More stories

De 10 absolute must-sees van SXSW 2019

SXSW is veruit het meest interessante event van het jaar. En dat is niet alleen vanwege de eindeloze stroom aan indrukwekkende sprekers, bijzondere ontmoetingen tijdens de vele netwerk borrels en ruime keuze aan gadgets, maar vooral omdat het tijd geeft om je even los te maken van je dagelijkse todo-lijst en je na kunt denken over waar het naartoe gaat binnen de digitale industrie. Maar in de wirwar van sessies zijn er natuurlijk een aantal sterspelers die wat extra aandacht verdienen, daarom een top 10.

SxSW

Zo schakel je om naar geautomatiseerde advertentiecampagnes op Google en Facebook

Automatisering van advertentiecampagnes in Google en Facebook klinkt als dé oplossing om een maximaal resultaat te behalen met minimale moeite. De keerzijde is dat de exacte inhoud van de algoritmes die worden gebruikt voor automatisering niet altijd bekend zijn. De machine learningtechnieken van Facebook en Google besparen tijd, maar leiden deze vormen van automatisering ook daadwerkelijk tot betere resultaten?

Marketing automation
Premium

Machine learning in forensische markt: Crimineel met prepaid telefoon is niet meer anoniem

Voor criminele activiteiten worden vaak prepaid telefoons gebruikt. Het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) spoort op basis van machine learning de gebruikers van deze – anonieme – telefoons op. Boeven vangen nieuwe stijl. 

Artificial Intelligence

Inschrijving Blockchain Hackathon overtekend

Meer dan honderd teams hebben zich aangemeld om in april mee te doen aan de Odyssey blockchain & AI hackathon in Groningen.

Blockchain
Premium

‘Open de black box voor meer AI-transparantie’

Nu artificial intelligence steeds vaker wordt toegepast, groeit de behoefte aan transparantie. Alles wat eerst verborgen was, komt nu steeds meer out in the open. Consumentenrechtadvocaten verleggen hun focus van datacollectie naar hoe AI al die data gebruikt. Hoe bepaalt AI welke gegevens wel of niet worden gebruikt? Hoe beïnvloedt AI de gebruikerservaring? Welke vooroordelen zijn er?

Artificial Intelligence
Premium

HERE steekt 25 miljoen in AI-centrum

Kaartenmaker HERE Technologies investeert komende vijf jaar in een nieuwe te vormen onderzoeksinstituut dat geolocatie en AI combineert.

Artificial Intelligence
Premium

Zo werkt Machine Learning in de praktijk

Machine Learning en voorspelmodellen heten een belofte te zijn, maar hoe werkt het in de praktijk? Voor veel organisaties lijkt Machine Learning nog een onderwerp dat ver van hen af staat. Complex, specifieke handware investeringen? Nee, het is juist heel concreet en direct in te zetten.

Artificial Intelligence
Premium

Hoogleraar Frans Feldberg: AI brengt uitdagingen voor privacy, ethiek en cyber security

Welke rol heeft Artificial Intelligence (AI) in het reduceren van de gevolgen van kanker? En welk aandeel heeft kunstmatige intelligentie op het terugbrengen van broeikasgassen? Op deze vragen geeft hoogleraar Data-Driven Business Innovation Frans Feldberg een antwoord in zijn recent verschenen Tedx Talk.

Artificial Intelligence

Search: Automation is belangrijk, maar menselijke maat blijft onmisbaar

De mogelijkheden van Voice, Artificial Intelligence, Machine Learning en Automation zijn eindeloos, maar de menselijke maat in marketing zal altijd blijven bestaan. Dat is wat duidelijk werd tijdens het event Friends of Search. 

Search
Premium

AirHelp zet artificial intelligence in om claims af te handelen

AirHelp, een bedrijf dat vertragings- en annuleringsclaims indient namens vliegtuigpassagiers, heeft twee nieuwe bots gelanceerd. AgA en Docky helpen met klantenservice en bepalen geautomatiseerd of claims in aanmerking komen voor compensatie.

Artificial Intelligence
Premium

Wat is de invloed van marketing automation op advertising?

Machine learning, marketing automation en artificial intelligence. Hoe vaak worden deze buzzwoorden door marketeers misbruikt zonder concreet te worden? We denken te weten wat het betekent en wat het voor effect heeft op ons dagelijkse en toekomstige werk. Maar weten we dit wel écht?

Marketing automation

Stena Line lanceert chatbot voor vragen en boeken

Ferrymaatschappij Stena Line heeft een chatbot ontwikkeld die 24/7 vragen van passagiers beantwoord en boekingen ondersteunt. De bot heeft Stina als naam gekregen en is te vinden bij de ‘Need help’-sectie van de Britse website van Stena Line en in de app.

Singularity

‘AI is de heilige graal voor ‘no click’ zoekresultaten’

Automization, machine learning, scripts, voice search, chatbots en digital assistance zijn de grootste innovaties op het gebied van search. Het zijn allemaal toepassingen en invalshoeken van het grote thema voor de searchmarketeer in 2019: Artifical Intelligence (AI). Dat onderstreepten de sprekers bij Friends of Search.

Search

De vierde industriële revolutie: dataskills maken het verschil

Robots, AI, big data, kwantumcomputers, IoT, grootschalige 3D-printing: de vierde industriële revolutie schudt net als zijn drie voorgangers de wereld flink op. Met alle perspectieven en bezwaren van dien. Is het erg als de datageletterdheid zich onvoldoende ontwikkelt?

Data

Huub Vermeulen, bol.com: Klein blijven om te groeien

Waar moet je op letten als je daadwerkelijk opschaalt? Laurens van Nues zoekt het antwoord bij Huub Vermeulen, CEO van bol.com. Wat zijn zijn lessen van bijna twintig jaar bol.com? 

Marketplaces