More stories

Stempel ‘best managed’ voor Mirabeau en Oxyma

Vier puur digitale bedrijven zijn opgenomen in Deloittes lijst Best Managed Companies 2015: Mirabeau en Oxyma en, uit de e-commercesector, Coolblue en Central Point.

Digital Agencies

“Digitale transformatie in 2016 ook naar B2B”

De digitale enterprise met alle daarbij behorende platformen en processen vindt in 2016 duidelijk zijn weg naar de B2B-sector, stelt Rogier Florijn van TriMM. De zakelijke verkoopprocessen veranderen daarom sterk.

Digital Agencies

Technologie krijgt andere plek in Publicis Groupe

Technologie en e-commerce krijgen een andere plek in de organisatie van Publicis Groupe, dat zich meer klantgericht organiseert. DigitasLBi valt per 2 januari onder de divisie Publicis.Sapient.

Digital Agencies

Thijs Muller wordt CEO Havas Media

Thijs Muller wordt vanaf januari CEO van Havas Media in Nederland. Hij volgt Roel van den Borne op die per 1 oktober naar Omnicom Media Group vertrok.

Digital Agencies

Info.nl: ‘Wij maken diensten met waarde voor de eindgebruiker’ (video)

Het bedrijf info.nl bestaat al sinds de begindagen van het publieke internet: 1994. “Het was eigenlijk zoals al die internet bureau’s in die tijd: een hoop studenten bij elkaar die dingen deden die een bank nooit zou mogen maar wel graag wilde”, aldus eigenaar Jann de Waal tegen Fast Moving Targets. Vandaag de dag maakt info.nl nog steeds mooie dingen voor klanten, waaronder Greenwheels, Audi, T-Mobile en de NS.

Digital Agencies

Mirabeau haalt hoge kwaliteitscertificering

Mirabeau kan de kwaliteit van zijn Managed Services-dienstverlening nu formeel aantonen met het ISAE 3402 type II-certificering.

Digital Agencies

MediaMonks neemt Zweeds postproductiebedrijf over

MediaMonks neemt het Zweedse Stopp over, een postproductiebedrijf dat vooral bekendheid verwierf met een VR-campagne voor de Oculus Rift.

Creative

Mirabeau belooft snelle livegang met nieuw platform

Full service bureau Mirabeau lanceert Kickstarters: een oplossing waarmee men razendsnel een digitale livegang kan garanderen.

Contentmarketing

De Persgroep verbetert mobiele abonnementenpagina’s

Het moet makkelijker worden om een (proef)abonnement te nemen op de krantensites van de Persgroep, waar onder meer het AD, Trouw, de Volkskrant en regionale kranten onder vallen.

Digital Agencies

Daan Remarque strategiedirecteur bij Ogilvy & Mather

Ogilvy & Mather Amsterdam heeft Daan Remarque, bekend van Lowe en DDB, aangenomen als Chief Strategy Officer. Hij wordt naast CFO Heleen Heijt en CEO Edgar Molenaars onderdeel van de bureauleiding.

Creative

Publicis ontevreden over geringe organische groei

Mediaconcern Publicis realiseerde in het derde kwartaal slecht 0,7 procent organische groei, rivaal Omnicom deed het beter met 6,1 procent groei.

Creative

CEO Razorfish Global overleden

Tom Adamski, CEO van advertentiebedrijf Razorfish Global, is op 43-jarige leeftijd aan kanker overleden.

Creative

Forse groei voor Publicis

Reclame- en mediareus Publicis, eigenaar van Leo Burnett en Saatchi & Saatchi, meldt over het afgelopen kwartaal 1,4 procent organische groei. De omzet steeg 38,5 procent naar 2,4 miljard euro. Over het eerste half jaar realiseerde Publicis 4,5 miljard euro omzet. De helft daarvan komt voor rekening van digitale activiteiten.

Creative

Omzet 2014 Nederlandse internetbureaus: 381 miljoen

Nederlandse internetbureaus en online specialisten realiseerden in 2014 een omzet van 381 miljoen euro, elf procent meer dan het jaar ervoor.

Web-design

Internetbureaus gaan van fullservice naar gespecialiseerd

Nederlandse internetbureaus ontwikkelen zich weg van het fullserviceconcept richting meer gespecialiseerde werkzaamheden.

Online marketing