More stories

Geen merkwoorden, maar merkwaarden

Merkbeloften zijn zo oud als het marketingvak: wat beloof jij toe te voegen in het leven van je doelgroep? In het huidige tijdperk waarin authenticiteit voorop staat volstaat beloven niet meer: het is tijd voor actie.

Strategy

‘Merken moeten anders targeten’

Ondanks inspanningen om alleen dertien-plussers te targeten, is McDonalds onlangs op de vingers getikt voor haar horrorcommercial op YouTube. En niet het medium zelf. Een verschuiving van de risico’s?

Campagnes

McDonald’s koerst op massapersonalisatie

Anderhalf jaar geleden had McDonald’s geen app, geen socialstrategie en geen datastrategie. Nu is het bedrijf in staat om per filiaal een ander contentplan uit te voeren, gebaseerd op third en first party data.

Marketing automation

OnLane MCN start influencernetwerk musical.ly

Het Nederlandse MCN OnLane, onderdeel van MediaLane, biedt adverteerders toegang tot het nieuwe, snelgroeiende social netwerk musical.ly. Nederlandse jongeren downloadden de app reeds twee miljoen keer.

Social

Rebranding voor DQ&A, meer focus op agency-activiteiten

DQ&A Media Group splitst zich per vandaag op in faciliterend bedrijf DQ&A en het nieuwe bureaulabel NMPi, waarmee het uitvoerend werk gaat doen met display, paid social en search- en analyticsdiensten. De rebranding vloeit voort uit de fusie met marketingbureau incuBeta uit Zuid-Afrika.

Online advertising

Campagnepanel over Eneco: ‘Geen campagne’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer een arbeidsmarktcampagne van energiebedrijf Eneco.

Campagnes

Onderzoek: 36 procent consumenten negeert merken

Een nieuw onderzoek van Kantar TNS laat zien dat 36 procent van de consumenten actief berichten en advertenties van merken negeert op social media.

Online marketing

Treinreis wordt augmented-avontuur

Met zijn KidsApp haakt ook de Nederlandse Spoorwegen in op de trend van augmented reality en motion tracking. Een spel voor quality time tussen ouder en kind.

Mobile

Syntus eerste vervoersmaatschappij met Snapchat-campagne

Syntus claimt de eerste vervoersmaatschappij te zijn met een Snapchat-campagne. Crowdmedia startte eerder dit jaar een scholierencampagne voor vervoersmaatschappij Syntus. Vloggers werden ingezet om de jonge doelgroep te stimuleren om met de bus te gaan. Het vervolg hierop is een campagne waarin Snapchat centraal staat.

Campagnes

Nieuw reclamenetwerk AdsToSport bijna uitverkocht

De exploitant van de bijna duizend websites van Nederlandse sportclubs, AdsToSport, is constant bijna uitverkocht. Clubs verdienen ‘bijna gratis’ honderden en soms duizenden euro’s bij.

Online advertising

Havas Boondoggle aan de slag voor TEVA Pharmaceuticals

Havas Boondoggle is aan het werk gegaan voor TEVA Pharmaceuticals. Het Amsterdamse bureau gaat campagnes maken voor Metamucil, Vicks en Sorefix.

Campagnes

NU.nl open voor lokale adverteerders

Uitgeverij Sanoma lanceert een nieuw advertentieprogramma waardoor zelfs de kleinste zakelijke adverteerder reclame kan kopen op de voorpagina van NU.nl.

Campagnes

Amerikaanse adverteerders eisen transparantie Facebook

De adverteerders in de Association of National Advertisers, samen goed voor 250 miljard reclamebudget, eisen dat Facebook zijn statistiekmetingen verbetert.

fonQ start campagne rond stijl en beleving

Wat is mooi? En wie bepaalt dat? Mooi bestaat niet, mooi bepaal jij zelf. Dat is de boodschap die centraal staat in de nieuwe landelijke campagne van warenhuis fonQ, die vanaf morgen op televisie te zien zal zijn.

Campagnes

Picnic slikt Verstappen video in

Online super Picnic heeft een reclamespot waarin een dubbelganger van Max Verstappen figureert verwijderd.

Campagnes