More stories

Minister Kamp wil cookies gebruiksvriendelijker maken

Minister Kamp is met een groot aantal marktpartijen en toezichthouder ACM in gesprek om te komen tot het gebruiksvriendelijker maken van de cookiemeldingen en het geven van toestemming. Dat schrijft hij in een brief aan de Tweede Kamer.

Analytics

Google lanceert nieuwe tools voor game-ontwikkelaars

Google heeft nieuwe analytics tools gelanceerd voor gameontwikkelaars van Android. Zij kunnen daardoor beter inzicht krijgen in het gedrag van spelers.

Analytics

Media Injection koopt Fanrise, Facebook analyticus

Softwarebedrijf Media Injection neemt de klanten en de technologie van Fanrise uit Rotterdam over. Hans Maltha van Burst, een van de verkopende partijen, borgt daarmee de toekomst van het bedrijf dat begon als een ‘feature’.

Analytics

Hortonworks maakt slechte beursstart

De eerste kwartaalcijfers van Hadoop-leverancier Hortonworks na de beursgang vallen tegen: weliswaar was de omzet van 12,7 miljoen dollar vergeleken met een jaar eerder in het vierde kwartaal 55 procent hoger, maar beleggers hadden op 13,4 miljoen gerekend.

Analytics

Nieuw standaardisatie-initiatief rond Big Data

Grote bedrijven als General Electric, IBM, Infosys en SAS hebben een standaardisatie-initiatief rond Hadoop opgezet, het Open Data Platform Initiative. De initiatiefnemers hopen de daarmee hun R&D kosten te verlagen.

Analytics

Oracle lanceert nieuwe Big Data producten

Oracle versterkt zijn inspanningen rond Big Data met de introductie van enkele nieuwe producten, gebaseerd op Hadoop, NoSQL en SQL.

Analytics

Utrechtse startup Scoutle in Amerikaanse handen

De Nederlandse content waardevoorspelling startup Scoutle is voor een onbekend bedrag overgenomen door Triberr. Met de overname zal Triberr naar eigen zeggen de eigen diensten en algoritmes verbeteren.

Analytics

Big Data-expert Cloudera in mei naar de beurs

Cloudera is het volgende Big Data-bedrijf dat naar de beurs wil gaan. Deze leverancier van Hadoop opensource software wil rond mei een notering.

Analytics

WPP neemt belang in comScore

Reclamegigant WPP neemt een belang van 15,45 procent in online bereiksmeter comScore. Deze sluit op zijn beurt een strategische alliantie met WPP-dochter Kantar, een onderzoeker.

Analytics

Aandeel Dark Social bij delen content in Nederland is erg hoog

In Nederland deelt 87 procent van de bevolking content online, waarvan 94 procent Dark Social gebruikt, oftewel platformen die buiten het zicht van web analytics en sociale platformen vallen. Dat blijkt uit onderzoek van RadiumOne dat gisteren op The Social Conference in Amsterdam werd gepresenteerd.

Analytics

Social Conference: krijg inzicht in de ‘Dark Social’

Alles wordt tegenwoordig gedeeld, waarbij natuurlijk meteen wordt gedacht aan Facebook en Twitter. Toch zijn die beide netwerken goed voor slechts een kwart van gedeelde content. De overige 75 procent lijkt een groot zwart gat. Maar wel inzichtelijk te maken, zegt Rupert Staines van advertentiebedrijf RadiumOne. Hij spreekt donderdag op The Social Conference in Amsterdam.

Analytics

Big Data staat niet haaks op privacy

De opkomst van Big Data zet bestaande zekerheden en vertrouwde structuren flink onder druk. Tegenstanders wijzen op het gevaar van een ‘allesomvattend systeem dat onze privacy in gevaar brengt’. Nochtans heeft krampachtig verzet tegen deze nieuwe trend geen zin. Meer zelfs: door goede spelregels uit te tekenen met alle belanghebbenden, wordt Big Data een Big Win.

Analytics

‘Oracle betaalt 1,2 miljard dollar voor databroker’

Oracle blijkt meer dan 1,2 miljard dollar te te willen betalen voor datamarketingbedrijf Datalogix, waarvan de overname in december werd aangekondigd. Dat meldt The Wall Street Journal. De Amerikanen werken onder meer voor adverteerders Ford en Kraft en voor Facebook en Twitter.

Analytics

Marketeer weet zich geen raad met data

Marketingafdelingen zijn onvoldoende toegespitst op de kansen die data biedt. Marketingafdelingen snakken daarom naar data minded marketeers die data kunnen omzetten naar informatie en de juiste vragen weten te stellen. Dit blijkt uit de DM Barometer – De marketeer in 2015, een initiatief van DDMA, Online Marketing Group en Tijdschrift voor Marketing.

Analytics

Nieuwe analyticsoplossing bundelt klantinformatie

PostNL is een van de bedrijven die een nieuwe analytics oplossing van het Londense GoSquared uitproberen. Die moet het bezwaar van gefragmenteerde systemen wegnemen. Informatie van betaalsystemen, webcare, webanalytics en klantrelatiesoftware wordt gebundeld via een gemeenschappelijke webinterface People Analytics.

Analytics