More stories

Vier manieren waarop Big Data e-commerce verandert

Big Data, automatisch leren en diepe neurale netwerken gaan voor een efficiëntere, gepersonaliseerde en zelfs geautomatiseerde customer journey zorgen. Hiermee staat e-commerce op de rand van een enorme verschuiving die de gehele klantrelatie op zijn kop zal zetten.

Analytics

Marketeers en mediabureaus denken verschillend over analytics

Marketeers en mediabureaus hanteren verschillende uitgangspunten voor het gebruik van klantanayses. Dat blijkt uit een nieuwe studie van Econsultancy and Lynchpin.

Analytics

A/B-testing: Grote update VWO

De laatste jaren proberen steeds meer grote online webshops door middel van A/B-testen hun omzet te verhogen. De populairste A/B-testing tools in Nederland zijn Optimizely en VWO. Hun populariteit is te danken aan het feit dat marketeers minder afhankelijk zijn van een IT-afdeling om een test te lanceren.

Analytics

De Google Advertising Stack ontrafeld

Google is al lang niet meer alleen een zoekmachine. Zoals bekend biedt Google intussen veel meer producten voor adverteerders dan alleen AdWords. Sinds kort promoot Google deze producten niet meer apart maar als één geïntegreerd platform, de Google Stack.

Analytics

MoneYou, Nutricia, Nationale Nederlanden en anderen genomineerd voor Customer Data Award

Robeco, Nutricia, MoneYou, Nationale Nederlanden, Goede Doelen Loterij, Ziggo en ACSI zijn genomineerd voor de derde Customer Data Award, die op 18 november wordt uitgereikt. De onderscheiding is voor de organisatie die op innovatieve wijze het management van data inzet om de dialoog met de klant te optimaliseren of verbeteren.

Analytics

Infographic: Retail Big Data

Big Data is niet meer weg te denken uit de e-commerce, maar ook de fysieke retail kan eigenlijk al niet meer zonder, volgens deze infographic van Wisepricer.com. Bedrijven kunnen meer inzicht krijgen in de tevredenheid van klanten, hun uitgavenpatroon en omzetverloop. Ook kan op basis van data prijzen worden afgestemd op de vraag. Bedrijven die er mee aan de slag gaan zijn Wal-Mart en Kohl’s. You won’t know till you mine!

Analytics

ABN: geen analyses op basis van betaalgedrag

ABN AMRO ontkent dat het klantgegevens verstrekt of verkoopt aan derden. Daarmee reageert de bank op een artikel van de Correspondent. Dit digitale tijdschrift berichtte dat een klant een aanbieding kreeg nadat hij een kindje had gekregen.

Analytics

Belgische bank KBC investeert fors in Big Data

De Belgische bank KBC gaat 500 miljoen euro investeren in Big Data om real time het klantgedrag te volgen en te analyseren. Dat maakte het bedrijf vandaag bekend op een dag voor investeerders.

Analytics

Dropbox koopt Big Data-bedrijf

Dropbox heeft het Big Data-bedrijf Parastructure overgenomen, zo weet VentureBeat. Over de onderneming is betrekkelijk weinig bekend, maar het blog zegt dat Dropox de analyses intern gaat gebruiken voor zijn 300 miljoen gebruikers.

Analytics

Ook recruitment ontdekt Big Data

Recruitment zal in de toekomst steeds meer afhankelijk worden van Big Data. Diverse bedrijven bieden al diensten aan waarbij in grote hoeveelheden gegevens naar de juiste kandidaat wordt gezocht.

Analytics

Lisa Arthur (Teradata) ‘We moeten van push naar pull’

Bedrijven zitten op een berg informatie, maar silo’s tussen afdelingen, systemen en data zijn de reden dat ondernemingen deze potentiële goudmijn niet aanboren. Chief marketing officer (CMO) Lisa Arthur van databedrijf Teradata schreef er zelfs een boek over, Big Data Marketing. Emerce sprak haar in Londen.

Analytics

Motorola lanceert Big Data locatiedienst voor de winkelvloer

Motorola Solutions lanceert naar eigen zeggen als eerste een mobiel locatiesysteem voor retailers dat zowel WiFi als Bluetooth ondersteunt en daarnaast het klantgedrag op de winkelvloer analyseert. Bij het gisteren in Londen gelanceerde platform maakt het niet meer uit welke technologie wordt gebruikt. De klant kan in alle gevallen op de winkelvloer worden gevolgd en, indien hij daarmee heeft ingestemd, aanbiedingen op zijn smartphone ontvangen.

Analytics

Big Data-bedrijf Elasticsearch krijgt 70 miljoen dollar

Het Nederlands/Amerikaanse Big Data-bedrijf Elasticsearch van Steven Schuurman haalt 70 miljoen dollar op bij investeerders New Enterprise Associates, Benchmark Capital en Index Ventures.

Analytics

AppNexus neemt Franse Alenty over

AppNexus neemt voor een onbekend bedrag het Franse bedrijf Alenty over, dat de zichtbaarheid van advertenties meet.

Analytics

Cloudera en MongoDB in Big Data

De Amerikaanse bedrijven Cloudera en MongoDB sluiten een Big Data-pact om zich nog beter op de enterprisemarkt te kunnen richten en de concurrentie met Oracle aan te gaan.

Analytics