More stories

OnLane MCN start influencernetwerk musical.ly

Het Nederlandse MCN OnLane, onderdeel van MediaLane, biedt adverteerders toegang tot het nieuwe, snelgroeiende social netwerk musical.ly. Nederlandse jongeren downloadden de app reeds twee miljoen keer.

Social

Samsung zoekt mediapartner voor Europa

Samsung zoekt een nieuwe mediapartner voor de Europese markt. Op dit moment werkt het bedrijf met uiteenlopende bureaus.

Creative

Dynamic creativity, volgende fase in programmatic

Er zijn geen technische of financiële belemmeringen om de inhoud van online reclameberichten helemaal door kunstmatige intelligentie te laten genereren. De mens lijkt de grootste drempel voor de laatste fase van de fundamenten van programmatic advertising.

Creative

GoPro: iedereen kan virtual reality-video’s maken

De toekomst van visueel entertainment is virtual reality. Dat is de overtuiging van Matthew Reyes van GoPro. En iedereen kan VR-content maken van hoge kwaliteit.

Video
Premium

Onderzoek: 36 procent consumenten negeert merken

Een nieuw onderzoek van Kantar TNS laat zien dat 36 procent van de consumenten actief berichten en advertenties van merken negeert op social media.

Online marketing
Premium

Twee strategische aanstellingen bij WE ARE Pi

Creatief bureau WE ARE Pi uit Amsterdam stelt de voormalig VICE Media Global Executive Producer aan, Ravi Amaratunga, en digitaal strateeg JaKenna Gilbert.

Digital Agencies

Miele houdt kookchallenge voor foodbloggers

Elektronicafabrikant Miele organiseert een challenge waarin foodbloggers worden geprikkeld culinaire grenzen te verleggen.

Creative

Nederlandse bureaus goed bedeeld bij Lovie Awards

Meerdere Nederlandse bureaus behoren dit jaar tot de prijswinnaars van de Lovie Awards. De Nederlandse fabrikant van duurzame smartphones Fairphone werd onderscheiden als ‘emerging entrepreneurs’.

Creative
Premium

Kris Smith (ex-AKQA) wordt Europa-baas MediaMonks

Creatief productiebureau MediaMonks heeft voormalig general manager van AKQA Kris Smith aangesteld eindverantwoordelijke voor de Europese activiteiten.

Digital Agencies

Bol.com brengt boekenmagazine uit

Bol.com brengt Lees Magazine uit, een online magazine voor boekenliefhebbers dat wordt gemaakt met mensen uit de boekenbranche.

Contentmarketing

Strato lanceert nieuwe merkcampagne

Hostingbedrijf Strato komt met de nieuwe propositie #faireenvoudigd om de vetrandjes van wantrouwen over kleine lettertjes in hostingcontracten weg te snijden. De campagne wordt begeleid met een nieuwe tv-commercial.

Hosting

Publicis benoemt in november nieuwe CEO

Reclamegigant Publicis Group benoemt in november de opvolger van CEO Maurice Levy. Die overigens wel een rol blijft vervullen bij het bedrijf.

Creative

Creative Holland naar NEXT Conference Hamburg

Een Nederlandse delegatie van twaalf digitale media-, en muziekbedrijven, waaronder MediaMonks, Spinnin’ Records en Gigstarter, gaat gezamenlijk als Creative Holland naar de NEXT Conferentie in Hamburg.

Creative

Clever°Franke opent kantoor in Chicago

Creatief ontwerpbureau Clever°Franke opent kantoor in de VS, in de kantoren van incubator 1871 in Chicago.

Creative
Premium

Tess Rutgers naar Wunderman Amsterdam

Tess Rutgers wordt hoofd Business Development bij Wunderman Amsterdam naast CEO Antoinette Hoes. In haar rol zal Rutgers verantwoordelijk zijn voor het uitdragen van Wunderman Amsterdams credo ‘Creatively driven, data inspired’.

Digital Agencies