KLM verlengt samenwerking Mirabeau
KLM heeft de samenwerking met Mirabeau voor drie jaar verlengd. Mirabeau helpt het luchtvaartbedrijf met de digitale strategie en design. De partners werken al tien jaar samen.
KLM heeft de samenwerking met Mirabeau voor drie jaar verlengd. Mirabeau helpt het luchtvaartbedrijf met de digitale strategie en design. De partners werken al tien jaar samen.
Het Brugse digital agency Duo neemt zijn Limburgse sectorgenoot Nascom over. Samen behoren ze daarmee tot de top 5 van internetbureaus.
APG Groep heeft een driejarig contract getekend met Mirabeau voor de ontwikkeling van user experience design.
Fabrique heeft per 1 januari 2016 een nieuwe directie. Pieter Jongerius, Matthijs Klinkert en Erik van der Meer nemen de leiding van het ontwerpbureau over. Zij zullen de komende jaren ook de nieuwe koers verder gaan vormgeven.
Internetbureau Redkiwi neemt een minderheidsbelang in marketingbureau Afdeling Online. De bedrijven brengen hun respectievelijke expertise bij elkaar om aan de vraag naar geïntegreerde diensten te voldoen.
Op 7 januari publiceerde Nils Leonard een artikel genaamd “The year ahead of advertising agencies”. Leonard is de Chief Creative Officer bij reclamebureu Grey en in het artikel laat hij zich uit over de moeilijke periode waarin ‘zijn’ bureau zich bevindt. Hij stelt dat Grey in jaren al geen ‘memorable piece’ meer heeft gemaakt en ook al maanden geen pitch heeft gewonnen. Zijn oplossing; “make culture instead of ads”. Maar wat bedoelt hij daar mee? Ik wil graag een (zeer subjectieve) aanzet doen door acht werken van acht verschillende bureaus uit te lichten. Werken waarvan ik denk dat ze aansluiten bij de gedachten van Leonard.
Internetbureau A-side media koopt Mediaweb uit Noordwijk om zijn eigen portfolio aan te vullen. Oprichter Eric van Hall gaat zich volledig richten op contentbedrijf CopyRobin, waarin zijn nieuwe partner ook participeert.
Oprichter Paul Alberts en Inge Overtoom zijn per 1 januari 2016 Director en Operations Director van BrandBase. Ze nemen de taken over van Marvin Pupping en Claudia Nipius.
Antoinette Hoes (DDB en Tribal WorldWide) wordt met ingang van februari CEO van Blast Radius/Wunderman, dat zich wil ontwikkelen als een ‘digitaal bureau met een onderscheidend dienstenaanbod op het snijvlak van creativiteit, data en technologie’
Anton Vanhoucke is strateeg bij communicatiebureau Fabrique. Hij weet alles over ‘agile’ en geeft scrumtrainingen. Maar wat is dat precies?”Scrum heeft organisaties veel gebracht, maar het is geen wondermiddel”, zegt Vanhoucke tegen 7 Ditches TV. “Scrum gaat over motivatie van het team, het maakt veel los. Scrum is een methode om te bouwen aan een eindproduct in teamverband, zoals de website van Wageningen UR. Je kunt je aannames al in een voeg stadium testen. Daarom levert elke stap een werkend principe op.”
Tijmen Mulder (Superhero Cheesecake), Niels Filmer, Patrick van der Werf en Jorrit van Ditshuizen bundelen hun krachten en starten een nieuw digitaal productiehuis Angry Men.
Specsavers kiest voor MediaCom. Vanaf 1 maart verzorgt dit bureau in Nederland de communicatiestrategie, mediaplanning, media inkoop en digital performance.
Dat 2016 het jaar van data gaat worden is overduidelijk. Silicon Valley zet er vol op in. Digital becomes personal. We willen alles weten over de (eind)gebruiker om deze zo goed mogelijk te informeren en faciliteren. Verkeerde voorbeelden ten overvloed. Dutch Digital Agencies, de branchevereniging en kennisorganisatie van de beste digitale bureaus, vroeg wat de trends worden voor 2016.
Content, data en analytics. Dat zijn de focusgebieden waarin de bureausector – van fullservice en specialisten tot interactive en media-inkoop – in 2016 wil investeren. Vooral digitale analysetools, contentmarketing en DMP’s krijgen daarbij voorrang. Paid search en SEO staan onderaan het prioriteitenlijstje.
Wat is volgens jou het belangrijkste thema van 2016 en geef geen gewenst antwoord. Zo klonk de vraag die we aan een aantal specialisten van internetbureaus voorlegden. Hieronder hun reacties.