More stories

Maurice Levy (Publicis): ‘Google en Facebook zijn geen duopolie’

Google en Facebook zullen op de advertentiemarkt zelf uitgedaagd worden. Dat is de overtuiging van Maurice Levy, de scheidende topman van Publicis Group, die zojuist werd ondervraagd op Web Summit in Lissabon. “Ik geloof niet in een duopolie, de dominantie van Google en Facebook is ook maar tijdelijk.”

Creative
Premium

Havas koopt Lemz

Havas Group heeft bureau Lemz uit Amsterdam overgenomen. Het bureau gaat op in, wat gaat heten, Havas Lemz.

Digital Agencies

Emerce lanceert nieuw evenement Dare voor digitale creatieven

Voor het eerst organiseert Emerce eind november een nieuw evenement voor en door digital creatives met een blik op morgen. Kernwoorden zijn cutting-edge design, nieuwe visies en ideeën, trends, interaction design, visual design en digitale creatieve processen.

Creative

McDonald’s koerst op massapersonalisatie

Anderhalf jaar geleden had McDonald’s geen app, geen socialstrategie en geen datastrategie. Nu is het bedrijf in staat om per filiaal een ander contentplan uit te voeren, gebaseerd op third en first party data.

Marketing automation

Groei voor reclamegroep Havas

Reclamegroep Havas zag het afgelopen kwartaal een forse groei in Europa van 7,7 procent. Voor de eerste negen maanden gold een groei van vijf procent.

Creative

OnLane MCN start influencernetwerk musical.ly

Het Nederlandse MCN OnLane, onderdeel van MediaLane, biedt adverteerders toegang tot het nieuwe, snelgroeiende social netwerk musical.ly. Nederlandse jongeren downloadden de app reeds twee miljoen keer.

Social

Samsung zoekt mediapartner voor Europa

Samsung zoekt een nieuwe mediapartner voor de Europese markt. Op dit moment werkt het bedrijf met uiteenlopende bureaus.

Creative

Dynamic creativity, volgende fase in programmatic

Er zijn geen technische of financiële belemmeringen om de inhoud van online reclameberichten helemaal door kunstmatige intelligentie te laten genereren. De mens lijkt de grootste drempel voor de laatste fase van de fundamenten van programmatic advertising.

Creative

GoPro: iedereen kan virtual reality-video’s maken

De toekomst van visueel entertainment is virtual reality. Dat is de overtuiging van Matthew Reyes van GoPro. En iedereen kan VR-content maken van hoge kwaliteit.

Video
Premium

Onderzoek: 36 procent consumenten negeert merken

Een nieuw onderzoek van Kantar TNS laat zien dat 36 procent van de consumenten actief berichten en advertenties van merken negeert op social media.

Online marketing
Premium

Twee strategische aanstellingen bij WE ARE Pi

Creatief bureau WE ARE Pi uit Amsterdam stelt de voormalig VICE Media Global Executive Producer aan, Ravi Amaratunga, en digitaal strateeg JaKenna Gilbert.

Digital Agencies

Miele houdt kookchallenge voor foodbloggers

Elektronicafabrikant Miele organiseert een challenge waarin foodbloggers worden geprikkeld culinaire grenzen te verleggen.

Creative

Nederlandse bureaus goed bedeeld bij Lovie Awards

Meerdere Nederlandse bureaus behoren dit jaar tot de prijswinnaars van de Lovie Awards. De Nederlandse fabrikant van duurzame smartphones Fairphone werd onderscheiden als ‘emerging entrepreneurs’.

Creative
Premium

Kris Smith (ex-AKQA) wordt Europa-baas MediaMonks

Creatief productiebureau MediaMonks heeft voormalig general manager van AKQA Kris Smith aangesteld eindverantwoordelijke voor de Europese activiteiten.

Digital Agencies

Bol.com brengt boekenmagazine uit

Bol.com brengt Lees Magazine uit, een online magazine voor boekenliefhebbers dat wordt gemaakt met mensen uit de boekenbranche.

Contentmarketing