More stories

Volgend jaar nieuwe topman Publicis

Reclamegroep Publicis zal in februari 2017 een opvolger benoemen voor topman Maurice Levy. Dat is vandaag bekendgemaakt bij de presentatie van de kwartaalcijfers.

Creative

Nieuwe campagne HelloFresh gestart

HelloFresh lanceert vandaag een nieuwe tv-commercial die een kijkje geeft in de keuken van de maaltijdbezorger. De kijker maakt kennis […]

Campagnes

IKEA beperkt aantal reclamepartners

Retailer IKEA gaat de komende tijd gebruik maken van de reclamebedrijven van GroupM en Dentsu Aegis Network. Voorheen deed IKEA zaken met vijf houdstermaatschappijen.

Creative

Arjan Kapteijns weg bij Publicis

Directeur Arjan Kapteijns van Publicis Groep Nederland verlaat de bedrijvengroep, zo laat zijn werkgever in een kort marktbericht weten.

Online marketing

Inzending Cannes-clip gebouwd met kunstmatige intelligentie

Reclamebureau Saatchi & Saatchi heeft met Microsoft en IBM een videoclip ingezonden voor de New Directors Showcase op het reclamefestival in Cannes.

Singularity
Premium

Besocialized gaat verder als The Online Group

Socialmedia marketingbureau Besocialized gaat met verder als The Online Group: een onlinemarketinggroep die de belangrijkste disciplines onder één dak samenbrengt.

Digital Agencies
Premium

ACHTUNG! wint pitch ANWB

ACHTUNG! wordt vanaf volgende maand verantwoordelijk voor de merk- en productcampagnes van de ANWB.

Digital Agencies

Publicis ziet af van belang Cheil

Publicis Group ziet af van een substantiële investeringen in advertentiebureau Cheil Worldwide, ooit een dochter van Samsung.

Creative

Creatief team van Ogilvy & Mather naar INDIE

‘Lionhunters’ Benjamin de Villiers en Rob Voortman zijn verhuisd naar INDIE. Het duo werkte voorheen voor Ogilvy & Mather in zowel Kaapstad als Amsterdam en is vooral bekend van het How to catch Lions Vimeo filmpje die zij maakten in het kader van het Cannes Lions festival.

Creative
Premium

Live meekijken met ontwikkeling nieuwe Kaliber.net

Creatief bureau Kaliber is zijn nieuwe website aan het ontwikkelen en laat belangstellenden live meekijken tijdens dat proces.

Digital Agencies

HEMA in zee met Miss Lipgloss

HEMA gaat videocontent maken met de Nederlandse vlogger Miss Lipgloss over kleur, innovaties en nieuwe beautyproducten.

Video
Premium

Digitaal bureau RLVNT naar Digital Agency Group

RLVNT komt voor een onbekend bedrag in handen van Digital Agency Group, de houdstermaatschappij waaronder ook The Online Company, ClickDistrict en Qban vallen. Oprichter Rens Plandsoen stapt op.

Digital Agencies

Adobe met gratis apps voor visuele verhalen

Adobe heeft Adobe Spark geïntroduceerd, volgens het bedrijf zelf de enige geïntegreerde oplossing voor het creëren en delen van visuele verhalen.

Contentmarketing
Premium

Grote interesse Nederlandse bureaus voor Cannes Lions

Dit jaar schreven al meer Nederlandse bureaus zich in om zich onder de vlag ‘Made in Amsterdam’ op de Cannes Lions te presenteren dan in 2015. Voor het tweede jaar slaan tientallen online en creatieve bureaus de handen hiervoor ineen.

Digital Agencies
Premium

Thijs van Schothorst naar BrandBase

Full service bureau BrandBase breidt het team uit met Thijs van Schothorst. Hij vormt samen met Martijn van der Rijken de creatieve directie.

Digital Agencies