More stories

Distimo opent buitenlandse kantoren

Het Utrechtse mobile analytics-bedrijf Distimo opent verkoopkantoren op vier grote buitenlandse markten.

Analytics

Moet ik al overstappen naar het nieuwe Google Analytics?

Multiple device tracking, eigen statistieken definiëren én online/offline gegevenssynchronisatie: allemaal zeer interessante nieuwe features die sommige online marketeers al aan het denken zetten om hun huidige Google Analytics implementatie zo snel mogelijk te upgraden naar het vernieuwde “Universal” Analytics. Maar moet je deze overstap nu ook al zo snel mogelijk gaan doen?

Analytics

SKO gaat platformonafhankelijk kijkgedrag meten

De organisatie die in Nederland alle kijkcijfers onderzoekt, SKO, wil op korte termijn ook alle bekeken digitale videostromen kunnen meten. Het zoekt ook aansluiting tot online specialisten om een zo volledig mogelijk beeld van het online kijkgedrag te kunnen weergeven.

Analytics

PIBN Trendrapport Big Data: een schat aan mogelijkheden voor klein en groot

Begin januari werd door Facebook de nieuwe zoekmethode Graph Search geïntroduceerd. Een tool waarmee alle data van de miljard profielen voor mensen toegankelijk wordt gemaakt. De technische mogelijkheden om data te verzamelen worden steeds groter en ook het opslaan van deze informatie is niet langer een probleem.

Analytics

7 Bing webmaster tools die u nog niet kende

Misschien vraagt u zich bij de kop al af: “Bing Webmaster Tools?” Jazeker, ook Bing helpt website eigenaren graag op weg. Veel functies komen overeen met Google Webmaster Tools, maar in dit artikel wijzen wij u graag op een aantal functies die Bing Webmaster Tools wellicht de moeite waard maken.

Analytics

Publieke Omroep verwijdert cookiemuur

Geen cookiewaarschuwingen meer op Uitzending Gemist en de sites van de omroepen. De Publieke Omroep (NPO) haalt de cookiemuren neer. Uiterlijk pas in juni.

Analytics

Jongeren laten Facebook vaker links liggen

De Amerikaanse jeugd brengt steeds minder tijd op Facebook door. De groep van 13 tot 34 jaar behoort tot de grootste groep ‘uitcheckers’.

Analytics

Vernieuwd Google Analytics doet offline en mobiel app-metingen

Google brengt de vernieuwde versie van zijn meetinstrument, Universal Analytics genaamd, uit voor alle gebruikers. Zij kunnen over bezoekers en klanten over meerdere apparaten, in apps en zelfs via touchpoints in de bakstenen wereld gaan volgen.

Analytics

Hoe bepaal je wat jouw Smart KPI’s zijn?

Elke organisatie heeft goede sensoren nodig om signalen uit de interne en externe omgeving op te kunnen pikken die relevant […]

Analytics

Coca-Cola: geen relatie social media-buzz en sales

Een kortstondige aandachtspiek op social media heeft geen significante impact op de verkopen bij Coca-Cola. Display advertising blijkt daarvoor een veel beter middel.

Analytics

Distimo koppelt met Omniture voor mobile analytics

Merken en andere grote bedrijven kunnen analyticsdata over hun mobiele apps gaan integreren in hun reguliere webanalytics. Het Utrechtse app analytics-bedrijf Distimo opent zijn API richting enterpriseklanten, van wie Adobe de eerste is.

Analytics

Testingtools: wat zijn de mogelijkheden?

Conversieoptimalisatie zonder testingtool is natuurlijk ondenkbaar. Anders blijft het content plaatsen op je site op basis van gut-feelings. De afgelopen jaren komen er steeds meer testingtools op de markt. Een zeer gunstige ontwikkeling voor marketeers die fact-based willen werken. Uit welke testing tools kun je kiezen?

Analytics

Nieuwe interface en dashboardfunctionaliteiten Google Analytics

Google begint het nieuwe jaar voortvarend door in de eerste maand verschillende aanpassingen qua design, functionaliteit en structuur van Google Analytics door te voeren.

Analytics

Google Analytics: onderscheid tussen mobiel en tablet gebruik

Steeds meer traffic naar websites komt vanaf mobiele apparaten. Dit vraagt om een andere benadering van het begrip ‘website’. Er moet rekening gehouden worden met de mogelijkheden van de apparaten van de bezoekers en de situatie waarin content wordt gebruikt.

Analytics

Optimaliseer de bijdrage van marketingkanalen in het aankoopproces

Business Analytics vormen een steeds belangrijkere rol in het ontwikkelen van inzicht in de prestaties van marketingkanalen en het optimaal inzetten van het (online) marketingbudget. Maar hoe zet je dit concreet in?

Analytics