Open brief aan volgend kabinet: investeer in de digitale creatieve industrie
Bedrijven en organisaties die actief zijn in de digitale creatieve industrie doen in een open brief gericht aan het nieuw […]
Bedrijven en organisaties die actief zijn in de digitale creatieve industrie doen in een open brief gericht aan het nieuw […]
SAN maakt de shortlist bekend voor de categorie New Kids on the Block, een vakprijs van adverteerders voor veelbelovende nieuwe digitale bureaus.
Adobe noteerde wederom een recordomzet voor het eerste kwartaal van 2017 in zijn gebroken boekjaar. Die kwam uit op 1,68 miljard dollar, 30 miljoen meer dan het bedrijf zelf had ingeschat.
Met ingang van februari 2017 is Dagan Cohen creatief directeur van Social Inc, vooral gespecialiseerd in de creatie van (video)content.
De Embassy of Dutch Creativity organiseert voor de derde keer een handelsmissie naar de Cannes Lions. Tientallen Nederlandse creatieve bureaus werken samen om Nederland internationaal op de kaart te zetten als natie van creatie.
Het Franse Publicis Groupe sluit een tegenvallend vierde kwartaal af, waarin vooral de problemen bij het dochterbedrijf Razorfish aan het licht kwamen. Het samengaan van Razorfish met SapienNitro heeft zelfs geleid tot een flinke afwaardering van 1,39 miljard euro.
Internetspecialisten D-Sign en Clickvin gaan gezamenlijk verder onder de naam Immense. De bedrijven zijn gespecialiseerd in het bouwen van websites, apps, systemen en het optimaliseren van online marketingcampagnes.
Deze week is de aanloop gestart naar de negentiende editie van de SpinAwards. Tot en met vrijdag 28 februari 2017 kunnen Nederlandse en Belgische bureaus, producenten en opdrachtgevers hun beste digitale werk inzenden. Op 20 april is de grote uitreiking tijdens de SpinAwards Night in Het Sieraad te Amsterdam.
Adcombi en Bannerwise gaan nieuwe technologie ontwikkelen die in een programmatic omgeving automatisch banners op maat kan creëren. Hiervoor krijgen ze financiële steun van de overheid.
Wat zijn de ideale afmetingen voor je bannerset? Hoeveel bannervertoningen vinden er op mobiel plaats? Adpiler heeft op basis van ruim 600 miljard impressies een analyse gemaakt. Onderstaande infographic toont alle data, die je helpt bij het inrichten van je bannerset.
Coolblue heeft na een marktoriëntatie ZIGT als nieuw mediabureau gekozen. ZIGT zal Coolblue adviseren en ondersteunen bij de campagnes op tv en radio in zowel Nederland als België.
G2K (Groningen + Amsterdam) en PIT (Groningen) gaan een alliantie aan. G2K wordt groter door toetreding van partners Hans Geluk en Yuri Nauta van PIT, maar blijft design- en communicatiebureau. PIT specialiseert zich vanaf nu als maker van film, video en animatie.
“Ik denk dat we per bannerset zeker drie uur productietijd helpen besparen door het testen te automatiseren”, aldus Jorrit Baerends over zijn net gelanceerde start-up Adpiler.
Jeroen Flink is de nieuwe creative director en draagt samen met Steve Tirbeni de dagelijkse leiding over het creatieve team en hun werk.
Een goede online marketingcampagne kenmerkt zich door een optimale inzet van data, technologie en creativiteit. Door de groeiende mogelijkheden krijgen data en technologie een steeds dominantere rol. Creativiteit wordt daarom de onderscheidende factor en storytelling is hierin zeer interessant.