Burst ambitieus internationaal met Kyra Roest
Kyra Roest begint bij online bureau Burst in de nieuwe functie van Head of Business. Ze krijgt een belangrijke rol in de internationale ambities van het Rotterdamse bureau.
Kyra Roest begint bij online bureau Burst in de nieuwe functie van Head of Business. Ze krijgt een belangrijke rol in de internationale ambities van het Rotterdamse bureau.
Luchtvaartmaatschappij easyJet brengt zijn communicatieactiviteiten in Nederland onder bij Etcetera, Red Urban en Daybreak.
Online bannertool Bannerwise heeft een nieuw partnerschap aangekondigd, dit keer met Adcombi. Dat laatste bedrijf biedt grote adverteerders de mogelijkheid om zelf displaycampagnes uit te rollen en te analyseren. Daar komt het creatieve deel nu bij.
TamTam heeft voor BPD, de grootste gebiedsontwikkelaar van Nederland, een VR-toepassing ontwikkeld.
LAB51 heeft de website van OLA Swirl’s Ice Cream vernieuwd opgeleverd. De nieuwe website sluit beter aan bij de doelgroep van het ijsmerk van Unilever.
Robert Hagendoorn, bekend van Red Urban en Etcetera, wordt directeur Strategy & Concept bij MediaScience, het bureau dat tot nu toe vooral gespecialiseerd is in ‘programmatic advertising’. Het gaat om een nieuwe afdeling waarin creatie wordt gecombineerd met media en data.
Het Belgische digitale agentschap Wijs weekt zich los van de Cronos Groep. Oprichters Bart De Waele en Dirk Sabbe gaan weer zelfstandig verder.
Digitaal productiebureau NoProtocol lanceert een nieuw fullservice WordPress bureau onder de noemer SlashSmart.
Voormalig Mangrove-directeur Oscar van Veen richt samen met FIT People een nieuw detacherings- annex werkbedrijf op: FIT DNA. “Life long employment is niet meer dan deze tijd. Wij helpen financiële en online specialisten hun werkend bestaan flexibeler in te delen. Niet de grenzen van organisaties maar de ontwikkeling van individuen staat centraal.”
Hans Maltha, oprichter van Burst en bestuurslid van DDA, vertelt op Cannes Lions over de internationalisering van de markt: “Niet alleen aan de business kant maar ook aan de talentkant. Daarom is het belangrijk om aanwezig te zijn op Cannes en je gezicht te laten zien naar de internationale partijen en ook dat talent.”
Het jaar 2016 heeft al meerdere verrassende overnames en investeringen in de bureauwereld gezien. De managementbuyout van de The Valley is het meest recente voorbeeld daarvan. We vroegen CEO Philip Kok naar zijn visie op de markt en de positie van het bureau daarin.
Aan de vooravond van het North Sea Jazz-festival in Rotterdam lanceert BNP Paribas de site 21dimes.nl.
Digitaal bureau Greenberry lanceert onder de naam ‘Disrupted by Design’ een nieuwe label. Dat beoogt om de startupmanier van denken naar de bestuurskamers van grotere bedrijven te brengen.
De digitale industrie in Nederland haalt ongeveer 12 procent van zijn omzet uit het buitenland. Dat komt neer op zo’n 60 miljoen euro. Dat blijkt uit het Kengetallenonderzoek van Dutch Digital Agencies (DDA), de branchevereniging voor digitale bureaus in Nederland.
“Een gezamenlijk initiatief om Nederland op de kaart te zetten en te verbinden met interessante mensen”, zo omschrijft Bert Hagendoorn van Dutch Digital Design op Cannes Lion het Embassy of Dutch Creativity. “We zoeken vooral contact met buitenlandse potentiële opdrachtgevers, persmensen en partners.”