More stories

RLVNT maakt nieuwe campagne Tikkie

RLVNT ontwikkelde en bouwde de online reclamecampagne voor Tikkie, de app voor onderlinge betalingen die via Whatsapp werkt.

Payment

Adverteerders gelaten over mediarel rondom GeenStijl

De meeste adverteerders die hun campagnes op GeenStijl en Dumpert staakten, zetten die na het weekend al weer aan. Een andere groep begon pas sinds afgelopen maandag überhaupt na te denken over zijn positie op betreffende sites.

Programmatic

bol.com hevelt tv-budget over naar online

Tv verliest voor bol.com aan kracht en daarom hevelt het dit jaar tv-budget over naar programmatic advertising. “Eerst maakten we vier tv-commercials per jaar. Nu gaan we ook jaarlijks tientallen online flows ontwikkelen, met in elke flow een mini-commercial”, aldus director marketing Willem-Jan Lems.

Programmatic

Snap lanceert advertentiemanager

Snap introduceert volgende maand in diverse Europese landen een advertentiemanager, waardoor adverteerders (klein en groot) zelf zogenoemde Snaps Ads (video-advertenties) kunnen plaatsen in Snapchat.

Online advertising

DigitasLBi Amsterdam laat conceptauto Skoda virtueel ervaren

DigitasLBi Amsterdam, onderdeel van Publicis One, heeft op de Shanghai Motor Show een VR-ervaring gelanceerd voor de VISION E, een nieuwe conceptauto van Skoda.

Virtual reality

Monsterboard start nieuwe merkcampagne gericht op millennials

Monsterboard start vandaag met een nieuwe merkcampagne gericht op millennials. Het carrièreplatform wil werkend Nederland, dat over een aantal jaar voor meer dan de helft uit millennials bestaat, helpen om de baan te vinden die zij verdienen.

Campagnes

Case Toyota: Snapchat Spectacles voor sexappeal

Toyota vroeg Influencer Laura Ponticorvo met de Snapchat Spectacles naar de exclusieve lancering van het nieuwste model te gaan. Om zo als automerk toegang te krijgen tot jongeren op nieuwe domeinen.

Campagnes

T-Mobile streamt live-commercials via 4G

T-Mobile Nederland streamt vanavond vanaf 18.08 uur livecommercials op lineaire televisie. De elf commercials worden via het 4G-netwerk van T-Mobile gedurende de avond op diverse locaties in Nederland opgenomen en live via een controlekamer in Hilversum op RTL en SBS uitgezonden.

Campagnes

SpotX partnert voor uitbreiding naar virtual reality

Het digitale videoreclamebedrijf Spotx, uit de RTL Group, sluit een samenwerking met VR-specialist Omnivirt. Hierdoor kunnen merkadverteerders hun publiek nieuwe, virtuele wereldjes inzuigen.

Virtual reality

Center Parcs scoort met Enzo Knol

Hoe overtuig je tieners ervan dat Center Parcs heel cool is? Door vlogger Enzo Knol de boodschap over te laten brengen, vertelt Judith Franse tijdens The Social Conference 2017.

Influencer marketing

Campagnepanel: ‘Zalando rules’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer de online commercial ter introductie van de nieuwe collectie van Zalando. Met rapper A$AP en fotomodellen.

Campagnes
Premium

Nominaties Dutch Interactive Awards 2017 bekend

De nominaties van de achtste jaarlijkse Dutch Interactive Awards (#dia17) zijn bekendgemaakt. Op 1 juni wordt bekend welke bureaus in dertien categorieën het mooiste, beste werk van afgelopen jaar hebben geleverd.

Digital Agencies

Jay de Groot begint Meta Dimensions

Ondernemer Jay de Groot begint vandaag zijn nieuwe bedrijf Meta Dimensions. Met technologie van Orange Valley wordt historische marketingdata van bedrijven simpel en, zelfs, op speelse wijze ontsloten.

Campagnes
Premium

Fujifilm kiest IN10 voor camera’s van Instax

Het instant fotocameramerk Instax van Fujifilm kiest voor IN10 om het merk in Nederland bekender te maken.

Digital Agencies

Dawnbot: bot tegen reclameclichés

Het Amsterdamse bureau Dawn heeft een bot gebouwd die in een paar stappen een campagne voor je maakt. De Dawnbot is een statement tegen het kopieergedrag van reclamebureaus en marketeers.

Digital Design