Vijf tips voor de perfecte Black Friday landingspagina
Black Friday is een populair marketinginstrument voor marketeers, ook in Duitsland. Alles dat je moet weten om de perfecte landingspagina te maken.
Black Friday is een populair marketinginstrument voor marketeers, ook in Duitsland. Alles dat je moet weten om de perfecte landingspagina te maken.
De online verkopers van wit- en bruingoed AO.com omarmt in Duitsland een nieuw verdienmodel. Het wordt pakketvervoerder voor andere webwinkels. De eerste gesprekken daartoe lopen al.
De meeste grote pakketdiensten in Duitsland rekenen in de weken voor kerst een speciaal kersttarief voor het afleveren van pakketjes.
Het bemiddelingsplatform voor huishoudelijke hulp Helpling haalt twintig miljoe euro nieuw groeigeld op. Met de investering van mediabedrijf ProSiebenSat.1 wil het bedrijf met name in Duitsland zichtbaarder worden. De zittende investeerders Lakestar en Mangrove brengen cash in.
Porsche gaat nieuwe en tweedehands auto’s verkopen via het web en een app om de 88 Porsche Centres in Duitsland te digitaliseren.
Maker van chat software Slack opent in december zijn eerste kantoor op het Europese vasteland: in München.
De verkopen in het derde kwartaal van 2019 stegen bij online dierenwinkel Zooplus met veertien procent tot 378 miljoen euro. Volgens de leiding is er sprake van groeiversnelling.
Online supermarkt Picnic groeit met de opening in Essen naar een bereik van een miljoen huishoudens.
Net niet de helft van alle e-commerce in Duitsland wordt gerealiseerd op marktplaatsen en dan met name op Amazon. Pure players boeken in relatieve zin echter wel de grootste stijging.
De Duitse versie van autoportaal Autoscout24 wordt behalve een prikbord met advertenties ook een winkel, een plek waar autozoekers met een muisklik ook een nieuwe of tweedehands auto kunnen kopen.
Niet de webwinkel maar het generieke e-commerceplatform is de standaar in Duits e-commerce en het lijkt erop dat Amazon nog jaren de aller-, allergrootste van het land zal blijven.
Na meer dan een half jaar testen in een afgeschermde omgeving neemt Zalando in een van zijn warenhuizen de eerste logistieke robots in bedrijf.
Vanwege een nieuwe Duitse wet moeten Nederlandse bedrijven die in Duitsland verkopen op marktplaatsen zoals Amazon, Real en eBay per 1 oktober 2019 actie hebben ondernomen. Wie niet op tijd is wordt geblokkeerd. Amazon is voor Nederlandse merken de belangrijkste marktplaats om te verkopen in Duitsland. Volgens de ‘Online Monitor 2018’ van Handelsverbandes Deutschland (HDE) wordt 46 procent van de Duitse e-commerce omzet inmiddels door Amazon gerealiseerd.
Zalando heeft in het Alexa Shopping Center te Berlijn een winkel geopend waar het voor een habbekrats tweedehands kleding verkoopt van, zoals het zelf zegt, goede kwaliteit.
Marktplaatsen als eBay en AliExpress, maar met name Amazon, zagen het totaal van de aankopen door consumenten met dertien procent groeien tot acht miljard euro in het tweede kwartaal van 2019. Deze vorm van e-commerce toonde de grootste groei in de drie maanden tot juli.