Bouwer van webapps Potato naar AKQA
WPP-bureau AKQA heeft Potato, een Londense bouwer van webapplicaties, overgenomen voor een onbekend bedrag.
WPP-bureau AKQA heeft Potato, een Londense bouwer van webapplicaties, overgenomen voor een onbekend bedrag.
De omzet in euro’s van reclamebureaus en advertentiehandelaren steeg in het vierde kwartaal met 3,5 procent. In het eerste half jaar van 2015 was de omzetontwikkeling nog negatief, zo maakt CBS bekend in de Kwartaalmonitor zakelijke dienstverlening.
De leden van de Dutch Digital Design (DDD), Nederlands grootste creatieve bureaus, treden toe tot brancheorganisatie Dutch Digital Agencies (DDA).
Het Eindhovense onlinemarketingbureau Happy Idiots en het Berlijnse allround marketingcommunicatiebureau Mamapapacola nemen een meerderheidsbelang van zestig procent in het Duitse onlinemarketingbureau RankHero. Als onderdeel van de overeenkomst gaat RankHero verder als Happy Heroes.
Reclamebedrijf Publicis kijkt terug op een zeer wisselend jaar, waarin Europa zich herstelde, maar opkomende markten wegzakten. De totale omzet steeg 32,3 procent naar 9,6 miljard euro tegen 7,2 miljard in 2014.
Dentsu Aegis Network neemt creatief digitaal bureau Achtung! uit Amsterdam over voor een onbekend bedrag. Daarmee wil het van oorsprong Japanse advertentiebedrijf zijn Europese netwerk versterken.
Het informatieplatform met onroerend goed voor bedrijven Realnext heeft The Valley en rb2 gekozen als partners voor de ontwikkeling van het nieuwe digitale zoekplatform.
Hero Group, in Nederland vooral bekend van de jam, heeft gekozen voor Burst als global digital production agency. De Rotterdammers maakte internationaal indruk met hun Nederlandse werk en mogen dat komende jaren over de landsgrenzen tillen.
Energieleverancier Oxxio gaat binnen het lab van Digital Agency TamTam in Amsterdam zijn app met grote regelmaat testen om de gebruiksvriendelijkheid te verhogen.
De NS en NS International verlengen hun samenwerking met Digitas LBi Amsterdam weer voor drie jaar. Digitas LBi won de Europese aanbesteding.
De collectie Parijse prenten van Vincent van Gogh is vandaag online gekomen als nieuwe uitbreiding van de site van het Van Gogh Museum.
Rens Plandsoen, directeur van RLVNT, is toegetreden tot het bestuur van branchevereniging Dutch Digital Agencies (DDA). Ze neemt de plaats over van de in december vertrokken Vincent Luyendijk.
Het mag geen verrassing heten dat TamTam zijn klanten introduceert aan de nieuwe dochter Expand Online. Hans Anders slaat erop aan en tekent in op het dubbelpakket.
De grootste regionale luchthaven van Nederland lanceert op EindhovenAirport.nl zijn nieuwe website. Bureau IN10 is betrokken bij de nieuwe positionering, die zich behalve naar de site ook in de fysieke omgeving van het vliegveld zal vertalen.
Internetbureau Snakeware komt met een nieuwe, eigenlijk vernieuwde, merkstrategie. Het in huis ontwikkelde concept legt de nadruk op het effect dat het werk van het bureau bewerkstelligt, “een ervaring”, in de woorden van mede-eigenaar Ate van der Meer.