More stories

D-Sign en Clickvin gaan verder onder de naam Immense

Internetspecialisten D-Sign en Clickvin gaan gezamenlijk verder onder de naam Immense. De bedrijven zijn gespecialiseerd in het bouwen van websites, apps, systemen en het optimaliseren van online marketingcampagnes.

Creative

Inzendingen negentiende editie SpinAwards van start

Deze week is de aanloop gestart naar de negentiende editie van de SpinAwards. Tot en met vrijdag 28 februari 2017 kunnen Nederlandse en Belgische bureaus, producenten en opdrachtgevers hun beste digitale werk inzenden. Op 20 april is de grote uitreiking tijdens de SpinAwards Night in Het Sieraad te Amsterdam.

Creative

Nieuwe technologie doet automatisch bannercreatie

Adcombi en Bannerwise gaan nieuwe technologie ontwikkelen die in een programmatic omgeving automatisch banners op maat kan creëren. Hiervoor krijgen ze financiële steun van de overheid.

Creative

De meest populaire bannerformaten in 2017

Wat zijn de ideale afmetingen voor je bannerset? Hoeveel bannervertoningen vinden er op mobiel plaats? Adpiler heeft op basis van ruim 600 miljard impressies een analyse gemaakt. Onderstaande infographic toont alle data, die je helpt bij het inrichten van je bannerset.

Online advertising

Coolblue in zee met mediabureau ZIGT

Coolblue heeft na een marktoriëntatie ZIGT als nieuw mediabureau gekozen. ZIGT zal Coolblue adviseren en ondersteunen bij de campagnes op tv en radio in zowel Nederland als België.

Creative

Groningse creatieve bureaus bundelen krachten

G2K (Groningen + Amsterdam) en PIT (Groningen) gaan een alliantie aan. G2K wordt groter door toetreding van partners Hans Geluk en Yuri Nauta van PIT, maar blijft design- en communicatiebureau. PIT specialiseert zich vanaf nu als maker van film, video en animatie.

Creative

‘Uren tijd besparen bij productie banners’

“Ik denk dat we per bannerset zeker drie uur productietijd helpen besparen door het testen te automatiseren”, aldus Jorrit Baerends over zijn net gelanceerde start-up Adpiler.

Creative
Premium

Jeroen Flink nieuwe creative director bij Clockwork

Jeroen Flink is de nieuwe creative director en draagt samen met Steve Tirbeni de dagelijkse leiding over het creatieve team en hun werk.

Digital Agencies

Storytelling verhoogt conversieratio met meer dan 50 procent

Een goede online marketingcampagne kenmerkt zich door een optimale inzet van data, technologie en creativiteit. Door de groeiende mogelijkheden krijgen data en technologie een steeds dominantere rol. Creativiteit wordt daarom de onderscheidende factor en storytelling is hierin zeer interessant.

Campagnes

Reclamebureau Dawn bouwt ‘commercialgenerator’

Reclamebureau Dawn heeft een chatbot gebouwd die ‘videocommercials op maat’ kan genereren op basis van de antwoorden van zijn gebruiker.

Creative

Anomaly wordt reclamepartner T-Mobile

Het Amsterdamse Anomaly volgt Etcetera op als nieuw reclamebureau voor de merkpositionering en creatieve campagnes van T-Mobile.

Campagnes

Starcom en Cheil Amsterdam maken dynamische pre-roll

Starcom en Cheil Amsterdam zetten voor klant Samsung dynamisch gegenereerde pre-rolls in op YouTube. Dit is een stap richting het kunnen personaliseren van videocommercials. Deze campagne bestaat uit zeventien variaties, maar volgend jaar bij andere klanten kan dat oplopen tot honderden.

Video

Hannes van Raaij in creatieve directie Triple

Hannes van Raaij, bekend van DigitasLBi en Clockwork, treedt toe tot de creatieve directie van Triple die verder bestaat uit Robert Overweg.

Creative

Recordjaar voor Adobe

Adobe sluit een recordkwartaal af, waarin de omzet steeg naar 1,61 miljard dollar en de nettowinst naar 399 miljoen. Dat was ook nog boven verwachting van analisten.

Creative

Roel van den Borne weg als CEO Omnicom Media Group Netherlands

Roel van den Borne heeft het als CEO van Omnicom Media Group Netherlands maar een jaar volgehouden. Hij heeft zijn personeel laten weten dat hij per direct opstapt.

Creative