Kapitaalinjectie voor SiteSpect
Durfinvesteerder NewSpring Capital steekt dertien miljoen dollar in SiteSpect, een bedrijf dat systemen levert voor multivariate en A/B-testen.
Durfinvesteerder NewSpring Capital steekt dertien miljoen dollar in SiteSpect, een bedrijf dat systemen levert voor multivariate en A/B-testen.
De on demand diensten van de publieke en commerciële omroepen doen vooral bij populaire programma’s erg goede zaken. Gemiddeld wordt 20 à 30 procent on demand teruggekeken met uitschieters tot veertig procent.
Er is veel gebeurd in een jaar tijd rond Big Data. In 2013 was de vraag nog of Hadoop en aanverwante technologieën ooit gemeengoed zouden worden of niche-oplossingen zouden blijven. Nu is dat allemaal veel duidelijker geworden, zegt Ben Werther van Platfora.
Havas Group en platenmaatschappij Universal gaan grote hoeveelheden gebruikersdata analyseren. Daartoe hebben ze een joint venture Global Music Data Alliance (GMDA) opgericht. De gegevens worden aan adverteerders verkocht.
Albert Heijn is er niet in geslaagd om alle klantinformatie die het met de bonuskaart verzamelt om te zetten in een persoonsgerichte marketingstrategie. Dat blijkt uit een analyse van NRC Handelsblad. De database waarover het jarenlang beschikte raakte ernstig vervuild.
Opmerkelijke verschuivingen in de maand december, volgens de bureaus Net Applications en StatCounter, die het gebruik van browsers en Windows pc’s peilen. Terwijl Windows XP in 2014 toch echt werd afgedankt omdat Microsoft de ondersteuning beëindigde, leek het gebruik ervan in december weer te zijn gegroeid.
Cardinal Path is een Big Data & Analytics-bedrijf dat de verbinding legt tussen online en offline gedrag: “Het pad naar een aankoop is niet meer lineair: het gaat via verschillende devices en touchpoints. Bedrijven hebben problemen met het kwantificeren van de impact van digitale kanalen op de offline ervaring”, vertelt founding partner David Booth.
Minister Kamp wil volgend jaar meer inzicht krijgen in de privacy-aspecten van Big Data. Dat schrijft hij in een brief aan de Kamer. ‘De ontwikkeling van informatie- en communicatietechnologie en het internet zorgen voor een snelgroeiende stroom aan gegevens die vaak herleidbaar zijn tot personen.’
De term was er al veel eerder, maar in 2014 werd het pas echt op de kaart gezet: Big Data. Of liever gezegd: de belofte van Big Data. Allerlei leveranciers beloofden nog slimmere technieken om correlaties in het klantgedrag aan te wijzen. Gartner zette Data Science halverwege 2014 al hoger in zijn Hype Cycle, nu de verwachtingen rond deze oplossingen onrealistisch groot zijn geworden.
Voor velen is Google Analytics de standaard waarmee slechts drukte op een website wordt vastgesteld en wordt nagegaan welk gedrag die bezoekers vertonen. Maar wat vaak wordt vergeten is dat het softwarepakket veel waardevollere mogelijkheden biedt dan dit. Het geeft actiegerichte metrics die de conversieratio zienderogen laten toenemen.
Koopgedrag voorspellen. Objecten en mensen in foto’s herkennen. Ziektes vaststellen met hersenscans. Het kan allemaal met Scyfer, die de maximale waarde uit grote hoeveelheden gegevens haalt. Het zoveelste big data-concept?
Databaseleverancier Oracle wil Datalogix overnemen, een datamarketingbedrijf dat inzicht verschaft in aankoopdata van consumenten. Het bedrijf werkt onder meer voor adverteerders Ford en Kraft en voor Facebook en Twitter.
Microsoft brengt, voorlopig alleen in de VS, nieuwe business intelligence software op de markt, waaronder een nieuwe iPad app. Met die software krijgen bedrijven beter inzicht in hun eigen bedrijfsdata.
We weten allemaal dat het belangrijk is om e-mailcampagnes te analyseren. Maar wat het effect van de e-mailcampagnes op de totale traffic naar de website is, is nog niet voor iedereen inzichtelijk. En ik denk dat dit komt doordat er nog maar weinig mensen bekend zijn met het gratis Google Analytics e-maildashboard. Deze tool geeft je inzicht in onder andere je data en resultaten, maar geeft vooral heel veel tips over hoe je jouw e-mailcampagnes verder kunt optimaliseren. Zie onderstaand een handig stappenplan hoe je zo snel mogelijk met het e-maildashboard aan de slag kunt gaan.
De websites waarvoor de Stichting Nederlandse Publieke Omroep (NPO) direct verantwoordelijk is, voldoen aan de regels voor het plaatsen van cookies. Dat stelt toezichthouder ACM vast.