More stories

Premium

Digitaal bureau Emakina sluit sterk jaar af

Het Belgische bureau Emakina heeft zijn omzet in 2015 met 25 procent zien toenemen tot ruim 70 miljoen euro. De bedrijfswinst vóór afschrijvingen (EBITDA) groeide vijftig procent en kwam uit op 6 miljoen euro. Het bedrijf noteerde een nettowinst van 2,7 miljoen.

Digital Agencies
Premium

Clockwork wisselt directie

Directeur Robert de Snoo en creatief directeur Hannes van Raay vertrekken bij digitaal bureau Clockwork. Daarmee wordt een strategische heroriëntatie afgerond, waarbij een aantal onderdelen van moederbedrijf Ordina werd ondergebracht in Clockwork.

Digital Agencies
Premium

Driehonderd inzendingen Dutch Interactive Awards

Dit jaar ontvingen we twintig procent meer inzendingen voor de Dutch Interactive Awards, de prijs voor het beste werk van online bureaus. Er hebben 149 bureaus cases ingezonden verdeeld over 13 categorieën.

Digital Agencies
Premium

Internetbureaus ezCompany en Merge fuseren

ezCompany uit Tilburg en Merge uit Breda fuseren en gaan verder onder de naam ezCompany. Naar opdrachtgevers en nieuwe werknemers staan de partijen samen sterker.

Digital Agencies
Premium

Blik in de Blob bij Happy Leads (360º)

Een bijzondere rondleiding in een bijzonder gebouw: Happy Leads publiceert binnenkort een VR-video voor belangstellenden.

Digital Agencies
Premium

TU Delft vernieuwt zijn site voor OpenCourseware

De TU Delft heeft zijn OpenCourseware-site vernieuwd om zijn opleidingsaanbod internationaal beter op de kaart te zetten.

Digital Agencies
Premium

Triple IT vernieuwt naam, wordt Triple

Een kleine verandering van de naam moet de grote verandering die het bedrijf afgelopen jaren doorliep weergeven. Triple IT verliest de laatste twee letters van zijn naam en wordt Triple, met bijbehorend nieuw beeldmerk.

Digital Agencies
Premium

Rotterdams bureau doet socialmedia voor Hunkemöller

Hunkemöller heeft een nieuwe bureau gekozen voor zijn internationale social-mediastrategie: DailyDialogues uit Rotterdam.

Digital Agencies
Premium

Bouwer van webapps Potato naar AKQA

WPP-bureau AKQA heeft Potato, een Londense bouwer van webapplicaties, overgenomen voor een onbekend bedrag.

Digital Agencies
Premium

Reclamebranche sluit 2015 positief af

De omzet in euro’s van reclamebureaus en advertentiehandelaren steeg in het vierde kwartaal met 3,5 procent. In het eerste half jaar van 2015 was de omzetontwikkeling nog negatief, zo maakt CBS bekend in de Kwartaalmonitor zakelijke dienstverlening.

Digital Agencies
Premium

Dutch Digital Design wordt onderdeel Dutch Digital Agencies

De leden van de Dutch Digital Design (DDD), Nederlands grootste creatieve bureaus, treden toe tot brancheorganisatie Dutch Digital Agencies (DDA).

Digital Agencies
Premium

Onlinemarketingbureau Happy Idiots versterkt Duitse banden

Het Eindhovense onlinemarketingbureau Happy Idiots en het Berlijnse allround marketingcommunicatiebureau Mamapapacola nemen een meerderheidsbelang van zestig procent in het Duitse onlinemarketingbureau RankHero. Als onderdeel van de overeenkomst gaat RankHero verder als Happy Heroes.

Digital Agencies

2016 wordt jaar van transitie voor Publicis

Reclamebedrijf Publicis kijkt terug op een zeer wisselend jaar, waarin Europa zich herstelde, maar opkomende markten wegzakten. De totale omzet steeg 32,3 procent naar 9,6 miljard euro tegen 7,2 miljard in 2014.

Creative

Creatief bureau Achtung! naar Dentsu Aegis

Dentsu Aegis Network neemt creatief digitaal bureau Achtung! uit Amsterdam over voor een onbekend bedrag. Daarmee wil het van oorsprong Japanse advertentiebedrijf zijn Europese netwerk versterken.

Creative
Premium

RealNext tekent The Valley/rb2

Het informatieplatform met onroerend goed voor bedrijven Realnext heeft The Valley en rb2 gekozen als partners voor de ontwikkeling van het nieuwe digitale zoekplatform.

Digital Agencies