More stories

Twitter gaat tweets massaal aan adverteerders verkopen

Twitter wil meer verdienen met de verkoop van tweets aan adverteerders die daarmee gebruikersprofielen kunnen samenstellen. Dat vertelt directeur data Chris Moody van Twitter aan de Britse krant The Guardian.

Analytics

Netprofiler lanceert nieuwe feed management-systeem

Webwinkels in Nederland krijgen er een nieuw middel bij om hun assortiment eenvoudig en automatisch te voeren aan e-commercesites als Google Shopping, prijsvergelijkers, marktplaatsen en affiliatenetwerken.

Analytics

Wel of geen toestemming nodig voor Google Analytics?

Sinds afgelopen woensdag is de nieuwe cookiewet in werking getreden. Voorafgaand informeren en toestemming vragen hoeft niet langer voor cookies die de kwaliteit en effectiviteit van een website in kaart brengen én privacyvriendelijk zijn. Dit brengt ons tot de vraag: hoe zit het nu met Google Analytics?

Analytics

De nieuwe marketeer: Het belang van Digitaal en Data (3)

Waar moet marketing vooral in investeren en waarom? Het gat tussen hoe marketeers ooit werkten en wat ze vandaag de dag zouden moeten doen, kan niet groter dan nu het geval is. Dit sentiment komt goed tot uiting in de onderzoeksresultaten van The rise of the marketer, een onderzoek onder CMO’s wereldwijd van The Economist. Op de vraag in welke marketingvaardigheden geïnvesteerd zou moeten worden, komen ‘digital engagement’ en ‘marketing operations/technology’ op een gedeelde eerste plek, op de voet gevolgd door ‘kennis over strategie en planning’.

Online marketing

ACM gaat nieuwe cookiewet actief handhaven

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) gaat de nieuwe cookieregels, die vandaag van kracht zijn geworden, actief handhaven. De cookieregels vereisen dat de gebruiker actief toestemming moet geven voor het plaatsen van cookies op zijn computer of mobiele telefoon. Voor de analytische cookies die vrijwel geen inbreuk maken op de privacy van de gebruiker is in de nieuwe regels nu een uitzondering gemaakt.

Analytics

Minister Kamp wil cookies gebruiksvriendelijker maken

Minister Kamp is met een groot aantal marktpartijen en toezichthouder ACM in gesprek om te komen tot het gebruiksvriendelijker maken van de cookiemeldingen en het geven van toestemming. Dat schrijft hij in een brief aan de Tweede Kamer.

Analytics

Google lanceert nieuwe tools voor game-ontwikkelaars

Google heeft nieuwe analytics tools gelanceerd voor gameontwikkelaars van Android. Zij kunnen daardoor beter inzicht krijgen in het gedrag van spelers.

Analytics

Media Injection koopt Fanrise, Facebook analyticus

Softwarebedrijf Media Injection neemt de klanten en de technologie van Fanrise uit Rotterdam over. Hans Maltha van Burst, een van de verkopende partijen, borgt daarmee de toekomst van het bedrijf dat begon als een ‘feature’.

Analytics

Hortonworks maakt slechte beursstart

De eerste kwartaalcijfers van Hadoop-leverancier Hortonworks na de beursgang vallen tegen: weliswaar was de omzet van 12,7 miljoen dollar vergeleken met een jaar eerder in het vierde kwartaal 55 procent hoger, maar beleggers hadden op 13,4 miljoen gerekend.

Analytics

Nieuw standaardisatie-initiatief rond Big Data

Grote bedrijven als General Electric, IBM, Infosys en SAS hebben een standaardisatie-initiatief rond Hadoop opgezet, het Open Data Platform Initiative. De initiatiefnemers hopen de daarmee hun R&D kosten te verlagen.

Analytics

Oracle lanceert nieuwe Big Data producten

Oracle versterkt zijn inspanningen rond Big Data met de introductie van enkele nieuwe producten, gebaseerd op Hadoop, NoSQL en SQL.

Analytics

Utrechtse startup Scoutle in Amerikaanse handen

De Nederlandse content waardevoorspelling startup Scoutle is voor een onbekend bedrag overgenomen door Triberr. Met de overname zal Triberr naar eigen zeggen de eigen diensten en algoritmes verbeteren.

Analytics

Big Data-expert Cloudera in mei naar de beurs

Cloudera is het volgende Big Data-bedrijf dat naar de beurs wil gaan. Deze leverancier van Hadoop opensource software wil rond mei een notering.

Analytics

WPP neemt belang in comScore

Reclamegigant WPP neemt een belang van 15,45 procent in online bereiksmeter comScore. Deze sluit op zijn beurt een strategische alliantie met WPP-dochter Kantar, een onderzoeker.

Analytics

Aandeel Dark Social bij delen content in Nederland is erg hoog

In Nederland deelt 87 procent van de bevolking content online, waarvan 94 procent Dark Social gebruikt, oftewel platformen die buiten het zicht van web analytics en sociale platformen vallen. Dat blijkt uit onderzoek van RadiumOne dat gisteren op The Social Conference in Amsterdam werd gepresenteerd.

Analytics