OnLane MCN start influencernetwerk musical.ly
Het Nederlandse MCN OnLane, onderdeel van MediaLane, biedt adverteerders toegang tot het nieuwe, snelgroeiende social netwerk musical.ly. Nederlandse jongeren downloadden de app reeds twee miljoen keer.
Het Nederlandse MCN OnLane, onderdeel van MediaLane, biedt adverteerders toegang tot het nieuwe, snelgroeiende social netwerk musical.ly. Nederlandse jongeren downloadden de app reeds twee miljoen keer.
Samsung zoekt een nieuwe mediapartner voor de Europese markt. Op dit moment werkt het bedrijf met uiteenlopende bureaus.
Er zijn geen technische of financiële belemmeringen om de inhoud van online reclameberichten helemaal door kunstmatige intelligentie te laten genereren. De mens lijkt de grootste drempel voor de laatste fase van de fundamenten van programmatic advertising.
De toekomst van visueel entertainment is virtual reality. Dat is de overtuiging van Matthew Reyes van GoPro. En iedereen kan VR-content maken van hoge kwaliteit.
Een nieuw onderzoek van Kantar TNS laat zien dat 36 procent van de consumenten actief berichten en advertenties van merken negeert op social media.
Creatief bureau WE ARE Pi uit Amsterdam stelt de voormalig VICE Media Global Executive Producer aan, Ravi Amaratunga, en digitaal strateeg JaKenna Gilbert.
Elektronicafabrikant Miele organiseert een challenge waarin foodbloggers worden geprikkeld culinaire grenzen te verleggen.
Meerdere Nederlandse bureaus behoren dit jaar tot de prijswinnaars van de Lovie Awards. De Nederlandse fabrikant van duurzame smartphones Fairphone werd onderscheiden als ‘emerging entrepreneurs’.
Creatief productiebureau MediaMonks heeft voormalig general manager van AKQA Kris Smith aangesteld eindverantwoordelijke voor de Europese activiteiten.
Bol.com brengt Lees Magazine uit, een online magazine voor boekenliefhebbers dat wordt gemaakt met mensen uit de boekenbranche.
Hostingbedrijf Strato komt met de nieuwe propositie #faireenvoudigd om de vetrandjes van wantrouwen over kleine lettertjes in hostingcontracten weg te snijden. De campagne wordt begeleid met een nieuwe tv-commercial.
Reclamegigant Publicis Group benoemt in november de opvolger van CEO Maurice Levy. Die overigens wel een rol blijft vervullen bij het bedrijf.
Een Nederlandse delegatie van twaalf digitale media-, en muziekbedrijven, waaronder MediaMonks, Spinnin’ Records en Gigstarter, gaat gezamenlijk als Creative Holland naar de NEXT Conferentie in Hamburg.
Creatief ontwerpbureau Clever°Franke opent kantoor in de VS, in de kantoren van incubator 1871 in Chicago.
Tess Rutgers wordt hoofd Business Development bij Wunderman Amsterdam naast CEO Antoinette Hoes. In haar rol zal Rutgers verantwoordelijk zijn voor het uitdragen van Wunderman Amsterdams credo ‘Creatively driven, data inspired’.