Thijs van Schothorst naar BrandBase
Full service bureau BrandBase breidt het team uit met Thijs van Schothorst. Hij vormt samen met Martijn van der Rijken de creatieve directie.
Full service bureau BrandBase breidt het team uit met Thijs van Schothorst. Hij vormt samen met Martijn van der Rijken de creatieve directie.
Jorrit van Rooij en Stefan Bothoff van OmnicomMediaGroup hebben einde vorige week de YIM Media Lions Competition gewonnen.
Creatief webbureau The Secret Lab start een nieuwe afdeling die zich volledig zal gaan richten op virtual reality (VR). Met een speciaal productieteam wil men inspelen op de mogelijkheden die deze technologie biedt en de vraag naar 360-video en VR-producties.
Het grote Amerikaanse warenhuis Macy’s heeft nieuwe reclamepartners geselecteerd voor de feestperiode aan het einde van het jaar. Het fameuze J. Walter Thompson is ingeruild voor Figliulo & Partners en BBH.
Transavia, Mood for Magazines, ING en NTR zijn de genomineerden voor Company of the Year, een onderdeel van de aanstaande Dutch Interactive Awards.
Per 1 mei geeft Christiaan van Mansfeld leiding aan het digitale bureau Havas Boondoggle Amsterdam. Hij neemt deze rol over van Sander Tacx, die het bureau eind april heeft verlaten.
Creatief bureau N=5 heeft haar creatieve vloer verfrist en uitgebreid met zeven nieuwe creatieve talenten.
Unilever lanceert op Koningsdag haar eerste (Nederlandse) Snapchat sponsored lens campagne. De lens, waarmee Snapchat gebruikers hun gezicht kunnen omtoveren tot een wild dier, maakt deel uit van een campagne rond Magnum Double.
Q42 heeft vanavond de Grand SpinAward in ontvangst genomen, een hoge onderscheiding voor de digitale mediabrance. De meest bekroonde inzending is Pridestream van N=5 voor KPN in samenwerking met MediaMonks.
“Zorg ervoor dat je een goede kern hebt om daar vandaan je kanalen te bespelen”, klinkt het advies van Cinemates’ Kelvin Boerma. “Het is zinloos om vanuit YouTube als basis te werken.”
MEC Amsterdam, een bureau uit de stal van WPP, opent in de vorm van Wavemaker een nieuw label. Dat legt zich toe op contentstrategie, socialmedia, influencermarketing, creatie en in-house productie.
In totaal 48 Nederlandse inzendingen komen in aanmerking voor een Webby Award, beter bekend als de Oscars voor het web. Bureaus MediaMonks, N=5 en 72andSunny staan hoog in de ranglijsten.
Dentsu Aegis, tegenwoordig eigenaar van het Nederlandse Achtung!, neemt een van de oudste digitale bureaus van China over, Darwin.
De nominaties van de zevende jaarlijkse Dutch Interactive Awards zijn bekendgemaakt. Eind mei wordt bekend welke bureaus in dertien categorieën het mooiste, beste werk van afgelopen jaar hebben geleverd.
Jan-Willem Brüggenwirth, de voormalige directeur van 538Groep, wordt partner bij direct-marketingbureau de creatieve directie (dcd). Brüggenwirth vormt samen met dcd-oprichters Manon Schermer en Mike de Haas de dagelijkse leiding van het bureau en neemt de verantwoording voor commercie en business development. Hij gaat zich vooral richten op onderdelen voor online marketing en business intelligence.