More stories

Miele houdt kookchallenge voor foodbloggers

Elektronicafabrikant Miele organiseert een challenge waarin foodbloggers worden geprikkeld culinaire grenzen te verleggen.

Creative

Nederlandse bureaus goed bedeeld bij Lovie Awards

Meerdere Nederlandse bureaus behoren dit jaar tot de prijswinnaars van de Lovie Awards. De Nederlandse fabrikant van duurzame smartphones Fairphone werd onderscheiden als ‘emerging entrepreneurs’.

Creative

Kris Smith (ex-AKQA) wordt Europa-baas MediaMonks

Creatief productiebureau MediaMonks heeft voormalig general manager van AKQA Kris Smith aangesteld eindverantwoordelijke voor de Europese activiteiten.

Digital Agencies

Bol.com brengt boekenmagazine uit

Bol.com brengt Lees Magazine uit, een online magazine voor boekenliefhebbers dat wordt gemaakt met mensen uit de boekenbranche.

Contentmarketing

Strato lanceert nieuwe merkcampagne

Hostingbedrijf Strato komt met de nieuwe propositie #faireenvoudigd om de vetrandjes van wantrouwen over kleine lettertjes in hostingcontracten weg te snijden. De campagne wordt begeleid met een nieuwe tv-commercial.

Hosting

Publicis benoemt in november nieuwe CEO

Reclamegigant Publicis Group benoemt in november de opvolger van CEO Maurice Levy. Die overigens wel een rol blijft vervullen bij het bedrijf.

Creative

Creative Holland naar NEXT Conference Hamburg

Een Nederlandse delegatie van twaalf digitale media-, en muziekbedrijven, waaronder MediaMonks, Spinnin’ Records en Gigstarter, gaat gezamenlijk als Creative Holland naar de NEXT Conferentie in Hamburg.

Creative

Clever°Franke opent kantoor in Chicago

Creatief ontwerpbureau Clever°Franke opent kantoor in de VS, in de kantoren van incubator 1871 in Chicago.

Creative

Tess Rutgers naar Wunderman Amsterdam

Tess Rutgers wordt hoofd Business Development bij Wunderman Amsterdam naast CEO Antoinette Hoes. In haar rol zal Rutgers verantwoordelijk zijn voor het uitdragen van Wunderman Amsterdams credo ‘Creatively driven, data inspired’.

Digital Agencies

Albertine Piels (Hackastory): ‘Innoveren doe je met een open blik’

Hackastory organiseert op verzoek van internationale media organisaties hackathons waarbij ontwerpers, ontwikkelaars en journalisten samen nieuwe digitale concepten maken. Albertine Piels in gesprek met Fast Moving Targets.

Publishing

Minder Nederlandse nominaties voor Lovie Awards

Er zijn minder Nederlandse nominaties voor de jaarlijkse Lovie Awards dan vorig jaar: 38 tegen 52 een jaar geleden.

Creative

Vinden én behouden personeel creatieve teams blijkt lastig

Bedrijven hebben moeite om de juiste mensen aan te trekken voor creatieve teams. Die samenwerkingsverbanden van onder meer designers spelen binnen bedrijven een steeds grotere rol, maar het blijkt lastig daarvoor geschikte personen te vinden én te behouden.

Recruitment

DigitasLBi met kettingzaagspel in VR

DigitasLBi Nordics heeft voor fabrikant Husqvarna van tuin- en bosbouwgereedschap een spel ontwikkeld om in VR met een kettingzaag te gamen.

Campagnes

Algoritmes schilderen nieuwe Rembrandt

The Next Rembrandt, een 3D-geprint schilderij op basis van data uit het oeuvre van de meester. Een gewaagd avontuur van ING en JWT met verbluffend resultaat.

Campagnes

Creatieve kern Red Urban & Etcetera stapt op

Patrick van Haperen en Robin Meekel, de creatieve kern van Red Urban & Etcetera, verlaten dit bureau na drie jaar.

Digital Agencies