More stories

Betaalbedrijf Square biedt analytics

Betaalbedrijf Square verrijkt zijn platform met analytics. Retailers krijgen informatie over welke tijden van de dag de meeste verkopen worden gerealiseerd en of bestaande dan wel nieuwe klanten bijdragen aan de omzet.

Analytics

Google biedt inzicht in (online) belgedrag

Google heeft een nieuwe AdWords-dienst gelanceerd onder de noemer Website Call Conversions, waarmee adverteerders meer inzicht kunnen krijgen in wat consumenten online doen voordat ze een bedrijf bellen.

Analytics

Facebook maakt conversiegeschiedenis inzichtelijk

In navolging van Google, gaat nu ook Facebook adverteerders beter ondersteunen bij het volgen van bezoekers via mobiele apps en het web. Adverteerders kunnen dan zien hoe gebruikers tussen diverse apparaten schakelen voordat ze tot een aankoop besluiten.

Analytics

Game analytics-specialisten bundelen krachten

Het Haarlemse marketingbureau voor gamemakers iQU neemt voor een niet nader genoemd bedrag de Duitse branchegenoot HoneyTracks over. HoneyTracks is een game-analyticsbedrijf.

Analytics

Big Data selecteert automatisch geschikte leads

Neurale netwerken en natuurlijke taalverwerking vormen de basis voor nieuwe technologie, die automatisch veelbelovende klanten in CRM-systemen identificeert. Een nieuwe kapitaalinjectie van 12 miljoen dollar moet het bedrijf EverString verder helpen.

Analytics

Forse investering voor Big Data bedrijf Adatao

Het Amerikaanse Big Data-bedrijf Adatao heeft een investering van 13 miljoen dollar binnengesleept van Andreessen Horowitz om het datapakhuis Hadoop toegankelijker te maken voor de gemiddelde analyst of datawetenschapper. Hadoop moet net zo simpel worden als Google Docs.

Analytics

Supermarkt Hoogvliet investeert in Big Analytics

Hoogvliet Supermarkten, met 64 vestigingen, gaat fors investeren in analytics. De winkelketen implementeert SAP IQ en VCD Business Intelligence als SAP implementatiepartner.

Analytics

Acht redenen waarom Big Data projecten mislukken

Bedrijven zitten op een goudmijn, maar aan het delven zijn ze nog niet toegekomen. Zo ongeveer klinkt de belofte van Big Data. 92 procent van de bedrijven doet er nog helemaal niks mee en die het proberen komen ook niet ver. Waar gaat het vaak mis?

Analytics

Google ontwikkelt advertentie volgsysteem voor mobiele web en apps

Google gaat gebruikers van het mobiele web en mobiele apps beter volgen, zodat adverteerders hun advertenties beter kunnen afstemmen op inviduele behoeften. Dat schrijft AdAge.

Analytics

Bedrijf claimt middel tegen canvas fingerprinting

Een Amerikaanse startup claimt een oplossing te hebben gevonden tegen ‘canvas fingerprinting’ . Met een plug-in kan de gebruiker anoniem het internet op.

Analytics

Datavisualisatie hoeft niet duur te zijn

Gebruikers die op zoek zijn naar handige hulpmiddelen voor datavisualisatie hoeven niet diep in de buidel te tasten. Qlik lanceert een gratis tool, Qlik Sense Desktop.

Analytics

Europese bootcamp voor datawetenschappers

Het Britse recruitmentbedrijf Pivigo en advieskantoor KPMG zetten gezamenlijk een bootcamp voor datawetenschappers op. Het Europese programma S2DS – Science to Data Science – koppelt zo’n 85 studenten aan commerciële bedrijven.

Analytics

Twitter vergroot zicht op bereik en engagement

De focus van Twitter verandert. Wie nu de statistieken gebruikt, ontdekt dat Twitter de nadruk aan het leggen is op bereik van en engagement met tweets. Het Twitter statistieken platform dat voorheen voorbehouden was aan adverteerders, is nu beschikbaar voor iedereen.

Analytics

ACM legt NPO een last onder dwangsom op vanwege cookies

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) legt de Stichting Nederlandse Publieke Omroep (NPO) een last onder dwangsom op omdat men de regels voor het plaatsen van cookies overtreedt. Op verschillende websites die de NPO beheert plaatst publieke omroep cookies bij gebruikers zonder dat zij daarover voldoende zijn geïnformeerd en zonder dat zij daarvoor op de juiste wijze toestemming hebben gegeven.

Analytics

Google Analytics sluit eindelijk bots en spiders uit

Google Analytics kan eindelijk resultaten weergeven van het siteverkeer zonder bots en spiders. Bijna een derde van het siteverkeer bestaat uit geautomatiseerde programma’s die bijvoorbeeld pagina’s indexeren voor zoekmachines, maar ‘echte bezoekers’ zijn het uiteraard niet.

Analytics