Thijs Muller wordt CEO Havas Media
Thijs Muller wordt vanaf januari CEO van Havas Media in Nederland. Hij volgt Roel van den Borne op die per 1 oktober naar Omnicom Media Group vertrok.
Thijs Muller wordt vanaf januari CEO van Havas Media in Nederland. Hij volgt Roel van den Borne op die per 1 oktober naar Omnicom Media Group vertrok.
Het bedrijf info.nl bestaat al sinds de begindagen van het publieke internet: 1994. “Het was eigenlijk zoals al die internet bureau’s in die tijd: een hoop studenten bij elkaar die dingen deden die een bank nooit zou mogen maar wel graag wilde”, aldus eigenaar Jann de Waal tegen Fast Moving Targets. Vandaag de dag maakt info.nl nog steeds mooie dingen voor klanten, waaronder Greenwheels, Audi, T-Mobile en de NS.
Mirabeau kan de kwaliteit van zijn Managed Services-dienstverlening nu formeel aantonen met het ISAE 3402 type II-certificering.
MediaMonks neemt het Zweedse Stopp over, een postproductiebedrijf dat vooral bekendheid verwierf met een VR-campagne voor de Oculus Rift.
Full service bureau Mirabeau lanceert Kickstarters: een oplossing waarmee men razendsnel een digitale livegang kan garanderen.
Het moet makkelijker worden om een (proef)abonnement te nemen op de krantensites van de Persgroep, waar onder meer het AD, Trouw, de Volkskrant en regionale kranten onder vallen.
Ogilvy & Mather Amsterdam heeft Daan Remarque, bekend van Lowe en DDB, aangenomen als Chief Strategy Officer. Hij wordt naast CFO Heleen Heijt en CEO Edgar Molenaars onderdeel van de bureauleiding.
Mediaconcern Publicis realiseerde in het derde kwartaal slecht 0,7 procent organische groei, rivaal Omnicom deed het beter met 6,1 procent groei.
Tom Adamski, CEO van advertentiebedrijf Razorfish Global, is op 43-jarige leeftijd aan kanker overleden.
Reclame- en mediareus Publicis, eigenaar van Leo Burnett en Saatchi & Saatchi, meldt over het afgelopen kwartaal 1,4 procent organische groei. De omzet steeg 38,5 procent naar 2,4 miljard euro. Over het eerste half jaar realiseerde Publicis 4,5 miljard euro omzet. De helft daarvan komt voor rekening van digitale activiteiten.
Nederlandse internetbureaus en online specialisten realiseerden in 2014 een omzet van 381 miljoen euro, elf procent meer dan het jaar ervoor.
Nederlandse internetbureaus ontwikkelen zich weg van het fullserviceconcept richting meer gespecialiseerde werkzaamheden.
Razorfish krijgt een eerste Chief Intelligence Officer, die zich internationaal specifiek gaat bezighouden met data-analyses. Samih Fadli krijgt de leiding over het onderdeel Data Intelligence Practice.
Reclamebureau Achtung! is een nieuw bureau begonnen voor service design oplossingen onder de naam Studio Kraftwerk. Dat meldt Adformatie. Het bureau zegt dat Kraftwerk de bestaande (interaction) design expertise zal bundelen.
Een miljard mensen zag de campagne Sweetie die Lemz voor Terre des Hommes maakte. Gisteren regende het vakprijzen in Cannes. Het Amsterdamse reclamebureau komt met vijf Lions naar huis.