More stories

KLM grote winnaar van SpinAwards 2017

KLM is met vijf prijzen, waaronder Grand SpinAward, de grote winnaar van dit jaar. In totaal werden er 34 prijzen uitgereikt voor digitale voor creatieve concepten. Top-DJ Hardwell werd uitgeroepen tot meest innovatieve artiest.

Creative

T-Mobile streamt live-commercials via 4G

T-Mobile Nederland streamt vanavond vanaf 18.08 uur livecommercials op lineaire televisie. De elf commercials worden via het 4G-netwerk van T-Mobile gedurende de avond op diverse locaties in Nederland opgenomen en live via een controlekamer in Hilversum op RTL en SBS uitgezonden.

Campagnes

Reclamereus Omnicom presteert matig op thuismarkt

Reclamegroep Omnicom zag zijn omzet in het eerste kwartaal met 2,5 procent stijgen naar 3,6 miljard dollar. De nettowinst klom naar 241,8 miljoen, 10,7 procent meer dan een jaar geleden.

Creative
Premium

Tientallen bedrijven met Embassy of Dutch Creativity naar Cannes

Vijfenveertig bedrijven hebben zich tot nu toe aangemeld om deel te nemen aan de Embassy of Dutch Creativity, het initiatief dat Nederlandse creatieve bedrijven een gezicht moet geven op het reclamefestival in Cannes half juni.

Digital Agencies

SpotX partnert voor uitbreiding naar virtual reality

Het digitale videoreclamebedrijf Spotx, uit de RTL Group, sluit een samenwerking met VR-specialist Omnivirt. Hierdoor kunnen merkadverteerders hun publiek nieuwe, virtuele wereldjes inzuigen.

Virtual reality

Gevestigde freelancers vormen designbureau Ronin Amsterdam

Een aantal van Nederlands betere freelance designers vormen het nieuwe productiebureau Ronin Amsterdam.

Digital Design

Bamboo Internet deels in handen van Estate

Creatief digitaal bureau Estate uit Tilburg wordt mede-eigenaar van branchegenoot Bamboo Internet, ook uit Tilburg.

Creative
Premium

Nominaties Dutch Interactive Awards 2017 bekend

De nominaties van de achtste jaarlijkse Dutch Interactive Awards (#dia17) zijn bekendgemaakt. Op 1 juni wordt bekend welke bureaus in dertien categorieën het mooiste, beste werk van afgelopen jaar hebben geleverd.

Digital Agencies

Creatieve bureaus openen hun deuren op ADNIGHT

Op zes oktober openen vijftig creatieve bureaus tijdens Amsterdam eWeek hun deuren zodat belangstellenden er kunnen grasduinen.

Creative

Open brief aan volgend kabinet: investeer in de digitale creatieve industrie

Bedrijven en organisaties die actief zijn in de digitale creatieve industrie doen in een open brief gericht aan het nieuw […]

Creative

Nominaties SAN New Kids on the Block bekend

SAN maakt de shortlist bekend voor de categorie New Kids on the Block, een vakprijs van adverteerders voor veelbelovende nieuwe digitale bureaus.

Creative

Weer recordomzet Adobe

Adobe noteerde wederom een recordomzet voor het eerste kwartaal van 2017 in zijn gebroken boekjaar. Die kwam uit op 1,68 miljard dollar, 30 miljoen meer dan het bedrijf zelf had ingeschat.

Creative

Dagan Cohen creatief directeur bij Social Inc

Met ingang van februari 2017 is Dagan Cohen creatief directeur van Social Inc, vooral gespecialiseerd in de creatie van (video)content.

Creative
Premium

Derde Nederlandse creatieve handelsmissie naar Cannes Lions

De Embassy of Dutch Creativity organiseert voor de derde keer een handelsmissie naar de Cannes Lions. Tientallen Nederlandse creatieve bureaus werken samen om Nederland internationaal op de kaart te zetten als natie van creatie.

Digital Agencies

Problemen bij Razorfish en SapienNitro drukken resultaat Publicis Groupe

Het Franse Publicis Groupe sluit een tegenvallend vierde kwartaal af, waarin vooral de problemen bij het dochterbedrijf Razorfish aan het licht kwamen. Het samengaan van Razorfish met SapienNitro heeft zelfs geleid tot een flinke afwaardering van 1,39 miljard euro.

Creative