Coolblue in zee met mediabureau ZIGT
Coolblue heeft na een marktoriëntatie ZIGT als nieuw mediabureau gekozen. ZIGT zal Coolblue adviseren en ondersteunen bij de campagnes op tv en radio in zowel Nederland als België.
Coolblue heeft na een marktoriëntatie ZIGT als nieuw mediabureau gekozen. ZIGT zal Coolblue adviseren en ondersteunen bij de campagnes op tv en radio in zowel Nederland als België.
G2K (Groningen + Amsterdam) en PIT (Groningen) gaan een alliantie aan. G2K wordt groter door toetreding van partners Hans Geluk en Yuri Nauta van PIT, maar blijft design- en communicatiebureau. PIT specialiseert zich vanaf nu als maker van film, video en animatie.
“Ik denk dat we per bannerset zeker drie uur productietijd helpen besparen door het testen te automatiseren”, aldus Jorrit Baerends over zijn net gelanceerde start-up Adpiler.
Jeroen Flink is de nieuwe creative director en draagt samen met Steve Tirbeni de dagelijkse leiding over het creatieve team en hun werk.
Een goede online marketingcampagne kenmerkt zich door een optimale inzet van data, technologie en creativiteit. Door de groeiende mogelijkheden krijgen data en technologie een steeds dominantere rol. Creativiteit wordt daarom de onderscheidende factor en storytelling is hierin zeer interessant.
Reclamebureau Dawn heeft een chatbot gebouwd die ‘videocommercials op maat’ kan genereren op basis van de antwoorden van zijn gebruiker.
Het Amsterdamse Anomaly volgt Etcetera op als nieuw reclamebureau voor de merkpositionering en creatieve campagnes van T-Mobile.
Starcom en Cheil Amsterdam zetten voor klant Samsung dynamisch gegenereerde pre-rolls in op YouTube. Dit is een stap richting het kunnen personaliseren van videocommercials. Deze campagne bestaat uit zeventien variaties, maar volgend jaar bij andere klanten kan dat oplopen tot honderden.
Hannes van Raaij, bekend van DigitasLBi en Clockwork, treedt toe tot de creatieve directie van Triple die verder bestaat uit Robert Overweg.
Adobe sluit een recordkwartaal af, waarin de omzet steeg naar 1,61 miljard dollar en de nettowinst naar 399 miljoen. Dat was ook nog boven verwachting van analisten.
Roel van den Borne heeft het als CEO van Omnicom Media Group Netherlands maar een jaar volgehouden. Hij heeft zijn personeel laten weten dat hij per direct opstapt.
De Persgroep heeft afgelopen weekend op AD.nl een nieuw soort pre-roll video in het leven geroepen: een die live video uitzendt.
De hoeveelheid data die wij om ons heen verzamelen neemt met de minuut toe. Dit geeft ons de mogelijkheid om de wereld om ons heen inzichtelijker te maken maar tegelijkertijd zorgt de groeiende berg aan data ook voor chaos. Met eindeloos veel mogelijkheden om verbanden te leggen tussen verschillende databronnen gaan veel waardevolle inzichten immers verloren. Gert Franke van CLEVER°FRANKE geeft op Emerce Dare, een nieuw Emerce evenement voor digital creatives op zijn visie op de toekomst van datavisualisatie.
‘The sky is the limit!’ Bert Hagendoorn weet hoe belangrijk het is om met positioneren bezig te zijn. Hij helpt leading creative, digital agencies een handje door te adviseren, te initiëren en te verbinden. Bert geeft ons een kijkje in zíjn bureauwereld. Wil je weten wat er speelt in de digital en creatieve bureauwereld? Dan is dit jouw man. Ontwikkelingen, innovatie en verschuivingen in deze sector? Hagendoorn zit er met zijn neus bovenop: ‘Het leukste aan mijn vak? Daadwerkelijk een bijdrage leveren zodat de bureaus waar ik mee samen werk de volgende stap kunnen zetten.’
Creatief team Patrick van Haperen en Robin Meeken, tot voor kort verbonden aan Red Urban & Etcetera, is vertrokken naar Achtung! mcgarrybowen.