Snapchat ontbreekt in meeste Nederlandse mediaplannen
Weinig adverteerders in Nederland hebben Snapchat al in hun mediaplannen staan. Campagnes maken vergt extra inspanning en de resultaten zijn slecht te meten.
Weinig adverteerders in Nederland hebben Snapchat al in hun mediaplannen staan. Campagnes maken vergt extra inspanning en de resultaten zijn slecht te meten.
Takeaway.com, in Nederland bekend onder de naam Thuisbezorgd.nl, begint op zijn vijf grootste markten een nieuwe merkbouwende campagne. Ook programmatic display wordt voor branding ingezet.
Het interactieve sollicitatiegesprek dat Heineken op onder meer LinkedIn en Facebook plugt, is een HR- en marketingcampagne ineen. De persoonlijkheidstest moet mensen laten voelen wat de bedrijfscultuur is. En wat dus nodig is om bij Heineken succesvol te zijn.
Justin Long, de acteur die drie jaar lang vooral bekendheid verwierf met de komische Get a Mac-reclames, duikt nu op in advertenties voor Huawei, na Apple en Samsung de derde smartphonefabrikant ter werel
In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer een aansporing van Centraal Beheer om vaker online spullen te lenen.
Online bloemenbezorger bloomon lanceert vanavond haar eerste tv-commercial. De campagne wordt ook op Facebook uitgerold.
“Ik denk dat we per bannerset zeker drie uur productietijd helpen besparen door het testen te automatiseren”, aldus Jorrit Baerends over zijn net gelanceerde start-up Adpiler.
Een goede online marketingcampagne kenmerkt zich door een optimale inzet van data, technologie en creativiteit. Door de groeiende mogelijkheden krijgen data en technologie een steeds dominantere rol. Creativiteit wordt daarom de onderscheidende factor en storytelling is hierin zeer interessant.
De perfecte route uitstippelen maar nooit aankomen op de bestemming – dat is wat er aan de hand is bij veel mediacampagnes. De boodschap is aansprekend en mooi verpakt, maar na de verleiding om te klikken komt bij de consument de teleurstelling, omdat de landingspagina niet aan zijn verwachtingen voldoet.
Reclamebureau Dawn heeft een chatbot gebouwd die ‘videocommercials op maat’ kan genereren op basis van de antwoorden van zijn gebruiker.
Het Amsterdamse Anomaly volgt Etcetera op als nieuw reclamebureau voor de merkpositionering en creatieve campagnes van T-Mobile.
Starcom en Cheil Amsterdam zetten voor klant Samsung dynamisch gegenereerde pre-rolls in op YouTube. Dit is een stap richting het kunnen personaliseren van videocommercials. Deze campagne bestaat uit zeventien variaties, maar volgend jaar bij andere klanten kan dat oplopen tot honderden.
In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer een radiocampagne van HelloFresh.
Energize ontwikkelde voor BLG Wonen een onlinecampagne gericht op starters en ouders met als thema: Aan tafel met je ouders. In een reeks korte video’s en teasers laten drie cabaretiers zien hoe je juist wel, of juist niet een gesprek over geld kunt voeren.
Met de campagne ‘Hypotheek binnen een week’ wil Rabobank potentiële klanten tot een dialoog verleiden. “Wij willen eigenlijk weer het goede gesprek aan de keukentafel,” zegt Coen Wiers tegen Hans Voorn tijdens Performance 2016.