More stories

Zalando lanceert platform influencermarketing

Zalando start een platform waar merken socialinfluencers kunnen vinden om voor hen reclame te bedrijven richting hun fans.

Online advertising

AutoScout24-klanten beleven proefrit in 360 graden

AutoScout24 lanceert een nieuwe campagne, inclusief enkele 360 graden films, om autobedrijven inzicht te geven in de belevingswereld van hun klanten.

Campagnes

DigitasLBi met kettingzaagspel in VR

DigitasLBi Nordics heeft voor fabrikant Husqvarna van tuin- en bosbouwgereedschap een spel ontwikkeld om in VR met een kettingzaag te gamen.

Campagnes

Campagnepanel over de nieuwe smartphone van OnePlus: ‘Knap staaltje’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer de tijdelijke, exclusieve introductie-app voor de nieuwe smartphone van OnePlus.

Campagnes

Algoritmes schilderen nieuwe Rembrandt

The Next Rembrandt, een 3D-geprint schilderij op basis van data uit het oeuvre van de meester. Een gewaagd avontuur van ING en JWT met verbluffend resultaat.

Campagnes

Kortingscode.nl opent winkel in Amsterdam

Kortingscode.nl opent eind deze maand een popupstore in de Amsterdamse binnenstad. Er wordt speciaal ruimte ingewijd voor socialinfluencers, maar de deuren staan ook open voor toevallige passanten en belangstellenden.

Retail

Nieuwe campagne Prinses Beatrix Spierfonds gelanceerd

Gisterenavond is tijdens het Free to Move-event de nieuwe campagne van het Prinses Beatrix Spierfonds gelanceerd. De campagne zal via een online commercial onder de aandacht worden gebracht.

Campagnes

EasyJet kiest voor Etcetera

Luchtvaartmaatschappij easyJet brengt zijn communicatieactiviteiten in Nederland onder bij Etcetera, Red Urban en Daybreak.

Digital Agencies

Unilever koopt onlinebedrijf Dollar Shave Club

Unilever koopt de Dollar Shave Club, het online bedrijf waar klanten scheermesjes en aanverwante verzorgende artikelen kunnen bestellen. De producent bevestigt woensdag de berichtgeving hierover in Fortune, maar wil niet zeggen of er 1 miljard dollar voor is betaald.

Campagnes

Kwart Duitse tv-reclame door internetbedrijven

Bijna een kwart van de uitgaven aan tv-reclame in Duitsland is afkomstig van internetbedrijven, overwegend e-commercepartijen. In het eerste half jaar van 2016 waren reissites de grootste besteders.

Duitsland

Nieuwe campagne HelloFresh gestart

HelloFresh lanceert vandaag een nieuwe tv-commercial die een kijkje geeft in de keuken van de maaltijdbezorger. De kijker maakt kennis […]

Campagnes

Edition deed Snapchatcampagne met Bavaria

Het onlangs door VICE gelanceerde influencerlabel Edition gaat aan de slag voor Bavaria. De eerste campagne bereikte meer dan een miljoen unieke personen.

Campagnes

RTL en G+J vormen reclame-alliantie

RTL en uitgever Gruner + Jahr voegen in Duitsland hun reclamebereik van televisie, print en online bij elkaar in de Ad Alliance.

Campagnes

Dj’en op je placemat bij McDonald’s

Met geleidende inkt heeft McDonald’s haar placemats omgetoverd tot een beatmachine waar je muziek mee kunt maken: de McTrax. Een app met bluetooth-verbinding maakt je smartphone tot speaker. Landelijke uitrol lonkt.

Campagnes

Campagnepanel: Deels voltreffer van T-Mobile

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer de campagne ‘Ode aan Ons’ van T-Mobile.

Campagnes