Het bureau van de toekomst heeft de klant van de toekomst
Bureaus vormen zich naar de vraag van hun klanten die vandaag de dag groot zijn en dus de markt bepalen. Maar als de grote corporaties ten onder gaan, gaan deze bureaus dan met ze mee?
Bureaus vormen zich naar de vraag van hun klanten die vandaag de dag groot zijn en dus de markt bepalen. Maar als de grote corporaties ten onder gaan, gaan deze bureaus dan met ze mee?
‘The sky is the limit!’ Bert Hagendoorn weet hoe belangrijk het is om met positioneren bezig te zijn. Hij helpt leading creative, digital agencies een handje door te adviseren, te initiëren en te verbinden. Bert geeft ons een kijkje in zíjn bureauwereld. Wil je weten wat er speelt in de digital en creatieve bureauwereld? Dan is dit jouw man. Ontwikkelingen, innovatie en verschuivingen in deze sector? Hagendoorn zit er met zijn neus bovenop: ‘Het leukste aan mijn vak? Daadwerkelijk een bijdrage leveren zodat de bureaus waar ik mee samen werk de volgende stap kunnen zetten.’
Lodewijk Varossieau en Berry van Nes, bekend van Superrebel en GR8 Industries, starten het digitale creatieve bureau Blowfish dat zich vooral op de provincie Brabant gaat richten.
Saskia Wagenmakers start in december als commercieel directeur bij iProspect, onderdeel van Dentsu Aegis Network. Zij volgt in die rol Malou Cornet op die het bedrijf verlaat om een jaar te gaan reizen.
Energize stelt Joost van de Loo aan als nieuwe strategydirector en lid van het managementteam. Hij brengt expertise op het gebied van branding en content.
Publicis Groupe laat twee digitale bureaus SapientNitro en Razorfish fuseren tot SapientRazorfish vanaf januari. Dat heeft de reclamegroep vrijdag bekend gemaakt.
De Amsterdamse digitale marketing specialist Pervorm opent vanaf volgend jaar haar eerste kantoor in Azië. Vanuit Ho Chi Minhstad in Vietnam zal Pervorm haar activiteiten op het gebied van programmatic, social en search advertising verder uitbreiden.
Het Nederlandse bureaunetwerk Dept is lid geworden van SoDa, het invite-only netwerk van ’s werelds honderd meest innovatieve en bekroonde digitale bureaus.
Huidige CCO Sjoerd van Gelderen en CTO Seth van der Maas worden co-managing directors van Emakina Nederland. Geert Rietbergen schuift op en gaat de Emakina Group in Azië ontwikkelen.
“Alle merken worden digitaal en de klantverwachtingen worden vloeibaar. Na één keer Uber verwacht je dezelfde service en intuïtieve werkwijze overal”, stelt Marlies de Gooijer, Brand Strategy Director bij IN10. “Digital evolueert zich rondom mensen, en daarom moeten mensen op de eerste plaats staan.”
Digitaal bureau RIDE uit Amsterdam gaat zich meer toeleggen op video. ‘Negentig procent van wat we voor onze klanten maken is video. Voor ons is dit het moment om een meer duidelijke koers te varen.’
Creatief team Patrick van Haperen en Robin Meeken, tot voor kort verbonden aan Red Urban & Etcetera, is vertrokken naar Achtung! mcgarrybowen.
Sinds 1 november is Tessa Smits managing director bij content marketing specialist Adfactor. Smits is ruim 10 jaar werkzaam bij Adfactor en heeft ervaring als accountmanager en marketing director. Zij is tevens lid van het management team.
Misschien wel de grootste uitdaging binnen Virtual Reality (VR) is om vanuit een mobiele app een echte beleving te creëren. Nathan Coppens en Eppo Luiken van Digitas LBi toonden tijdens ‘Dutch Design Week goes Digital’ aan de hand van een case gericht op v-commerce dat dit mogelijk is.
Het Britse museum Tate vroeg Fabrique voor het ontwerpen en bouwen van een wayfinding experience om het publiek te laten navigeren door de hoeveelheid aan activiteiten en kunst in Tate’s vier locaties. UX designer Querine van Casteren vertelt over de app: “Wanneer je met kunst bezig bent, moet een app daar niet tussen komen. De digitale wereld moet de echte wereld juist verrijken.”