Nieuw digitaal productiehuis Angry Men uit de startblokken
Tijmen Mulder (Superhero Cheesecake), Niels Filmer, Patrick van der Werf en Jorrit van Ditshuizen bundelen hun krachten en starten een nieuw digitaal productiehuis Angry Men.
Tijmen Mulder (Superhero Cheesecake), Niels Filmer, Patrick van der Werf en Jorrit van Ditshuizen bundelen hun krachten en starten een nieuw digitaal productiehuis Angry Men.
Specsavers kiest voor MediaCom. Vanaf 1 maart verzorgt dit bureau in Nederland de communicatiestrategie, mediaplanning, media inkoop en digital performance.
Dat 2016 het jaar van data gaat worden is overduidelijk. Silicon Valley zet er vol op in. Digital becomes personal. We willen alles weten over de (eind)gebruiker om deze zo goed mogelijk te informeren en faciliteren. Verkeerde voorbeelden ten overvloed. Dutch Digital Agencies, de branchevereniging en kennisorganisatie van de beste digitale bureaus, vroeg wat de trends worden voor 2016.
Content, data en analytics. Dat zijn de focusgebieden waarin de bureausector – van fullservice en specialisten tot interactive en media-inkoop – in 2016 wil investeren. Vooral digitale analysetools, contentmarketing en DMP’s krijgen daarbij voorrang. Paid search en SEO staan onderaan het prioriteitenlijstje.
Wat is volgens jou het belangrijkste thema van 2016 en geef geen gewenst antwoord. Zo klonk de vraag die we aan een aantal specialisten van internetbureaus voorlegden. Hieronder hun reacties.
Toeleverancier van voor webwinkels eFusion, met als klanten de lichtdivisie van Philips, Vitakraft en Slam, stopt op 1 januari met zijn activiteiten. Een toelichting ontbreekt.
Deniz Alkaç is een doorzetter. Hij is van school gegaan zonder diploma, omdat het zijn plannen ‘in de weg stond’, heeft zichzelf opgewerkt tot web content maker van grote merken als Veronica en Maybelline en is inmiddels volledig eigenaar van Bruut Amsterdam, voorheen Bruut tv.
Een oplossing om razendsnel met een nieuwe site live te gaan, dat is wat Mirabeau Kickstarter belooft te zijn. Die terminologie kan concreet van alles betekenen. Daarom vier vragen aan Hayo Rubingh.
Datingsite PARSHIP gaat haar media-activiteiten onderbrengen bij M2Media in Hilversum. De site richt zich op singles die op zoek zijn naar een partner voor een langdurige relatie.
Raymon de Kruijff, die eerder tien jaar de managing director van Emakina Nederland was, verbindt zich als managing consultant aan Oxyma.
Digital agency RIDE lanceert een nieuw label dat zich louter gaat richten op virtual reality-producties. RIDE-baas Edwin Tromp merkt dat bedrijven steeds meer naar deze nieuwe contentvorm zullen vragen.
Vier puur digitale bedrijven zijn opgenomen in Deloittes lijst Best Managed Companies 2015: Mirabeau en Oxyma en, uit de e-commercesector, Coolblue en Central Point.
De digitale enterprise met alle daarbij behorende platformen en processen vindt in 2016 duidelijk zijn weg naar de B2B-sector, stelt Rogier Florijn van TriMM. De zakelijke verkoopprocessen veranderen daarom sterk.
Technologie en e-commerce krijgen een andere plek in de organisatie van Publicis Groupe, dat zich meer klantgericht organiseert. DigitasLBi valt per 2 januari onder de divisie Publicis.Sapient.
Thijs Muller wordt vanaf januari CEO van Havas Media in Nederland. Hij volgt Roel van den Borne op die per 1 oktober naar Omnicom Media Group vertrok.