Nieuw label Greenberry voor corporate innovatie
Digitaal bureau Greenberry lanceert onder de naam ‘Disrupted by Design’ een nieuwe label. Dat beoogt om de startupmanier van denken naar de bestuurskamers van grotere bedrijven te brengen.
Digitaal bureau Greenberry lanceert onder de naam ‘Disrupted by Design’ een nieuwe label. Dat beoogt om de startupmanier van denken naar de bestuurskamers van grotere bedrijven te brengen.
De digitale industrie in Nederland haalt ongeveer 12 procent van zijn omzet uit het buitenland. Dat komt neer op zo’n 60 miljoen euro. Dat blijkt uit het Kengetallenonderzoek van Dutch Digital Agencies (DDA), de branchevereniging voor digitale bureaus in Nederland.
“Een gezamenlijk initiatief om Nederland op de kaart te zetten en te verbinden met interessante mensen”, zo omschrijft Bert Hagendoorn van Dutch Digital Design op Cannes Lion het Embassy of Dutch Creativity. “We zoeken vooral contact met buitenlandse potentiële opdrachtgevers, persmensen en partners.”
De driekoppige directie van The Valley neemt de aandelen van het digitaal marketingbureau over van investeringsmaatschappij 5Square en oprichter Vincent Gravesteyn.
Het Nederlandse Brandwriters wordt overgenomen door ZIGT. Social media activiteiten, community management en content marketing krijgen binnen ZIGT daardoor een nog belangrijkere rol.
Digitaal bureau Estate Internet voert een rebranding door na een herijking van zijn strategie.
eFocus wordt onderdeel van het internationaal werkende netwerk Valtech. Het internetbureau krijgt hierdoor meer en diepere specialismes aan boord en kan vanuit Nederland ook klanten in het buitenland bedienen.
Na AXE, Conimex en Knorr gaat ook Unilever merk Zwitsal samenwerken met a friend of mine voor social content en activatie.
Adjan Kodde van Mirabeau vertelt tijdens Cannes Lions over de focus van Mirabeau op airlines: “We merken dat we met onze klanten KLM en Transavia in een heel competitief speeldveld zitten in Europa. Dat zorgt ervoor dat ons werk wel gezien wordt.” Recent koos China Southern Airlines voor Mirabeau en zojuist werd de vierde airline bekend: Air France.
Dick van Motman is de CEO van Dentsu Aegis Network, Zuid-Azië. Oftewel de wondere wereld van reclame, een van de grootste communicatiebureau ’s van Azië. “Wij zijn de enige uit het Verre Oosten”, vertelt hij aan 7 Ditches TV. Er is veel kritiek op mediabureaus, met name op het gebied van transparantie en waar er precies geld aan wordt verdiend. “De sector wil en kan transparant zijn”, weet Van Motman.”In elke industrie zit kaf tussen het koren, maar niemand wil klanten bedriegen. Je wilt het favoriete bureau van je opdrachtgever zijn.”
Socialmedia marketingbureau Besocialized gaat met verder als The Online Group: een onlinemarketinggroep die de belangrijkste disciplines onder één dak samenbrengt.
MediaMonks is vandaag officieel begonnen in China. Het lokale kantoor wordt geleid door Niels Monsieurs. MediaMonks zat sinds 2013 al wel in Singapore, van waaruit lange tijd ook met Chinese klanten werd gewerkt.
ACHTUNG! wordt vanaf volgende maand verantwoordelijk voor de merk- en productcampagnes van de ANWB.
Digitaal bureau TamTam heeft een app voor truckers ontwikkeld. Daarmee kunnen vrachtwagenchauffeurs in de Benelux snel een veilige parkeerplek vinden.
Redkiwi heeft de nieuwe corporate website van maritiem dienstverlener Boskalis vernieuwd opgeleverd.