More stories

Energize adviseert Wereld Natuur Fonds over content strategie

Het Amsterdamse Energize gaat het Wereld Natuur Fonds adviseren op het gebied van contentstrategie. De non profit organisatie beschikt over veel content, maar het ontbreekt aan samenhang en een werkbare structuur. Er is behoefte aan een ‘goed fundament’.

Contentmarketing

WPP-dochter Possible neemt Conrad Caine over

WPP dochter Possible heeft voor een onbekend bedrag full service bureau Conrad Caine uit München overgenomen. Het 140 man sterke kantoor werkt voor internationale en lokale merken.

Digital Agencies
Premium

TamTam levert nieuwe website Timing.nl

De zoekmachine Timing.nl voor flexbanen is vernieuwd door TamTam, met het oog op de toekomst zijn externe koppelingen met andere systemen mogelijk.

Digital Agencies
Premium

IN10 en Burst leveren nieuwe site IFFR op

Internetbureaus Burst en IN10 hebben de nieuwe site van het International Film Festival Rotterdam opgeleverd, een week voor het altijd drukbezochte festival de deuren opent.

Digital Agencies
Premium

Dutch Interactive Awards (DIA) open voor inschrijvingen

Op 26 mei worden voor de zevende keer de prijzen uitgereikt voor Nederlands beste interactieve werk tijdens de Dutch Interactive Awards (DIA). De deur staat open om te nomineren.

Digital Agencies
Premium

Takeda nieuwe klant Burst

Takeda Nederland heeft LMP en Burst gekozen voor de ontwikkeling van een digitaal platform dat ondersteuning gaat bieden aan verschillende doelgroepen.

Digital Agencies
Premium

KLM verlengt samenwerking Mirabeau

KLM heeft de samenwerking met Mirabeau voor drie jaar verlengd. Mirabeau helpt het luchtvaartbedrijf met de digitale strategie en design. De partners werken al tien jaar samen.

Digital Agencies

Fullservice bureau Duo neemt Nascam over

Het Brugse digital agency Duo neemt zijn Limburgse sectorgenoot Nascom over. Samen behoren ze daarmee tot de top 5 van internetbureaus.

Digital Agencies
Premium

APG Groep tekent bij Mirabeau

APG Groep heeft een driejarig contract getekend met Mirabeau voor de ontwikkeling van user experience design.

Digital Agencies
Premium

Nieuwe directie voor Fabrique

Fabrique heeft per 1 januari 2016 een nieuwe directie. Pieter Jongerius, Matthijs Klinkert en Erik van der Meer nemen de leiding van het ontwerpbureau over. Zij zullen de komende jaren ook de nieuwe koers verder gaan vormgeven.

Digital Agencies

Redkiwi neemt belang in Afdeling Online

Internetbureau Redkiwi neemt een minderheidsbelang in marketingbureau Afdeling Online. De bedrijven brengen hun respectievelijke expertise bij elkaar om aan de vraag naar geïntegreerde diensten te voldoen.

Digital Agencies

‘Cultiveren in plaats van adverteren’

Op 7 januari publiceerde Nils Leonard een artikel genaamd “The year ahead of advertising agencies”. Leonard is de Chief Creative Officer bij reclamebureu Grey en in het artikel laat hij zich uit over de moeilijke periode waarin ‘zijn’ bureau zich bevindt. Hij stelt dat Grey in jaren al geen ‘memorable piece’ meer heeft gemaakt en ook al maanden geen pitch heeft gewonnen. Zijn oplossing; “make culture instead of ads”. Maar wat bedoelt hij daar mee? Ik wil graag een (zeer subjectieve) aanzet doen door acht werken van acht verschillende bureaus uit te lichten. Werken waarvan ik denk dat ze aansluiten bij de gedachten van Leonard.

Creative
Premium

A-side media koopt Mediaweb

Internetbureau A-side media koopt Mediaweb uit Noordwijk om zijn eigen portfolio aan te vullen. Oprichter Eric van Hall gaat zich volledig richten op contentbedrijf CopyRobin, waarin zijn nieuwe partner ook participeert.

Digital Agencies

Wisseling bij creative agency BrandBase

Oprichter Paul Alberts en Inge Overtoom zijn per 1 januari 2016 Director en Operations Director van BrandBase. Ze nemen de taken over van Marvin Pupping en Claudia Nipius.

Creative

Antoinette Hoes CEO van Blast Radius/Wunderman

Antoinette Hoes (DDB en Tribal WorldWide) wordt met ingang van februari CEO van Blast Radius/Wunderman, dat zich wil ontwikkelen als een ‘digitaal bureau met een onderscheidend dienstenaanbod op het snijvlak van creativiteit, data en technologie’

Creative