More stories

Albertine Piels (Hackastory): ‘Innoveren doe je met een open blik’

Hackastory organiseert op verzoek van internationale media organisaties hackathons waarbij ontwerpers, ontwikkelaars en journalisten samen nieuwe digitale concepten maken. Albertine Piels in gesprek met Fast Moving Targets.

Publishing

Minder Nederlandse nominaties voor Lovie Awards

Er zijn minder Nederlandse nominaties voor de jaarlijkse Lovie Awards dan vorig jaar: 38 tegen 52 een jaar geleden.

Creative

Vinden én behouden personeel creatieve teams blijkt lastig

Bedrijven hebben moeite om de juiste mensen aan te trekken voor creatieve teams. Die samenwerkingsverbanden van onder meer designers spelen binnen bedrijven een steeds grotere rol, maar het blijkt lastig daarvoor geschikte personen te vinden én te behouden.

Recruitment

DigitasLBi met kettingzaagspel in VR

DigitasLBi Nordics heeft voor fabrikant Husqvarna van tuin- en bosbouwgereedschap een spel ontwikkeld om in VR met een kettingzaag te gamen.

Campagnes

Algoritmes schilderen nieuwe Rembrandt

The Next Rembrandt, een 3D-geprint schilderij op basis van data uit het oeuvre van de meester. Een gewaagd avontuur van ING en JWT met verbluffend resultaat.

Campagnes
Premium

Creatieve kern Red Urban & Etcetera stapt op

Patrick van Haperen en Robin Meekel, de creatieve kern van Red Urban & Etcetera, verlaten dit bureau na drie jaar.

Digital Agencies

Kortingscode.nl opent winkel in Amsterdam

Kortingscode.nl opent eind deze maand een popupstore in de Amsterdamse binnenstad. Er wordt speciaal ruimte ingewijd voor socialinfluencers, maar de deuren staan ook open voor toevallige passanten en belangstellenden.

Retail
Premium

Studio Dumbar wordt onderdeel van Dept

Het bekende ontwerpbureau Studio Dumbar wordt onderdeel van Dept, het bedrijvennetwerk van onder meer TamTam en Expand Online en a friend of mine. “Hierdoor kunnen we het best relevant werk blijven leveren”, zegt verkopend directeur Tom Dorresteijn.

Digital Agencies

Nieuwe campagne Prinses Beatrix Spierfonds gelanceerd

Gisterenavond is tijdens het Free to Move-event de nieuwe campagne van het Prinses Beatrix Spierfonds gelanceerd. De campagne zal via een online commercial onder de aandacht worden gebracht.

Campagnes

Ligatus koopt LiquidM voor native programmatic

Internetreclamebedrijf Ligatus neemt honderd procent van de aandelen LiquidM over. De dochter van Gruner + Jahr verwerft daarmee een mobiele DSP.

Premium

Greenberry lanceert app voor CliniClowns

CliniClowns heeft door Greenberry, Awful Men en UX Kids een mobiele app laten bouwen. Hierdoor hebben zieke kinderen de clowns […]

Digital Agencies

Volgend jaar nieuwe topman Publicis

Reclamegroep Publicis zal in februari 2017 een opvolger benoemen voor topman Maurice Levy. Dat is vandaag bekendgemaakt bij de presentatie van de kwartaalcijfers.

Creative

Nieuwe campagne HelloFresh gestart

HelloFresh lanceert vandaag een nieuwe tv-commercial die een kijkje geeft in de keuken van de maaltijdbezorger. De kijker maakt kennis […]

Campagnes

IKEA beperkt aantal reclamepartners

Retailer IKEA gaat de komende tijd gebruik maken van de reclamebedrijven van GroupM en Dentsu Aegis Network. Voorheen deed IKEA zaken met vijf houdstermaatschappijen.

Creative

Arjan Kapteijns weg bij Publicis

Directeur Arjan Kapteijns van Publicis Groep Nederland verlaat de bedrijvengroep, zo laat zijn werkgever in een kort marktbericht weten.

Online marketing