimuleren. Zij doen dat onder de noemer van Kickstart AI.
Hoe gaan overheden om met technologische ontwikkelingen en AI? Hoe zorgen ze dat de democratie blijft functioneren in zo’n snel veranderende omgeving?