More stories

Negeer incompatibele browsers

Geen webbrowser is hetzelfde, en dat levert in de praktijk vaak problemen op. Webpagina’s of webwinkels kunnen door browsers verschillend worden weergegeven. De beste remedie is om te kijken naar de browser die door klanten het meest gebruikt wordt.

Analytics

Big en Little Data: 9 verschillende soorten data en hun toepassing

De hoeveelheid aan beschikbare data is overweldigend en maakt het moeilijk voor marketeers en adverteerders om zakelijke keuzes te maken. Little Data, het kleine broertje van Big Data bestaande uit kleine hoeveelheden gegevens die correct zijn verkregen en geanalyseerd, kan juist zorgen voor betere marketing tegen lagere kosten.

Analytics

Remarketing via Universal Analytics eindelijk mogelijk?

Nu Google ook remarketinglijsten via Universal Analytics mogelijk heeft gemaakt, is er nog minder dat je tegenhoudt over te stappen naar Universal Analytics. Maar waarom zou je overstappen op Universal Analytics? Of waarom zou je dat juist niet doen?

Analytics

Vijf vragen over WiFi Tracking

Volop rumoer vorige week over WiFi Tracking. Bezoekers van Dixons, MyCom en iCentre bleken te worden gevolgd zonder dat ze daarover werden ingelicht. Het signaal dat hun smartphone uitzendt wordt opgepikt en geanalyseerd. In de toekomst gaat het nog een stap verder. Dan worden klanten in de winkel gevolgd met kleine bakens. Wat moet je weten over WiFi Tracking?

Analytics

Universal Analytics mondjesmaat gebruikt

Nog maar weinig internetbedrijven uit de Twinkle Retail Top 100 en de Twinkle Travel Top hebben de overstap gemaakt naar Universal Analytics, die de huidige analysetools van Google uiteindelijk gaat vervangen. Die conclusie trekt online marketingbureau Oogst.

Analytics

Vijf redenen om nú naar Universal Analytics over te stappen

Eind 2012 kondigde Google aan dat Google Analytics over gaat naar een nieuwe versie: Universal Analytics. Een grote stap voor Google omdat hiermee de oude manier van meten volledig wordt losgelaten. Maar wanneer is het voor jouw organisatie zinvol om over te stappen? En in welke gevallen is migratie (nog) niet wenselijk?

Analytics

Analytics voor gamebedrijven

Webwinkels en websites kunnen terugvallen op uitgebreid analytische hulpmiddelen, maar hoe zit het met gamesontwikkelaars? Real time analytics worden ook hier steeds belangrijker. Steeds meer grote uitgevers maken gebruik van een softwarepakket van HP, Vertica.

Analytics

Conversie-optimalisatie en Analytics: 9 favoriete rapporten

.In dit artikel worden de adviezen en bevindingen van verschillende conversie-experts gedeeld. Negen experts vertellen hoe zij erover denken en delen hun favoriete standaard rapportages.

Analytics

Infographic: de data goudmijn

Big Data is een potentiële goudmijn. Als je weet waar je moet zoeken. Maar tachtig procent van door bedrijven verzamelde gegevens is niet gestructureerd. Gemiddeld spenderen werknemers twee uur per dag om de juiste data te vinden. Tijd voor een Big Data-beleid?

Analytics

Apple duikt in sociale data: overname Topsy

Het aggregeren van data is big business. Maandag noteerde de bedrijfstak een opmerkelijke overname: Apple nam sociale zoekmachine Topsy over voor meer dan 200 miljoen dollar. Waarom?

Analytics

Business Intelligence voor een betere klantbeleving

Business Intelligence wordt op dit moment vooral ingezet voor Finance & Control en operationele sturing, dat bleek deze week op een BI-congres van IT-dienstverlener Sogeti in Bussum. Slechts drie procent geeft aan dat BI wordt toegepast voor een betere klantbeleving. Tegelijkertijd geeft het merendeel aan dat daar wel de toekomst ligt.

Analytics

Trendrapport: No More Secrets met Big Data

Het afgelopen jaar hebben wij een viertal onderzoeken gedaan naar de impact van Big Data op mensen, bedrijven en maatschappij. Deze vier onderzoeken zijn in de vorm van een trendrapport verspreid. Vandaag publiceren we het boek ‘No More Secrets’ hetgeen de inhoud van deze vier onderzoeken behelst.

Analytics

Nieuw (Nederlands grootste) online bereiksplatform gelanceerd

DMA Institute, zusterbedrijf MeMo2 en IBM lanceren het Digital Audience Tracking Platform, een nieuw online bereiksplatform. “Het kleine profielneefje van Google Analytics”, zegt Marcel Vogels.

Analytics

Nieuw crossmediaal bereiksonderzoek rolt internationaal uit

Een nieuwe tool om vanuit één bron crossmediaal bereiksonderzoek te doen, rolt nu uit in Nederland en andere landen. Google is de launching customer, maar ondertussen gebruiken meerdere mediabureaus en exploitanten het systeem.

Analytics

Onderzoek: Big Data, zowel zegen als bedreiging

De Big Data hype zwelt alsmaar luider aan en de verwachtingen, opgestuwd door opgeklopte beloftes van leveranciers en breed uitgemeten use cases in white papers, houden daarmee gelijke tred. Waar komt het vertrouwen dat businessmanagers in Big Data hebben vandaan? Hoe snel gaat deze ontwikkeling en wat zijn de kansen en bedreigingen?

Analytics