‘Zet data centraal in de reisbranche’
Volgens Big Data expert Andy Owen Jones zetten nog veel te weinig bedrijven in de reisbranche in op Big Data. We spraken met hem op eTravel over de nieuwe mogelijkheden die Big Data biedt.
Volgens Big Data expert Andy Owen Jones zetten nog veel te weinig bedrijven in de reisbranche in op Big Data. We spraken met hem op eTravel over de nieuwe mogelijkheden die Big Data biedt.
IBM wil het spitten in bedrijfsdata simpeler maken. Daartoe is Watson Analytics gelanceerd: een cloudtoepassing gebaseerd op de kunstmatige intelligentie van de supercomputer Watson. Het is misschien wel de eerste freemium dienst op dit gebied.
Afgelopen week las ik een saillant artikel op weblog AdExchanger over de stand van zaken rondom cross device tracking. De strijd om deze techniek lijkt beslecht te gaan worden tussen de twee data-giganten Facebook en Google. Online marketeers staan te springen om deze techniek en met het oog op de dalende ’populariteit’ van de cookie is het buitengewoon interessant om de zojuist genoemde titanenstrijd eens onder de loep te nemen.
Negenentachtig procent van de ondervraagden in een nieuw wereldwijd onderzoek van Accenture beschouwt Big Data als ‘zeer belangrijk’ of ‘uiterst belangrijk’ voor de digitale transformatie van hun bedrijf. 82 procent is het erover eens dat Big Data een waardevolle bron voor hun bedrijven is.
Publicis Groupe en Adobe zetten gezamenlijk een end-to-end marketing management platform op die alle marketinginspanningen van de klant automatiseert en verbindt. Het platform is grotendeels gebaseerd op Adobe Marketing Cloud.
Onlangs lanceerde Google Website Call Conversions. Een functionaliteit die de meetbaarheid en de waardering van ‘belletjes’ als gevolg van paid media efforts voor adverteerders beter inzichtelijk moet gaan maken. De laatste tijd is er een duidelijke focus van Google te zien op mobiel. Welke inzichten gaat dat opleveren?
Het Berlijnse bedrijf Adjust, gespecialiseerd in mobiele analytics, heeft 7,6 miljoen dollar opgehaald voor internationale expansie. De startup wil uitbreiden naar de VS, China en Japan.
Netquest en het Amsterdamse Wakoopa bundelen hun krachten. Wakoopa wordt een volledige dochteronderneming van Netquest, maar blijft zelfstandig opereren. Dat hebben beide bedrijven vandaag aangekondigd.
Jelle Pastijn is begin augustus aangetreden als operationeel directeur van DMA Institute uit Amsterdam.
De TU/e en Tilburg University (TiU) willen in Den Bosch een Graduate School met drie mastertracks opzetten: Data Science, Entrepreneurship en Governance. De universiteiten bundelen hun krachten voor de ontwikkeling van data science en big data vanwege het cruciaal belang voor de samenleving en het bedrijfsleven.
Google Analytics is de populairste aanbieder van webanalyses, want gratis, maar een deel van de Amerikaanse webretailers vindt de dienst ontoegankelijk.
Pinterest lanceert een analytics platform speciaal voor marketeers. Die krijgen daarmee beter inzicht in het gedrag van gebruikers. De startup verwacht dat daardoor ook de inhoud kan worden verbeterd.
Nederlands grootste websites bereiken dagelijks 40 procent van het publiek via smartphones en 50 procent via tablets. Cumulatief is dat meer dan de 85 procent die via desktops wordt bereikt.
Betaalbedrijf Square verrijkt zijn platform met analytics. Retailers krijgen informatie over welke tijden van de dag de meeste verkopen worden gerealiseerd en of bestaande dan wel nieuwe klanten bijdragen aan de omzet.
Google heeft een nieuwe AdWords-dienst gelanceerd onder de noemer Website Call Conversions, waarmee adverteerders meer inzicht kunnen krijgen in wat consumenten online doen voordat ze een bedrijf bellen.