More stories

Antoinette Hoes CEO van Blast Radius/Wunderman

Antoinette Hoes (DDB en Tribal WorldWide) wordt met ingang van februari CEO van Blast Radius/Wunderman, dat zich wil ontwikkelen als een ‘digitaal bureau met een onderscheidend dienstenaanbod op het snijvlak van creativiteit, data en technologie’

Creative

Anton Vanhoucke (Fabrique): ‘Scrum geen wondermiddel’

Anton Vanhoucke is strateeg bij communicatiebureau Fabrique. Hij weet alles over ‘agile’ en geeft scrumtrainingen. Maar wat is dat precies?”Scrum heeft organisaties veel gebracht, maar het is geen wondermiddel”, zegt Vanhoucke tegen 7 Ditches TV. “Scrum gaat over motivatie van het team, het maakt veel los. Scrum is een methode om te bouwen aan een eindproduct in teamverband, zoals de website van Wageningen UR. Je kunt je aannames al in een voeg stadium testen. Daarom levert elke stap een werkend principe op.”

Creative

Nieuw digitaal productiehuis Angry Men uit de startblokken

Tijmen Mulder (Superhero Cheesecake), Niels Filmer, Patrick van der Werf en Jorrit van Ditshuizen bundelen hun krachten en starten een nieuw digitaal productiehuis Angry Men.

Digital Agencies

Specsavers naar MediaCom

Specsavers kiest voor MediaCom. Vanaf 1 maart verzorgt dit bureau in Nederland de communicatiestrategie, mediaplanning, media inkoop en digital performance.

Digital Agencies

Digitale thema’s voor 2016: Data, context en content

Dat 2016 het jaar van data gaat worden is overduidelijk. Silicon Valley zet er vol op in. Digital becomes personal. We willen alles weten over de (eind)gebruiker om deze zo goed mogelijk te informeren en faciliteren. Verkeerde voorbeelden ten overvloed. Dutch Digital Agencies, de branchevereniging en kennisorganisatie van de beste digitale bureaus, vroeg wat de trends worden voor 2016.

Creative

Bureaus gaan voor content, DMP’s & analytics

Content, data en analytics. Dat zijn de focusgebieden waarin de bureausector – van fullservice en specialisten tot interactive en media-inkoop – in 2016 wil investeren. Vooral digitale analysetools, contentmarketing en DMP’s krijgen daarbij voorrang. Paid search en SEO staan onderaan het prioriteitenlijstje.

Digital Agencies

‘In 2016 moeten we mínder gaan communiceren’

Wat is volgens jou het belangrijkste thema van 2016 en geef geen gewenst antwoord. Zo klonk de vraag die we aan een aantal specialisten van internetbureaus voorlegden. Hieronder hun reacties.

Digital Agencies

Fullservice e-commerce bureau eFusion stopt (update)

Toeleverancier van voor webwinkels eFusion, met als klanten de lichtdivisie van Philips, Vitakraft en Slam, stopt op 1 januari met zijn activiteiten. Een toelichting ontbreekt.

Digital Agencies

Deniz Alkaç (Bruut Amsterdam): ‘De merken van nu zijn de mediabedrijven van de toekomst’

Deniz Alkaç is een doorzetter. Hij is van school gegaan zonder diploma, omdat het zijn plannen ‘in de weg stond’, heeft zichzelf opgewerkt tot web content maker van grote merken als Veronica en Maybelline en is inmiddels volledig eigenaar van Bruut Amsterdam, voorheen Bruut tv.

Digital Agencies

Vier vragen over Mirabeau Kickstarter

Een oplossing om razendsnel met een nieuwe site live te gaan, dat is wat Mirabeau Kickstarter belooft te zijn. Die terminologie kan concreet van alles betekenen. Daarom vier vragen aan Hayo Rubingh.

Digital Agencies

PARSHIP in zee met M2Media

Datingsite PARSHIP gaat haar media-activiteiten onderbrengen bij M2Media in Hilversum. De site richt zich op singles die op zoek zijn naar een partner voor een langdurige relatie.

Digital Agencies

Raymon de Kruijff naar Oxyma

Raymon de Kruijff, die eerder tien jaar de managing director van Emakina Nederland was, verbindt zich als managing consultant aan Oxyma.

Digital Agencies

RIDE lanceert virtual reality-label

Digital agency RIDE lanceert een nieuw label dat zich louter gaat richten op virtual reality-producties. RIDE-baas Edwin Tromp merkt dat bedrijven steeds meer naar deze nieuwe contentvorm zullen vragen.

Creative

Stempel ‘best managed’ voor Mirabeau en Oxyma

Vier puur digitale bedrijven zijn opgenomen in Deloittes lijst Best Managed Companies 2015: Mirabeau en Oxyma en, uit de e-commercesector, Coolblue en Central Point.

Digital Agencies

“Digitale transformatie in 2016 ook naar B2B”

De digitale enterprise met alle daarbij behorende platformen en processen vindt in 2016 duidelijk zijn weg naar de B2B-sector, stelt Rogier Florijn van TriMM. De zakelijke verkoopprocessen veranderen daarom sterk.

Digital Agencies