Zalando wil geen winkel meer zijn
Over vijf jaar moeten derde partijen, zoals merkfabfrikanten, veertig procent van de consumentenomzet realiseren op Zalando. Dat is nu tien procent. Het management zet vol in op een marktplaatsstrategie.
Over vijf jaar moeten derde partijen, zoals merkfabfrikanten, veertig procent van de consumentenomzet realiseren op Zalando. Dat is nu tien procent. Het management zet vol in op een marktplaatsstrategie.
De Europese online groothandel Auto1 opent een b2c-portal waarmee het tweedehands auto’s wil opkopen bij particuliere eigenaren.
Lenzenfabrikant Essilor bevestigt dat het de Europees werkende brillenwinkel Brille24 wil kopen. Tegelijkertijd maakt het concern bekend een online partij […]
Lenzenfabrikant Essilor staat op het punt om webshop Brille24 te kopen van Nucom Group, de venturetak van het Europese mediabedrijf ProSiebenSat.1.
Een verrassing op de Duitse markt voor internetbureaus. Een van de grootste marktpartijen, PIA, koopt de bijna net zo grote branchgenoot UDG. NA de fusie zijn de twee marktleider met een gezamenlijke omzet van ruim honderd miljoen euro.
E-commerce in Duitsland is vorig jaar met 11,4 procent gegroeid tot 65,1 miljard euro. Bijna de helft daarvan (47%) wordt gerealiseerd op marktplaatsen, overwegend Amazon.
De Duitse labels van onlinebureaunetwerk Dept worden samengevoegd en krijgen de merknaam van hun moederbedrijf. Er wordt een uitzondering gemaakt voor factor-a dat onder eigen merk diensten rondom Amazon-advertising Europees uitbouwt.
Online jobportal Stepstone heeft het Europees werkende Studydrive gekocht, een platform waar in Nederland tienduizenden studenten op zijn aangesloten.
In het najaar van 2019 opent Zalando zijn vijfde distributiecentrum in Duitsland. Deze is anders dan de anderen omdat het een ‘inbound dc’ wordt, enkel op interne logistiek gericht.
“Het is niet ons doel om de gevestigde orde van de troon te stoten, maar een innovatie binnen de parfumindustrie is hard nodig,” vindt Martijn van Rooy, oprichter van Parfumado. De startup laat Nederlandse en Belgische consumenten op abonnementsbasis kennismaken met een groot aantal merkparfums. “Het ledenaantal groeit bizar hard.”
De Duitse pakketdiensten DPD en Hermes verhogen in 2019 hun tarieven om de stijgende kosten te dekken. Marktleider Deutsche Post wil om dezelfde reden ook maar mag dat van de toezichthouder niet.
De Duitse toezichthouder Bundeskartellamt onderzoekt of Amazon in Duitsland zijn marktmacht misbruikt richting derde verkopers op zijn platform.
Dat een beursgang van een start-up niet altijd tot succes leidt, blijkt wel uit de koers van Windeln.de. De Europese webshop met baby- en peuterspullen zag zijn koers vandaag met dertig procent dalen tot veertig cent per aandeel.
Accenture Interactive koopt het creatieve bureau Kolle Rebbe uit Hamburg en vergroot zijn digitale expertise op de oostelijke markt daarmee binnen twee jaar tijd met zo’n duizend man.
Zalando sluit zich aan op de lokale retail en wil voor 2019 zeshonderd fysieke winkels live hebben op zijn handelsplatform.