More stories

Nieuwe kansen in Google Analytics met Inhoudsgroepen

In Google Analytics is het mogelijk om specifieke pagina’s te groeperen en ze vervolgens als groep te analyseren. Deze functionaliteit is nog redelijk nieuw en ondanks het feit dat Inhoudsgroepen veel waardevolle informatie kunnen opleveren, wordt er nog niet heel veel gebruik van gemaakt. Een uitleg over hoe ‘Content Grouping’, oftewel Inhoudsgroepen, werkt, hoe je de groepen instelt en wat je ermee kunt doen.

Analytics

Oud-Facebook programmeurs starten analyticsbedrijf

Voormalige Facebook-programmeurs hebben een nieuw bedrijf Interana opgericht dat analytics voor zeer grote datasets levert.

Analytics

Kamer akkoord met ‘slappe cookiewet’

De Tweede Kamer is vandaag akkoord gegaan met een minder strenge ‘cookiewet’. Voor cookies voor analytics en A/B-testen, bijvoorbeeld, is dan ook geen toestemming meer nodig.

Analytics

Gemeente Lelystad zet gegevensverzameling online

Lelystad is de volgende gemeente, na onder meer Groningen, die allerlei gegevensverzamelingen als Open Data beschikbaar maakt via een Open Data-platform op de gemeentelijke website.

Analytics

‘Meer privacywaarborgen noodzakelijk bij toepassingen Big Data’

Er moet een stevig maatschappelijke debat worden gevoerd over hoe wij de risico’s en ongewenste gevolgen van Big Data effectief kunnen aanpakken. Dat zei voorzitter van het College bescherming persoonsgegevens (CBP) Jacob Kohnstamm in zijn toespraak tijdens het ExpertForum van de Nationale DenkTank 2014.

Analytics
Premium

Milka en LU: tien procent mediabudget naar Google

Mondelez, fabrikant van onder meer LU, Milka en Oreo, gaat tien procent van zijn internationale reclamebudget bij Google besteden. Een […]

Analytics

Tweede Kamer voor lichtere cookiewet

Internetgebruikers zien binnenkort mindere meldingen over cookies op websites. Daarover is de Tweede Kamer het eens met minister Kamp van Economische Zaken. Voor cookies voor analytics en A/B-testen, bijvoorbeeld, is geen toestemming meer nodig.

Analytics

Spar analyseert klantbehoefte op dagbasis

Supermarktketen Spar analyseert de klantbehoefte in haar winkels voortaan automatisch op dagbasis met behulp van Slim4 software van Slimstock.

Analytics

Benchmarkrapporten in Google Analytics zijn terug

Na het verdwijnen van de benchmarkrapporten in 2011 worden deze de komende weken voor iedereen opnieuw uitgerold binnen Google Analytics. Hiermee geeft Google gehoor aan de behoefte van de markt om de websiteprestaties meer context te geven. Hoe werkt het, welke inzichten levert dit op en hoe helpt dit jouw business?

Analytics

60 miljoen dollar voor analyseplatform HootSuite

Het populaire analyseplatform voor sociale media HootSuite heeft in een nieuwe financieringsronde 60 miljoen dollar opgehaald. De marktwaarde van het Canadese bedrijf bedraagt nu zo’n 1 miljard dollar.

Analytics

‘Facebook lanceert nieuw advertentieplatform’

Facebook lanceert maandag naar verluidt een nieuw advertentieplatform op het Advertising Week-congres in New York. Het gaat om een herziene versie van de Atlas Advertiser Suite, dat zijn oorsprong vindt in Microsoft.

Analytics

Internationale enquête over data-driven marketing

Branchevereniging DDMA werkt samen met NIMA aan een wereldwijd onderzoek van The Global DMA naar de rol, de inzet en de invloed van data-driven marketing. Dit is de eerste internationale enquête over data-driven marketing die zo groot wordt uitgezet.

Analytics

Nieuwe strategie Tradedoubler: conversiespecialist

Het geplaagde Tradedoubler kiest een nieuwe koers en stapt af van zijn pure focus op affiliate marketing. Het bedrijf neemt drie jaar de tijd om zich te ontplooien als Europees werkende conversiespecialist.

Analytics

‘Helft van de A/B-testen klopt niet’

“De helft van de A/B-testen klopt niet. De opzet ervan is verkeerd of de resultaten worden verkeerd geïnterpreteerd”. Ton Wesseling wil hier een einde aan maken en begint het bedrijf Testing.Agency, waarbij hij een online tool exploiteert die testen op maat maakt.

Analytics

KPN en Mindshare zetten standaard voor waardebepaling social footprint

Is de social footprint rondom een merk in euro’s uit te drukken? Moeilijk, maar KPN en Mindshare ontwikkelden samen een maatwerksysteem dat nauwgezet de financiële waarde van online verhalen en gesprekken kan bepalen. De makers vertellen hoe.

Analytics