Reclamebureau Dawn bouwt ‘commercialgenerator’
Reclamebureau Dawn heeft een chatbot gebouwd die ‘videocommercials op maat’ kan genereren op basis van de antwoorden van zijn gebruiker.
Reclamebureau Dawn heeft een chatbot gebouwd die ‘videocommercials op maat’ kan genereren op basis van de antwoorden van zijn gebruiker.
Het Amsterdamse Anomaly volgt Etcetera op als nieuw reclamebureau voor de merkpositionering en creatieve campagnes van T-Mobile.
Starcom en Cheil Amsterdam zetten voor klant Samsung dynamisch gegenereerde pre-rolls in op YouTube. Dit is een stap richting het kunnen personaliseren van videocommercials. Deze campagne bestaat uit zeventien variaties, maar volgend jaar bij andere klanten kan dat oplopen tot honderden.
In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer een radiocampagne van HelloFresh.
Energize ontwikkelde voor BLG Wonen een onlinecampagne gericht op starters en ouders met als thema: Aan tafel met je ouders. In een reeks korte video’s en teasers laten drie cabaretiers zien hoe je juist wel, of juist niet een gesprek over geld kunt voeren.
Met de campagne ‘Hypotheek binnen een week’ wil Rabobank potentiële klanten tot een dialoog verleiden. “Wij willen eigenlijk weer het goede gesprek aan de keukentafel,” zegt Coen Wiers tegen Hans Voorn tijdens Performance 2016.
Bij Chevrolets ‘positiviteitspomp’ loggen automobilisten in met hun Twitter- of Facebook-account. IBM’s supercomputer Watson meet vervolgens hun online sentiment. Hoe positiever, hoe meer gratis benzine ze krijgen.
De Engelse overheid gaat adverteerders verbieden reclame te maken richten kinderen jonger dan zestien voor producten met te veel vet, suiker en zout. De regels gelden ook voor reclame op het web, apps en socialmedia.
DSM is de eerste internationale corporate adverteerder bij BrightVibes en stevent na enkele dagen al af op een miljoen videoviews.
Reclamegigant WPP creëert het bedrijfsonderdeel [m]PLATFORM dat op zo’n schaal in data en marketing is gespecialiseerd dat het de concurrentie wil kunnen aangaan met Google en Facebook.
Een van de vloggers uit het netwerk van Social1nfluencers heeft een vaste positie gekregen in Ubisofts Just Dance 2017.
Familyblend, het oude Affiliate4you, heeft een strategische samenwerking gesloten met Affilinet waarbij het de technologie van de Duitsers afneemt en aanbiedt richting zijn eigen klanten.
Adverteerders gaven in de eerste helft van 2016 voor 18,6 miljard euro aan reclamegeld uit in Europa, een toename van 13,4 procent. Mobiele display en search zijn de grootste drijvers achter de groei.
In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer een Snapchat-campagne van Domino’s Pizza met Kakhiel.
Het Nederlandse bureau One Shoe ontwikkelde een teasercampagne om buzz te creëren rond ING Direct Vooruit. Met Direct Vooruit kunnen ondernemers hun kredietaanvraag en financiële administratie snel regelen.