More stories

Adobe: ‘We gaan naar Cannes met The Hovering Art Director’

Wat begonnen is als een lokale marketingcampagne voor de Benelux is inmiddels uitgegroeid tot een succesvolle wereldwijde campagne voor Adobe Stock: The Hovering Art Director. De campagne is ingezonden voor de Cannes Lions en zal daar ook worden gepresenteerd bij de Nederlandse handelsmissie Embassy of Dutch Creativity, waar Adobe een van de partners van is. We spreken met Alexander Meyers, Marketing Manager Adobe Benelux.

Campagnes

Adverteerders krijgen zelfbediening op Snapchat

Een admanager en certificatieprogramma voor partnerbedrijven rollen eindelijk uit de stallen bij Snapchat. Het fotobedrijf biedt de markt, na lang talmen, nu de middelen om op wat professionelere en grootschaliger wijze reclame uit te venten op Snapchat.

Online advertising

ABN zet Mixed Reality in om verzekeringen te verkopen

Op de Beyond Banking Days lanceren ABN AMRO en InSpark vandaag een eerste Serious Mixed Reality Game voor de HoloLens van Microsoft. Daarmee kunnen consumenten ervaren hoe (goed) zij verzekerd zijn.

Campagnes

‘Dit maakt performance interessant voor native en brands’

Performancenetwerk TradeTracker brengt een systeem dat uitgevers anders, ‘eerlijker’ beloont dan nu. Met ‘Real Attribution’ kan iedereen die bijdroeg aan een conversie daar een vergoeding voor krijgen. “Performance is in een keer interessant voor native advertising, storytelling en merkadverteerders”, aldus directeur Bas Dokter.

Attributie

Start-up maakt slimme software voor video croppen

De start-up Crop.video uit Delft belooft een probleem op te lossen waar talloze socialmedia- en contentmanagers en reclamenetwerken dagelijks mee kampen: met een druk op de knop kan het verticale video maken van horizontaal beeld en andersom.

Campagnes
Premium

Kraftwerk/ACHTUNG! grote winnaar Dutch Interactive Awards

Kraftwerk/ACHTUNG! is met drie prijzen de grote winnaar van de Dutch Interactive Awards. De Dutch Interactive Awards (DIA) zijn de prijzen voor het allerbeste interactieve online werk van Nederlandse bureaus.

Digital Agencies

Interactieve reclame bij SBS via HbbTV

Vanavond start de campagne van zoutjesmerk Chio Heartbreakers met ondersteuning van HbbTV bij de SBS-zenders. Het is een eerste voorbeeld van wat SBS noemt ‘addressable tv’.

Campagnes

Campagnepanel: ‘Kloon-campagne van Instagram Stories’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer de eerste internationale on- en offline campagne van Instagram Stories.

Campagnes

Persgroep met tv-commercial voor Topics.nl

De Persgroep houdt een tv-campagne voor Topics, zijn abonneedienst waarin nieuws en opinie op thematische wijze worden weergegeven.

Campagnes

Catawiki begint internationale tv-campagne

Online veilinghuis Catawiki herhaalt deze en volgende maand zijn internationale tv-campagne van vorig jaar.

Online marketing

‘Adverteerder wil meer grip op media-inkoop’

Adverteerders willen meer transparantie in en grip op media-inkoop op online kanalen en zullen daarom steeds vaker tradingdesks in huis nemen.

Creative

DPD kiest Fightclub als digital agency

Pakketdienst DPD Nederland besteedt zijn online en socialmediastrategie uit aan het nieuwe bureau Fightclub. Dat verzorgt alles van campagneuitrol tot leadgeneratie en sales support.

Online advertising

Clickdistrict tekent UNET

Clickdistrict verzorgt komend jaar de volledige online media-inzet van de zakelijk glasvezelinternetprovider UNET.

B2B Digital

IAB Nederland lanceert de Programmatic Awards

IAB Nederland roept een award in het leven voor programmatic advertising en belangstellenden kunnen hun nominaties vanaf nu gratis inzenden.

RLVNT maakt nieuwe campagne Tikkie

RLVNT ontwikkelde en bouwde de online reclamecampagne voor Tikkie, de app voor onderlinge betalingen die via Whatsapp werkt.

Payment