More stories

Het gevaar van de conversieratio

De conversieratio is één van de meest gebruikte metrics binnen webanalyse en optimalisatietrajecten, maar wordt vaak verkeerd begrepen en daardoor voor het verkeerde doel ingezet.

Analytics

Social Mentions als Performance KPI

Performance is de belangrijkste indicator voor elke online experience. Je kunt nog zo’n mooie site of campagne hebben, maar elke seconde vertraging of onbeschikbaarheid verhoogt het risico op directe omzetschade. Social mentions hierover zijn een goede performance KPI.

Analytics

Human information: meer inzicht door rich data

Informatie is van levensbelang voor succesvol zakendoen. Alleen door de analyse en het gebruik van informatie kunnen organisaties strategieën ontwikkelen, inzicht krijgen in hun klanten en jagen op rijp geworden verkoopkansen.

Analytics

Goed is slecht en slecht is goed

Het ‘last cookie counts’-principe is oneerlijk en schetst een verkeerd beeld. Dat kan en moet anders.

Analytics

Sentiment is de nieuwe graadmeter

Bij analytics draait het niet meer om conversie, maar om het sentiment. Het is de belangrijkste KPI in de klantcontactstrategie.

Analytics

Socialbakers met Analytics Pro

Socialbakers, een online analysemiddel voor Facebook en Twitter, brengt een geavanceerde betaalversie uit voor grote adverteerders op social media.

Analytics

Emerce Conversion: T-Mobile maakt API voor ‘klantwaarde’

T-Mobile Nederland bouwt een API om informatie over klantwaarde van zijn abonnees te kunnen exporteren naar zijn eigen apps en die van derde partijen.

Analytics

Meet de waarde van social media met Google Analytics

Eén van de belangrijke vernieuwingen in Google Analytics is de geüpdate mogelijkheid om de waarde van social media te meten. Sinds kort is ook data over het bezoekgedrag binnen social media zelf beschikbaar. Wat betekent dit en wat kun je ermee?

Analytics

Distimo breidt analytics uit

Distimo, de Utrechtste specialist in appanalytics, gaat ontwikkelaars meer informatie geven over het gebruik van hun apps.

Analytics

Meer nodig voor succes op Facebook dan alleen Insights data

Door toegenomen concurrentie neemt de groei in gratis Facebookfanpages af. Gebruikers worden kritischer in wat ze voorgeschoteld krijgen. Dit dwingt adverteerders om verder te kijken naar de werkelijke toegevoegde waarde van hun Facebook activiteiten, en wat deze op kunnen leveren.

Analytics

Aandachtspunten analyse mobiel websitebezoek

Mobiele bezoekers worden in bezoekanalyses van websites vaak over één kam geschoren met desktop- of laptopgebruikers. Dit kan leiden tot de verkeerde conclusies en strategische keuzes. Daarom vijf aandachtspunten voor het analyseren van mobiel bezoek.

Analytics

Hoe beïnvloed je het weigeringspercentage van je website?

Het weigeringspercentage van je website helpt bij het verkrijgen van inzicht in de prestaties van je website en kan van invloed zijn op het zoekmachineresultaat. Hoe kun je het weigeringspercentage beïnvloeden?

Analytics

Marketing belangrijker door social media

Merkuitingen worden bedolven onder de stem van de consument, die – vaak succesvol – concurreert met de informatie die door merken zelf naar buiten wordt gebracht. Hoe beïnvloedt dit het belang van marketing?

Analytics

Inzicht bepaalt succes mediacampagnes

Wat maakt voor jou een mediacampagne tot een succes of een tegenvaller? Grote kans dat dit alles te maken heeft met het behalen van targets. Maar hoeveel voldoening geeft dit als je geen flauw idee hebt hoe de targets gehaald zijn? Het is zaak om je mediabudget elk jaar effectiever in te zetten en hiervoor is inzicht nodig.

Analytics

Coca-Cola vs. Pepsi, een Facebook engagement case study

Coca-Cola en Pepsi, misschien wel de grootste rivalen ter wereld. Sinds jaar en dag nemen de twee frisdrankproducenten het tegen elkaar op. Eerst offline, tegenwoordig ook online. Hoe scoren beide partijen eigenlijk als het om engagement op Facebook gaat?

Analytics