Genonimeerden DIA PRO en Company of the Year bekend
Transavia, Mood for Magazines, ING en NTR zijn de genomineerden voor Company of the Year, een onderdeel van de aanstaande Dutch Interactive Awards.
Transavia, Mood for Magazines, ING en NTR zijn de genomineerden voor Company of the Year, een onderdeel van de aanstaande Dutch Interactive Awards.
Per 1 mei geeft Christiaan van Mansfeld leiding aan het digitale bureau Havas Boondoggle Amsterdam. Hij neemt deze rol over van Sander Tacx, die het bureau eind april heeft verlaten.
Creatief bureau N=5 heeft haar creatieve vloer verfrist en uitgebreid met zeven nieuwe creatieve talenten.
Unilever lanceert op Koningsdag haar eerste (Nederlandse) Snapchat sponsored lens campagne. De lens, waarmee Snapchat gebruikers hun gezicht kunnen omtoveren tot een wild dier, maakt deel uit van een campagne rond Magnum Double.
Q42 heeft vanavond de Grand SpinAward in ontvangst genomen, een hoge onderscheiding voor de digitale mediabrance. De meest bekroonde inzending is Pridestream van N=5 voor KPN in samenwerking met MediaMonks.
“Zorg ervoor dat je een goede kern hebt om daar vandaan je kanalen te bespelen”, klinkt het advies van Cinemates’ Kelvin Boerma. “Het is zinloos om vanuit YouTube als basis te werken.”
MEC Amsterdam, een bureau uit de stal van WPP, opent in de vorm van Wavemaker een nieuw label. Dat legt zich toe op contentstrategie, socialmedia, influencermarketing, creatie en in-house productie.
In totaal 48 Nederlandse inzendingen komen in aanmerking voor een Webby Award, beter bekend als de Oscars voor het web. Bureaus MediaMonks, N=5 en 72andSunny staan hoog in de ranglijsten.
Dentsu Aegis, tegenwoordig eigenaar van het Nederlandse Achtung!, neemt een van de oudste digitale bureaus van China over, Darwin.
De nominaties van de zevende jaarlijkse Dutch Interactive Awards zijn bekendgemaakt. Eind mei wordt bekend welke bureaus in dertien categorieën het mooiste, beste werk van afgelopen jaar hebben geleverd.
Jan-Willem Brüggenwirth, de voormalige directeur van 538Groep, wordt partner bij direct-marketingbureau de creatieve directie (dcd). Brüggenwirth vormt samen met dcd-oprichters Manon Schermer en Mike de Haas de dagelijkse leiding van het bureau en neemt de verantwoording voor commercie en business development. Hij gaat zich vooral richten op onderdelen voor online marketing en business intelligence.
Advertentiegroep Publicis is niet langer een houdstermaatschappij. Dat vertelde CEO Maurice Levy deze week op het 5As congres in Miami. “Dat model is dood.”
Het Amsterdamse bureau Kingsday verzorgt de digitale communicatie voor het Heineken merk Affligem. Dit Belgische abdijbier is een van de oudste biermerken ter wereld.
Directeur Robert de Snoo en creatief directeur Hannes van Raay vertrekken bij digitaal bureau Clockwork. Daarmee wordt een strategische heroriëntatie afgerond, waarbij een aantal onderdelen van moederbedrijf Ordina werd ondergebracht in Clockwork.
Dit jaar ontvingen we twintig procent meer inzendingen voor de Dutch Interactive Awards, de prijs voor het beste werk van online bureaus. Er hebben 149 bureaus cases ingezonden verdeeld over 13 categorieën.