Marketing automation is accelator voor datakwaliteit
Het inzetten van marketing automation is alleen effectief als de datakwaliteit hoog is. Maar marketing automation kan ook heel goed worden ingezet om de datakwaliteit te verhogen.
Het inzetten van marketing automation is alleen effectief als de datakwaliteit hoog is. Maar marketing automation kan ook heel goed worden ingezet om de datakwaliteit te verhogen.
Helpt wat ik nu maak de mensheid vooruit? Dat is de belangrijkste vraag voor programmeurs van machine learning. Dat klinkt hoogdravend, maar het is de kern van ethiek. Niemand is eigenaar van de discussie, niemand legt vooralsnog vast wat wel en niet mag. Dus zijn het de programmeurs en designers die zelf verantwoordelijkheid moeten nemen.
Doemscenario’s rondom kunstmatige intelligentie halen de aandacht weg van de nu al indrukwekkende prestaties van deep learning. We zijn nog heel ver verwijderd van een computer die hetzelfde kan als de mens, maar vandaag de dag heeft AI bijvoorbeeld al wel de medische diagnoses aanzienlijk verbeterd.
Veiligheid en artificial intelligence vormen tot dusver nog geen combinatie die op veel aandacht mag rekenen. Als het al over de betrouwbaarheid van AI-toepassingen gaat, komt vooral de donkere kant bovendrijven. Op deze manier maak je je AI-toepassingen wel veilig.
Te weinig sollicitaties voor een vacature verkleint de kans op goede nieuwe werknemers. De reisindustrie verliest geld als een accommodatie niet wordt geboekt. Daarnaast wil je geen marketingbudget investeren in vacatures of accommodaties die zonder meer worden ingevuld of verhuurd. Dit probleem van over- en underselling kan vermeden worden met een demand forecasting system.
Ook in de reisbranche worden de mogelijkheden van Artificial Intelligence volop onderzocht. Zo blijkt uit het rapport ‘TCS Global Trend Study: Part II’ dat binnen de categorie ‘Travel, Transportation, and Hospitality’ AI vooral wordt ingezet op het gebied van IT (46 procent), sales (32 procent) en klantenservice (29 procent). Wat merkt de klant daarvan?
Hoewel de invloed van AI in ons leven gestaag toeneemt, staat de technologie nog steeds in de kinderschoenen. De bijbehorende kinderziektes moeten ons echter niet afleiden van de enorme potentie die AI nog steeds heeft – en de gevaren.
“Onze technologie inspireert mensen om hun gedragspatroon te veranderen. Dat komt ten goede aan hun gezondheid,” vertelt Renato Romani van Easy Way To Health. Hij is oorspronkelijk arts van beroep en inmiddels fulltime bezig met zijn slimme weegschaal. “Mijn ultieme doel is mensen met overgewicht en obesitas een fitter en gezonder bestaan te geven.”
Roboticaproposities zijn er in allerlei smaken. Om te kunnen bepalen of robotisering interessant is voor jouw bedrijf, is het van belang te begrijpen hoe typen robots van elkaar verschillen, wat ze kunnen bieden en hoe je ze kunt toepassen.
Tijdens de eerste digitale revolutie zorgde het internet voor toegang tot meer baanmogelijkheden dan ooit en werd de zoektocht naar een baan gedemocratiseerd. Inmiddels staan er miljoenen vacatures online, waardoor het lastig is het kaf van het koren te scheiden en de juiste job of het grootste talent te vinden. Artificial intelligence kan hierbij helpen.
De Zuid-Koreaanse fabrikant LG gaat een AI-lab opzetten in Toronto en heeft een vijfjarige samenwerking met de Universiteit van Toronto […]
REXai, dat zich afficheert als een aiCommerce-technologiebedrijf, haalt een investering op van 1,5 miljoen euro om kunstmatige intelligentie bij e-commerce […]
Nederlanders zijn Europees koploper als het gaat om online gekochte producten terugsturen. Hoe kun je als fashion webwinkel de schade zoveel mogelijk beperken? Door in de maatvoering niet meer te werken met gemiddelden, maar met actuele data en input van de klant zelf. Daarmee bied je echt persoonlijke aanbevelingen.
In de wereld van de chatbots bestaan twee soorten messaging: proactief en reactief. De eerste soort geeft proactief informatie aan de klant, de tweede werkt op basis van een vraag-antwoord structuur en is eigenlijk een vraagbaak. Wat de huidige chatbots met elkaar gemeen hebben is dat ze nog relatief dom zijn. Maar, er zijn wel degelijk mogelijkheden om een chatbot op een slimme manier in te richten.
Er is geen sector denkbaar die niet zal profiteren van Artificial Intelligence. Dat nog weinig Europese bedrijven de stap wagen, maakt het potentiële concurrentievoordeel alleen maar groter. Waar wachten we nog op?