More stories

Premium

Onderzoek: 36 procent consumenten negeert merken

Een nieuw onderzoek van Kantar TNS laat zien dat 36 procent van de consumenten actief berichten en advertenties van merken negeert op social media.

Online marketing

Treinreis wordt augmented-avontuur

Met zijn KidsApp haakt ook de Nederlandse Spoorwegen in op de trend van augmented reality en motion tracking. Een spel voor quality time tussen ouder en kind.

Mobile

Syntus eerste vervoersmaatschappij met Snapchat-campagne

Syntus claimt de eerste vervoersmaatschappij te zijn met een Snapchat-campagne. Crowdmedia startte eerder dit jaar een scholierencampagne voor vervoersmaatschappij Syntus. Vloggers werden ingezet om de jonge doelgroep te stimuleren om met de bus te gaan. Het vervolg hierop is een campagne waarin Snapchat centraal staat.

Campagnes

Nieuw reclamenetwerk AdsToSport bijna uitverkocht

De exploitant van de bijna duizend websites van Nederlandse sportclubs, AdsToSport, is constant bijna uitverkocht. Clubs verdienen ‘bijna gratis’ honderden en soms duizenden euro’s bij.

Online advertising

Havas Boondoggle aan de slag voor TEVA Pharmaceuticals

Havas Boondoggle is aan het werk gegaan voor TEVA Pharmaceuticals. Het Amsterdamse bureau gaat campagnes maken voor Metamucil, Vicks en Sorefix.

Campagnes

NU.nl open voor lokale adverteerders

Uitgeverij Sanoma lanceert een nieuw advertentieprogramma waardoor zelfs de kleinste zakelijke adverteerder reclame kan kopen op de voorpagina van NU.nl.

Campagnes

Amerikaanse adverteerders eisen transparantie Facebook

De adverteerders in de Association of National Advertisers, samen goed voor 250 miljard reclamebudget, eisen dat Facebook zijn statistiekmetingen verbetert.

fonQ start campagne rond stijl en beleving

Wat is mooi? En wie bepaalt dat? Mooi bestaat niet, mooi bepaal jij zelf. Dat is de boodschap die centraal staat in de nieuwe landelijke campagne van warenhuis fonQ, die vanaf morgen op televisie te zien zal zijn.

Campagnes

Picnic slikt Verstappen video in

Online super Picnic heeft een reclamespot waarin een dubbelganger van Max Verstappen figureert verwijderd.

Campagnes

Zalando lanceert platform influencermarketing

Zalando start een platform waar merken socialinfluencers kunnen vinden om voor hen reclame te bedrijven richting hun fans.

Online advertising

AutoScout24-klanten beleven proefrit in 360 graden

AutoScout24 lanceert een nieuwe campagne, inclusief enkele 360 graden films, om autobedrijven inzicht te geven in de belevingswereld van hun klanten.

Campagnes

DigitasLBi met kettingzaagspel in VR

DigitasLBi Nordics heeft voor fabrikant Husqvarna van tuin- en bosbouwgereedschap een spel ontwikkeld om in VR met een kettingzaag te gamen.

Campagnes

Campagnepanel over de nieuwe smartphone van OnePlus: ‘Knap staaltje’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer de tijdelijke, exclusieve introductie-app voor de nieuwe smartphone van OnePlus.

Campagnes

Algoritmes schilderen nieuwe Rembrandt

The Next Rembrandt, een 3D-geprint schilderij op basis van data uit het oeuvre van de meester. Een gewaagd avontuur van ING en JWT met verbluffend resultaat.

Campagnes

Kortingscode.nl opent winkel in Amsterdam

Kortingscode.nl opent eind deze maand een popupstore in de Amsterdamse binnenstad. Er wordt speciaal ruimte ingewijd voor socialinfluencers, maar de deuren staan ook open voor toevallige passanten en belangstellenden.

Retail