Arjan Kapteijns weg bij Publicis
Directeur Arjan Kapteijns van Publicis Groep Nederland verlaat de bedrijvengroep, zo laat zijn werkgever in een kort marktbericht weten.
Directeur Arjan Kapteijns van Publicis Groep Nederland verlaat de bedrijvengroep, zo laat zijn werkgever in een kort marktbericht weten.
Reclamebureau Saatchi & Saatchi heeft met Microsoft en IBM een videoclip ingezonden voor de New Directors Showcase op het reclamefestival in Cannes.
Socialmedia marketingbureau Besocialized gaat met verder als The Online Group: een onlinemarketinggroep die de belangrijkste disciplines onder één dak samenbrengt.
ACHTUNG! wordt vanaf volgende maand verantwoordelijk voor de merk- en productcampagnes van de ANWB.
Publicis Group ziet af van een substantiële investeringen in advertentiebureau Cheil Worldwide, ooit een dochter van Samsung.
‘Lionhunters’ Benjamin de Villiers en Rob Voortman zijn verhuisd naar INDIE. Het duo werkte voorheen voor Ogilvy & Mather in zowel Kaapstad als Amsterdam en is vooral bekend van het How to catch Lions Vimeo filmpje die zij maakten in het kader van het Cannes Lions festival.
Creatief bureau Kaliber is zijn nieuwe website aan het ontwikkelen en laat belangstellenden live meekijken tijdens dat proces.
HEMA gaat videocontent maken met de Nederlandse vlogger Miss Lipgloss over kleur, innovaties en nieuwe beautyproducten.
RLVNT komt voor een onbekend bedrag in handen van Digital Agency Group, de houdstermaatschappij waaronder ook The Online Company, ClickDistrict en Qban vallen. Oprichter Rens Plandsoen stapt op.
Adobe heeft Adobe Spark geïntroduceerd, volgens het bedrijf zelf de enige geïntegreerde oplossing voor het creëren en delen van visuele verhalen.
Dit jaar schreven al meer Nederlandse bureaus zich in om zich onder de vlag ‘Made in Amsterdam’ op de Cannes Lions te presenteren dan in 2015. Voor het tweede jaar slaan tientallen online en creatieve bureaus de handen hiervoor ineen.
Full service bureau BrandBase breidt het team uit met Thijs van Schothorst. Hij vormt samen met Martijn van der Rijken de creatieve directie.
Jorrit van Rooij en Stefan Bothoff van OmnicomMediaGroup hebben einde vorige week de YIM Media Lions Competition gewonnen.
Creatief webbureau The Secret Lab start een nieuwe afdeling die zich volledig zal gaan richten op virtual reality (VR). Met een speciaal productieteam wil men inspelen op de mogelijkheden die deze technologie biedt en de vraag naar 360-video en VR-producties.
Het grote Amerikaanse warenhuis Macy’s heeft nieuwe reclamepartners geselecteerd voor de feestperiode aan het einde van het jaar. Het fameuze J. Walter Thompson is ingeruild voor Figliulo & Partners en BBH.