More stories

HEMA in zee met Miss Lipgloss

HEMA gaat videocontent maken met de Nederlandse vlogger Miss Lipgloss over kleur, innovaties en nieuwe beautyproducten.

Video

Digitaal bureau RLVNT naar Digital Agency Group

RLVNT komt voor een onbekend bedrag in handen van Digital Agency Group, de houdstermaatschappij waaronder ook The Online Company, ClickDistrict en Qban vallen. Oprichter Rens Plandsoen stapt op.

Digital Agencies

Adobe met gratis apps voor visuele verhalen

Adobe heeft Adobe Spark geïntroduceerd, volgens het bedrijf zelf de enige geïntegreerde oplossing voor het creëren en delen van visuele verhalen.

Contentmarketing

Grote interesse Nederlandse bureaus voor Cannes Lions

Dit jaar schreven al meer Nederlandse bureaus zich in om zich onder de vlag ‘Made in Amsterdam’ op de Cannes Lions te presenteren dan in 2015. Voor het tweede jaar slaan tientallen online en creatieve bureaus de handen hiervoor ineen.

Digital Agencies

Thijs van Schothorst naar BrandBase

Full service bureau BrandBase breidt het team uit met Thijs van Schothorst. Hij vormt samen met Martijn van der Rijken de creatieve directie.

Digital Agencies

Van Rooij en Bothoff winnen YIM Cannes Lions Competition

Jorrit van Rooij en Stefan Bothoff van OmnicomMediaGroup hebben einde vorige week de YIM Media Lions Competition gewonnen.

Digital Agencies

The Secret Lab start VR-poot

Creatief webbureau The Secret Lab start een nieuwe afdeling die zich volledig zal gaan richten op virtual reality (VR). Met een speciaal productieteam wil men inspelen op de mogelijkheden die deze technologie biedt en de vraag naar 360-video en VR-producties.

Digital Agencies

Macy’s selecteert nieuwe reclamepartners

Het grote Amerikaanse warenhuis Macy’s heeft nieuwe reclamepartners geselecteerd voor de feestperiode aan het einde van het jaar. Het fameuze J. Walter Thompson is ingeruild voor Figliulo & Partners en BBH.

Creative

Genonimeerden DIA PRO en Company of the Year bekend

Transavia, Mood for Magazines, ING en NTR zijn de genomineerden voor Company of the Year, een onderdeel van de aanstaande Dutch Interactive Awards.

Creative

Christiaan van Mansfeld naar Havas Boondoggle Amsterdam

Per 1 mei geeft Christiaan van Mansfeld leiding aan het digitale bureau Havas Boondoggle Amsterdam. Hij neemt deze rol over van Sander Tacx, die het bureau eind april heeft verlaten.

Digital Agencies

Zeven nieuwe creatieve talenten bij N=5

Creatief bureau N=5 heeft haar creatieve vloer verfrist en uitgebreid met zeven nieuwe creatieve talenten.

Digital Agencies

Eerste lenscampagne Unilever op Snapchat

Unilever lanceert op Koningsdag haar eerste (Nederlandse) Snapchat sponsored lens campagne. De lens, waarmee Snapchat gebruikers hun gezicht kunnen omtoveren tot een wild dier, maakt deel uit van een campagne rond Magnum Double.

Campagnes

Q42 winnaar Grand SpinAward 2016

Q42 heeft vanavond de Grand SpinAward in ontvangst genomen, een hoge onderscheiding voor de digitale mediabrance. De meest bekroonde inzending is Pridestream van N=5 voor KPN in samenwerking met MediaMonks.

Digital Agencies

‘Social media moet je vanuit één kern bespelen’

“Zorg ervoor dat je een goede kern hebt om daar vandaan je kanalen te bespelen”, klinkt het advies van Cinemates’ Kelvin Boerma. “Het is zinloos om vanuit YouTube als basis te werken.”

Video

MEC Amsterdam lanceert contentbureau Wavemaker

MEC Amsterdam, een bureau uit de stal van WPP, opent in de vorm van Wavemaker een nieuw label. Dat legt zich toe op contentstrategie, socialmedia, influencermarketing, creatie en in-house productie.

Digital Agencies