More stories

Mirabeau belooft snelle livegang met nieuw platform

Full service bureau Mirabeau lanceert Kickstarters: een oplossing waarmee men razendsnel een digitale livegang kan garanderen.

Contentmarketing
Premium

De Persgroep verbetert mobiele abonnementenpagina’s

Het moet makkelijker worden om een (proef)abonnement te nemen op de krantensites van de Persgroep, waar onder meer het AD, Trouw, de Volkskrant en regionale kranten onder vallen.

Digital Agencies

Daan Remarque strategiedirecteur bij Ogilvy & Mather

Ogilvy & Mather Amsterdam heeft Daan Remarque, bekend van Lowe en DDB, aangenomen als Chief Strategy Officer. Hij wordt naast CFO Heleen Heijt en CEO Edgar Molenaars onderdeel van de bureauleiding.

Creative

Publicis ontevreden over geringe organische groei

Mediaconcern Publicis realiseerde in het derde kwartaal slecht 0,7 procent organische groei, rivaal Omnicom deed het beter met 6,1 procent groei.

Creative

CEO Razorfish Global overleden

Tom Adamski, CEO van advertentiebedrijf Razorfish Global, is op 43-jarige leeftijd aan kanker overleden.

Creative

Forse groei voor Publicis

Reclame- en mediareus Publicis, eigenaar van Leo Burnett en Saatchi & Saatchi, meldt over het afgelopen kwartaal 1,4 procent organische groei. De omzet steeg 38,5 procent naar 2,4 miljard euro. Over het eerste half jaar realiseerde Publicis 4,5 miljard euro omzet. De helft daarvan komt voor rekening van digitale activiteiten.

Creative

Omzet 2014 Nederlandse internetbureaus: 381 miljoen

Nederlandse internetbureaus en online specialisten realiseerden in 2014 een omzet van 381 miljoen euro, elf procent meer dan het jaar ervoor.

Web-design

Internetbureaus gaan van fullservice naar gespecialiseerd

Nederlandse internetbureaus ontwikkelen zich weg van het fullserviceconcept richting meer gespecialiseerde werkzaamheden.

Online marketing

Razorfish krijgt chef data

Razorfish krijgt een eerste Chief Intelligence Officer, die zich internationaal specifiek gaat bezighouden met data-analyses. Samih Fadli krijgt de leiding over het onderdeel Data Intelligence Practice.

Analytics

Reclamebureau Achtung! in service design

Reclamebureau Achtung! is een nieuw bureau begonnen voor service design oplossingen onder de naam Studio Kraftwerk. Dat meldt Adformatie. Het bureau zegt dat Kraftwerk de bestaande (interaction) design expertise zal bundelen.

Service Design
Premium

Vijf gouden Lions voor Lemz

Een miljard mensen zag de campagne Sweetie die Lemz voor Terre des Hommes maakte. Gisteren regende het vakprijzen in Cannes. Het Amsterdamse reclamebureau komt met vijf Lions naar huis.

Digital Agencies