More stories

‘Meer pure players richting tv-reclame in 2013’

Volgend jaar zullen meer pure players, internetbedrijven, zich tot televisie wenden om reclame te maken. Dat denkt Rogier van Duyn van 5 Oceans Media. Hij sloot een pact met TBWA voor commercials tegen lagere opstartkosten en met webanalytics.

Analytics

Workshop big data

Elke dag worden er wereldwijd enorme hoeveelheden data geproduceerd. Hoe kunnen bedrijven deze gebruiken om hun marketing te verbeteren en bedrijfsprocessen te optimaliseren? Beantwoord de vragen en u kunt uw managers ontslaan.

Analytics

Flurry op weg naar beursgang

Mobile analytics bedrijf Flurry doorloopt zijn laatste private financieringsronde voor een beursgang. Die kan mogelijk al in 2013 plaatsvinden.

Analytics

Google Update: vernieuwingen op een rij

Vorige week heeft de jaarlijkse Google Analytics Partner Summit plaatsgevonden. Een overzicht van de belangrijkste wijzigingen en vernieuwingen die werden bekendgemaakt.

Analytics

De impact van sitesnelheid

De snelheid van je website is van invloed op diverse metrics en KPI’s. Wat zijn de belangrijkste?

Analytics

Google update: gratis Tag Manager

Afgelopen maandag heeft Google een gratis tag management tool gelanceerd: de Google Tag Manager. Met de gratis tool gaat het bedrijf de strijd aan met betaalde tools zoals TagMan, Tealium, UberTags en Ensighten. Wat is het precies? En wat betekent de komst van de gratis tool van Google voor de markt van Tag Management tools?

Analytics

‘We hebben de oplossing voor de cookiewet’

Greenhouse Group uit Eindhoven denkt de oplossing te hebben gevonden voor de drempels die cookiewet opwerpt. De bedrijvengroep ontwikkelde een vernieuwend concept en script. De software wordt onder een opensource-licentie vrijgegeven.

Analytics

KPI’s voor meer inzicht in SEO

Hoe hou je als online marketing manager in de gaten of de opbrengsten van SEO opwegen tegen de investeringen? Vier betrouwbare KPI’s geven, door ze in combinatie te gebruiken, een verfijnder inzicht in het resultaat van je SEO-inspanningen.

Analytics

Google’s SEO richtlijnen voor online testen

Na het integreren van A/B-testing in Google Analytics heeft Google nu ook officieel een aantal richtlijnen gepubliceerd voor waar je op moet letten met betrekking tot SEO, zodat testing niet leidt tot ongewilde resultaten of penalties in de zoekmachine. Een overzicht van deze richtlijnen en de mogelijke implicaties.

Analytics

Update Google Analytics: vier nieuwe tools

De laatste weken heeft Google een aantal belangrijke functionaliteiten toegevoegd aan Google Analytics. Een overzicht van vier nieuwe tools.

Analytics

Ook mobiele ontwikkelaars ontduiken cookiewet

Niet alleen op het vaste internet, maar ook mobiele sites en applicaties moeten aan de cookiewet voldoen. De ontwikkelingen op dit punt blijven achter, vindt de OPTA.

Analytics

De toekomst van website optimalisatie

De technologie van het A/B-testen is in ontwikkeling met als recent hoogtepunt het integreren van de Google Website Optimizer in Google Analytics. Maar ook personalisatie en profiling zijn in opkomst in website optimalisatie. Waar moet je op letten?

Analytics

Het gevaar van de conversieratio

De conversieratio is één van de meest gebruikte metrics binnen webanalyse en optimalisatietrajecten, maar wordt vaak verkeerd begrepen en daardoor voor het verkeerde doel ingezet.

Analytics

Social Mentions als Performance KPI

Performance is de belangrijkste indicator voor elke online experience. Je kunt nog zo’n mooie site of campagne hebben, maar elke seconde vertraging of onbeschikbaarheid verhoogt het risico op directe omzetschade. Social mentions hierover zijn een goede performance KPI.

Analytics

Human information: meer inzicht door rich data

Informatie is van levensbelang voor succesvol zakendoen. Alleen door de analyse en het gebruik van informatie kunnen organisaties strategieën ontwikkelen, inzicht krijgen in hun klanten en jagen op rijp geworden verkoopkansen.

Analytics