More stories

De Persgroep met live pre-roll video

De Persgroep heeft afgelopen weekend op AD.nl een nieuw soort pre-roll video in het leven geroepen: een die live video uitzendt.

Online advertising

Emerce Dare: Eisen voor visualiseren data strenger geworden

De hoeveelheid data die wij om ons heen verzamelen neemt met de minuut toe. Dit geeft ons de mogelijkheid om de wereld om ons heen inzichtelijker te maken maar tegelijkertijd zorgt de groeiende berg aan data ook voor chaos. Met eindeloos veel mogelijkheden om verbanden te leggen tussen verschillende databronnen gaan veel waardevolle inzichten immers verloren. Gert Franke van CLEVER°FRANKE geeft op Emerce Dare, een nieuw Emerce evenement voor digital creatives op zijn visie op de toekomst van datavisualisatie.

Creative

Bert Hagendoorn: ‘Samen met een bureau het verhaal zo scherp mogelijk krijgen’

‘The sky is the limit!’ Bert Hagendoorn weet hoe belangrijk het is om met positioneren bezig te zijn. Hij helpt leading creative, digital agencies een handje door te adviseren, te initiëren en te verbinden. Bert geeft ons een kijkje in zíjn bureauwereld. Wil je weten wat er speelt in de digital en creatieve bureauwereld? Dan is dit jouw man. Ontwikkelingen, innovatie en verschuivingen in deze sector? Hagendoorn zit er met zijn neus bovenop: ‘Het leukste aan mijn vak? Daadwerkelijk een bijdrage leveren zodat de bureaus waar ik mee samen werk de volgende stap kunnen zetten.’

Creative

Van Haperen en Meeken naar Achtung! mcgarrybowen

Creatief team Patrick van Haperen en Robin Meeken, tot voor kort verbonden aan Red Urban & Etcetera, is vertrokken naar Achtung! mcgarrybowen.

Creative

Maurice Levy (Publicis): ‘Google en Facebook zijn geen duopolie’

Google en Facebook zullen op de advertentiemarkt zelf uitgedaagd worden. Dat is de overtuiging van Maurice Levy, de scheidende topman van Publicis Group, die zojuist werd ondervraagd op Web Summit in Lissabon. “Ik geloof niet in een duopolie, de dominantie van Google en Facebook is ook maar tijdelijk.”

Creative

Havas koopt Lemz

Havas Group heeft bureau Lemz uit Amsterdam overgenomen. Het bureau gaat op in, wat gaat heten, Havas Lemz.

Digital Agencies

Emerce lanceert nieuw evenement Dare voor digitale creatieven

Voor het eerst organiseert Emerce eind november een nieuw evenement voor en door digital creatives met een blik op morgen. Kernwoorden zijn cutting-edge design, nieuwe visies en ideeën, trends, interaction design, visual design en digitale creatieve processen.

Creative

McDonald’s koerst op massapersonalisatie

Anderhalf jaar geleden had McDonald’s geen app, geen socialstrategie en geen datastrategie. Nu is het bedrijf in staat om per filiaal een ander contentplan uit te voeren, gebaseerd op third en first party data.

Marketing automation

Groei voor reclamegroep Havas

Reclamegroep Havas zag het afgelopen kwartaal een forse groei in Europa van 7,7 procent. Voor de eerste negen maanden gold een groei van vijf procent.

Creative

OnLane MCN start influencernetwerk musical.ly

Het Nederlandse MCN OnLane, onderdeel van MediaLane, biedt adverteerders toegang tot het nieuwe, snelgroeiende social netwerk musical.ly. Nederlandse jongeren downloadden de app reeds twee miljoen keer.

Social

Samsung zoekt mediapartner voor Europa

Samsung zoekt een nieuwe mediapartner voor de Europese markt. Op dit moment werkt het bedrijf met uiteenlopende bureaus.

Creative

Dynamic creativity, volgende fase in programmatic

Er zijn geen technische of financiële belemmeringen om de inhoud van online reclameberichten helemaal door kunstmatige intelligentie te laten genereren. De mens lijkt de grootste drempel voor de laatste fase van de fundamenten van programmatic advertising.

Creative

GoPro: iedereen kan virtual reality-video’s maken

De toekomst van visueel entertainment is virtual reality. Dat is de overtuiging van Matthew Reyes van GoPro. En iedereen kan VR-content maken van hoge kwaliteit.

Video

Onderzoek: 36 procent consumenten negeert merken

Een nieuw onderzoek van Kantar TNS laat zien dat 36 procent van de consumenten actief berichten en advertenties van merken negeert op social media.

Online marketing

Twee strategische aanstellingen bij WE ARE Pi

Creatief bureau WE ARE Pi uit Amsterdam stelt de voormalig VICE Media Global Executive Producer aan, Ravi Amaratunga, en digitaal strateeg JaKenna Gilbert.

Digital Agencies