Nieuw initiatief om Hadoop veiliger te maken
Hortonworks wil samen met klanten Target, Merck en Aetna en SAS de populaire open source Big Data-software Hadoop veiliger maken. Zij hebben daartoe het Data Governance Institute opgericht.
Hortonworks wil samen met klanten Target, Merck en Aetna en SAS de populaire open source Big Data-software Hadoop veiliger maken. Zij hebben daartoe het Data Governance Institute opgericht.
Microsoft heeft zijn business intelligence programma Power BI als een freemium product opnieuw gelanceerd. Power BI is gratis te gebruiken door mensen met een Amerikaans zakelijk e-mailaccount.
Stichting Kijkonderzoek gaat nog dieper het gebruik van online video in Nederland meten. Behalve de online uitzendingen van tv-zenders, en die van Sanoma, vallen daar nu ook videocommercials onder.
Branche-organisatie DDMA (Dutch Dialogue Marketing Association) opent in het voorjaar de deuren van de Data Academie. Dit wordt een ‘huis’ waar allerlei opleidingen worden ondergebracht, relevant voor data minded marketeers en CMO’s die de ogen voor datakansen niet langer kunnen sluiten.
De TU Eindhoven en Tilburg University gaan verder met hun plannen om volgend jaar een nieuwe Graduate School in ’s-Hertogenbosch op te zetten. De haalbaarheidsstudie wijst uit dat een nieuwe masteropleiding op het gebied van Data Science en ondernemerschap in ’s-Hertogenbosch veel kans van slagen heeft.
Om een webshop te verbeteren moet je eerst bepalen wat ‘goed’ is en wat ‘slecht’. Dit klinkt als een ingewikkeld ethisch vraagstuk. Waar het in dit geval om gaat, is in welke mate jouw webshop moet én kan bijdragen aan de overkoepelende doelen van de organisatie. Welke waarden geven inzicht in het succes van je webshop en waar moet je die waarden mee vergelijken? Met deze informatie kun je bepalen hoe je webshop er voor staat en welke verbetering je kunt realiseren.
Het Israëlische AppsFlyer, dat analyses levert voor mobiele advertenties, heeft deze week 20 miljoen dollar opgehaald in een serie B-financiering.
Apple heeft voor een onbekend bedrag analyticsbedrijf Semetric uit Londen overgenomen, bekend van de dienst Musicmetric. Dat blijkt uit gegevens van de Britse Kamer van Koophandel.
Het Franse Big Data-bedrijf Dataiku heeft 3,2 miljoen euro opgehaald in een Serie A financiering onder leiding van Alven Capital en Serena Capital.
Eén van de spannendste features van Universal Analytics is het volgen van gebruikers over verschillende apparaten heen, oftewel cross device tracking. Op deze manier is het mogelijk de customer journey in kaart te brengen op gebruikersniveau, ook als deze gebruiker eerst via een mobiel apparaat iets in het mandje doet en vervolgens de transactie per desktop afrondt. Lang verwacht en inmiddels ook daadwerkelijk beschikbaar in Universal Analytics. Maar wat kun je er nu echt mee? En wat niet? Een toelichting op deze spannende, maar nog niet erg vaak gebruikte feature én de nodige disclaimers.
App Annie, het Amerikaanse bedrijf dat vorig jaar mobiele marktanalist Distimo uit Utrecht overnam, heeft 55 miljoen dollar in een serie D-financiering opgehaald. Dat geld kwam onder meer van Sequoia Capital, Greycroft Partners en IDG Capital Partners.
MongoDB, het bedrijf achter de populaire NoSQL-database, haalt 80 miljoen dollar op in de aanloop naar een beursgang.
Google Analytics kan een doos van Pandora zijn voor een niet al te doorgewinterde marketeer, dus geeft Social Media Examiner een aantal handige tips voor uitbreidingen waarmee je nog meer inzicht in je data kunt krijgen.
Durfinvesteerder NewSpring Capital steekt dertien miljoen dollar in SiteSpect, een bedrijf dat systemen levert voor multivariate en A/B-testen.
De on demand diensten van de publieke en commerciële omroepen doen vooral bij populaire programma’s erg goede zaken. Gemiddeld wordt 20 à 30 procent on demand teruggekeken met uitschieters tot veertig procent.