More stories

Digitale thema’s voor 2016: Data, context en content

Dat 2016 het jaar van data gaat worden is overduidelijk. Silicon Valley zet er vol op in. Digital becomes personal. We willen alles weten over de (eind)gebruiker om deze zo goed mogelijk te informeren en faciliteren. Verkeerde voorbeelden ten overvloed. Dutch Digital Agencies, de branchevereniging en kennisorganisatie van de beste digitale bureaus, vroeg wat de trends worden voor 2016.

Creative
Premium

Bureaus gaan voor content, DMP’s & analytics

Content, data en analytics. Dat zijn de focusgebieden waarin de bureausector – van fullservice en specialisten tot interactive en media-inkoop – in 2016 wil investeren. Vooral digitale analysetools, contentmarketing en DMP’s krijgen daarbij voorrang. Paid search en SEO staan onderaan het prioriteitenlijstje.

Digital Agencies

‘In 2016 moeten we mínder gaan communiceren’

Wat is volgens jou het belangrijkste thema van 2016 en geef geen gewenst antwoord. Zo klonk de vraag die we aan een aantal specialisten van internetbureaus voorlegden. Hieronder hun reacties.

Digital Agencies

Fullservice e-commerce bureau eFusion stopt (update)

Toeleverancier van voor webwinkels eFusion, met als klanten de lichtdivisie van Philips, Vitakraft en Slam, stopt op 1 januari met zijn activiteiten. Een toelichting ontbreekt.

Digital Agencies
Premium

Deniz Alkaç (Bruut Amsterdam): ‘De merken van nu zijn de mediabedrijven van de toekomst’

Deniz Alkaç is een doorzetter. Hij is van school gegaan zonder diploma, omdat het zijn plannen ‘in de weg stond’, heeft zichzelf opgewerkt tot web content maker van grote merken als Veronica en Maybelline en is inmiddels volledig eigenaar van Bruut Amsterdam, voorheen Bruut tv.

Digital Agencies
Premium

Vier vragen over Mirabeau Kickstarter

Een oplossing om razendsnel met een nieuwe site live te gaan, dat is wat Mirabeau Kickstarter belooft te zijn. Die terminologie kan concreet van alles betekenen. Daarom vier vragen aan Hayo Rubingh.

Digital Agencies
Premium

PARSHIP in zee met M2Media

Datingsite PARSHIP gaat haar media-activiteiten onderbrengen bij M2Media in Hilversum. De site richt zich op singles die op zoek zijn naar een partner voor een langdurige relatie.

Digital Agencies
Premium

Raymon de Kruijff naar Oxyma

Raymon de Kruijff, die eerder tien jaar de managing director van Emakina Nederland was, verbindt zich als managing consultant aan Oxyma.

Digital Agencies

RIDE lanceert virtual reality-label

Digital agency RIDE lanceert een nieuw label dat zich louter gaat richten op virtual reality-producties. RIDE-baas Edwin Tromp merkt dat bedrijven steeds meer naar deze nieuwe contentvorm zullen vragen.

Creative
Premium

Stempel ‘best managed’ voor Mirabeau en Oxyma

Vier puur digitale bedrijven zijn opgenomen in Deloittes lijst Best Managed Companies 2015: Mirabeau en Oxyma en, uit de e-commercesector, Coolblue en Central Point.

Digital Agencies
Premium

“Digitale transformatie in 2016 ook naar B2B”

De digitale enterprise met alle daarbij behorende platformen en processen vindt in 2016 duidelijk zijn weg naar de B2B-sector, stelt Rogier Florijn van TriMM. De zakelijke verkoopprocessen veranderen daarom sterk.

Digital Agencies
Premium

Technologie krijgt andere plek in Publicis Groupe

Technologie en e-commerce krijgen een andere plek in de organisatie van Publicis Groupe, dat zich meer klantgericht organiseert. DigitasLBi valt per 2 januari onder de divisie Publicis.Sapient.

Digital Agencies
Premium

Thijs Muller wordt CEO Havas Media

Thijs Muller wordt vanaf januari CEO van Havas Media in Nederland. Hij volgt Roel van den Borne op die per 1 oktober naar Omnicom Media Group vertrok.

Digital Agencies
Premium

Info.nl: ‘Wij maken diensten met waarde voor de eindgebruiker’ (video)

Het bedrijf info.nl bestaat al sinds de begindagen van het publieke internet: 1994. “Het was eigenlijk zoals al die internet bureau’s in die tijd: een hoop studenten bij elkaar die dingen deden die een bank nooit zou mogen maar wel graag wilde”, aldus eigenaar Jann de Waal tegen Fast Moving Targets. Vandaag de dag maakt info.nl nog steeds mooie dingen voor klanten, waaronder Greenwheels, Audi, T-Mobile en de NS.

Digital Agencies
Premium

Mirabeau haalt hoge kwaliteitscertificering

Mirabeau kan de kwaliteit van zijn Managed Services-dienstverlening nu formeel aantonen met het ISAE 3402 type II-certificering.

Digital Agencies