More stories

Premium

Gezocht: Beste design- en techprofessionals 2016

Emerce is op zoek naar de beste design- en tech-professionals om te bejubelen bij de Dutch Interactive Awards. Nomineer jouw topper tot woensdag 20 april.

Digital Agencies

Dentsu neemt een van de oudste digitale bureaus van China over

Dentsu Aegis, tegenwoordig eigenaar van het Nederlandse Achtung!, neemt een van de oudste digitale bureaus van China over, Darwin.

Creative
Premium

Digitale bureaus willen nog dit jaar aan de slag met VR

Onderzoek onder tweehonderd Nederlandse bureaus toont aan dat Virtual Reality en 360 Video dit jaar volop worden ingezet.

Digital Agencies
Premium

Nominaties Dutch Interactive Awards 2016 bekend

De nominaties van de zevende jaarlijkse Dutch Interactive Awards zijn bekendgemaakt. Eind mei wordt bekend welke bureaus in dertien categorieën het mooiste, beste werk van afgelopen jaar hebben geleverd.

Digital Agencies

UX specialist Nomensa opent kantoor in Amsterdam

Het Britse digitale strategische User Experience (UX) design-bureau Nomensa vestigt een nieuw kantoor in Amsterdam. Dit kantoor aan de Weesperstraat staat onder leiding van Katelijn van Lieshout, afkomstig van Publicis.

Customer Experience
Premium

Jan-Willem Brüggenwirth partner van de creatieve directie

Jan-Willem Brüggenwirth, de voormalige directeur van 538Groep, wordt partner bij direct-marketingbureau de creatieve directie (dcd). Brüggenwirth vormt samen met dcd-oprichters Manon Schermer en Mike de Haas de dagelijkse leiding van het bureau en neemt de verantwoording voor commercie en business development. Hij gaat zich vooral richten op onderdelen voor online marketing en business intelligence.

Digital Agencies
Premium

Kingsday verzorgt digitale communicatie Heineken merk Affligem

Het Amsterdamse bureau Kingsday verzorgt de digitale communicatie voor het Heineken merk Affligem. Dit Belgische abdijbier is een van de oudste biermerken ter wereld.

Digital Agencies
Premium

Digitaal bureau Emakina sluit sterk jaar af

Het Belgische bureau Emakina heeft zijn omzet in 2015 met 25 procent zien toenemen tot ruim 70 miljoen euro. De bedrijfswinst vóór afschrijvingen (EBITDA) groeide vijftig procent en kwam uit op 6 miljoen euro. Het bedrijf noteerde een nettowinst van 2,7 miljoen.

Digital Agencies
Premium

Clockwork wisselt directie

Directeur Robert de Snoo en creatief directeur Hannes van Raay vertrekken bij digitaal bureau Clockwork. Daarmee wordt een strategische heroriëntatie afgerond, waarbij een aantal onderdelen van moederbedrijf Ordina werd ondergebracht in Clockwork.

Digital Agencies
Premium

Driehonderd inzendingen Dutch Interactive Awards

Dit jaar ontvingen we twintig procent meer inzendingen voor de Dutch Interactive Awards, de prijs voor het beste werk van online bureaus. Er hebben 149 bureaus cases ingezonden verdeeld over 13 categorieën.

Digital Agencies
Premium

Internetbureaus ezCompany en Merge fuseren

ezCompany uit Tilburg en Merge uit Breda fuseren en gaan verder onder de naam ezCompany. Naar opdrachtgevers en nieuwe werknemers staan de partijen samen sterker.

Digital Agencies
Premium

Blik in de Blob bij Happy Leads (360º)

Een bijzondere rondleiding in een bijzonder gebouw: Happy Leads publiceert binnenkort een VR-video voor belangstellenden.

Digital Agencies
Premium

TU Delft vernieuwt zijn site voor OpenCourseware

De TU Delft heeft zijn OpenCourseware-site vernieuwd om zijn opleidingsaanbod internationaal beter op de kaart te zetten.

Digital Agencies
Premium

Triple IT vernieuwt naam, wordt Triple

Een kleine verandering van de naam moet de grote verandering die het bedrijf afgelopen jaren doorliep weergeven. Triple IT verliest de laatste twee letters van zijn naam en wordt Triple, met bijbehorend nieuw beeldmerk.

Digital Agencies
Premium

Rotterdams bureau doet socialmedia voor Hunkemöller

Hunkemöller heeft een nieuwe bureau gekozen voor zijn internationale social-mediastrategie: DailyDialogues uit Rotterdam.

Digital Agencies