More stories

Zalando wil geen winkel meer zijn

Over vijf jaar moeten derde partijen, zoals merkfabfrikanten, veertig procent van de consumentenomzet realiseren op Zalando. Dat is nu tien procent. Het management zet vol in op een marktplaatsstrategie.

Marketplaces

Auto1 opent b2c-autoportal

De Europese online groothandel Auto1 opent een b2c-portal waarmee het tweedehands auto’s wil opkopen bij particuliere eigenaren.

B2B Digital

Essilor bevestigt overname Brille24

Lenzenfabrikant Essilor bevestigt dat het de Europees werkende brillenwinkel Brille24 wil kopen. Tegelijkertijd maakt het concern bekend een online partij […]

Venture

‘Essilor wil Brille24 voor tientallen miljoenen’

Lenzenfabrikant Essilor staat op het punt om webshop Brille24 te kopen van Nucom Group, de venturetak van het Europese mediabedrijf ProSiebenSat.1.

Venture
Premium

PIA grootste bureaugroep Duitsland door overname

Een verrassing op de Duitse markt voor internetbureaus. Een van de grootste marktpartijen, PIA, koopt de bijna net zo grote branchgenoot UDG. NA de fusie zijn de twee marktleider met een gezamenlijke omzet van ruim honderd miljoen euro.

Digital Agencies
Premium

Duits e-commerce groeit tot 65 miljard euro

E-commerce in Duitsland is vorig jaar met 11,4 procent gegroeid tot 65,1 miljard euro. Bijna de helft daarvan (47%) wordt gerealiseerd op marktplaatsen, overwegend Amazon.

E-commerce
Premium

Dept voegt Duitse merken samen

De Duitse labels van onlinebureaunetwerk Dept worden samengevoegd en krijgen de merknaam van hun moederbedrijf. Er wordt een uitzondering gemaakt voor factor-a dat onder eigen merk diensten rondom Amazon-advertising Europees uitbouwt.

Digital Agencies

Stepstone koopt Studydrive

Online jobportal Stepstone heeft het Europees werkende Studydrive gekocht, een platform waar in Nederland tienduizenden studenten op zijn aangesloten.

Recruitment

Zalando krijgt vijfde distributiecentrum

In het najaar van 2019 opent Zalando zijn vijfde distributiecentrum in Duitsland. Deze is anders dan de anderen omdat het een ‘inbound dc’ wordt, enkel op interne logistiek gericht.

Fashion

Parfumado: ‘Begin 2019 naar Duitsland’

“Het is niet ons doel om de gevestigde orde van de troon te stoten, maar een innovatie binnen de parfumindustrie is hard nodig,” vindt Martijn van Rooy, oprichter van Parfumado. De startup laat Nederlandse en Belgische consumenten op abonnementsbasis kennismaken met een groot aantal merkparfums. “Het ledenaantal groeit bizar hard.”

Duitsland

Duitse pakketdiensten verhogen tarieven

De Duitse pakketdiensten DPD en Hermes verhogen in 2019 hun tarieven om de stijgende kosten te dekken. Marktleider Deutsche Post wil om dezelfde reden ook maar mag dat van de toezichthouder niet.

Logistics

Bundeskartellamt opent onderzoek naar Amazon.de

De Duitse toezichthouder Bundeskartellamt onderzoekt of Amazon in Duitsland zijn marktmacht misbruikt richting derde verkopers op zijn platform.

Marketplaces

Windeln.de gevloerd op de beurs: -30%

Dat een beursgang van een start-up niet altijd tot succes leidt, blijkt wel uit de koers van Windeln.de. De Europese webshop met baby- en peuterspullen zag zijn koers vandaag met dertig procent dalen tot veertig cent per aandeel.

Venture

Weer Duitse overname door Accenture Interactive

Accenture Interactive koopt het creatieve bureau Kolle Rebbe uit Hamburg en vergroot zijn digitale expertise op de oostelijke markt daarmee binnen twee jaar tijd met zo’n duizend man.

Duitsland

Zalando plugt in bij lokale modewinkels

Zalando sluit zich aan op de lokale retail en wil voor 2019 zeshonderd fysieke winkels live hebben op zijn handelsplatform.

Fashion