Omzet About You stijgt 63% tot 461 miljoen euro
De Europees werkende online kledingwinkel About You heeft de omzet vorig jaar zien stijgen met 63 procent tot 461 miljoen euros. Dat blijkt uit de jaarcijfers die moederbedrijf OTTO Group presenteert.
De Europees werkende online kledingwinkel About You heeft de omzet vorig jaar zien stijgen met 63 procent tot 461 miljoen euros. Dat blijkt uit de jaarcijfers die moederbedrijf OTTO Group presenteert.
De Europees werkende online dierenwinkel Zooplus zag zijn Nederlandse omzet in 2018 met zestien procent stijgen tot 85,1 miljoen euro.
De Bijenkorf treft voorbereidingen om vanuit het Amsterdamse hoofdkantoor een webshop te openen voor de Duitse markt. Dat moet komende zomer plaatsvinden.
Over vijf jaar moeten derde partijen, zoals merkfabfrikanten, veertig procent van de consumentenomzet realiseren op Zalando. Dat is nu tien procent. Het management zet vol in op een marktplaatsstrategie.
De Europese online groothandel Auto1 opent een b2c-portal waarmee het tweedehands auto’s wil opkopen bij particuliere eigenaren.
Lenzenfabrikant Essilor bevestigt dat het de Europees werkende brillenwinkel Brille24 wil kopen. Tegelijkertijd maakt het concern bekend een online partij […]
Lenzenfabrikant Essilor staat op het punt om webshop Brille24 te kopen van Nucom Group, de venturetak van het Europese mediabedrijf ProSiebenSat.1.
Een verrassing op de Duitse markt voor internetbureaus. Een van de grootste marktpartijen, PIA, koopt de bijna net zo grote branchgenoot UDG. NA de fusie zijn de twee marktleider met een gezamenlijke omzet van ruim honderd miljoen euro.
E-commerce in Duitsland is vorig jaar met 11,4 procent gegroeid tot 65,1 miljard euro. Bijna de helft daarvan (47%) wordt gerealiseerd op marktplaatsen, overwegend Amazon.
De Duitse labels van onlinebureaunetwerk Dept worden samengevoegd en krijgen de merknaam van hun moederbedrijf. Er wordt een uitzondering gemaakt voor factor-a dat onder eigen merk diensten rondom Amazon-advertising Europees uitbouwt.
Online jobportal Stepstone heeft het Europees werkende Studydrive gekocht, een platform waar in Nederland tienduizenden studenten op zijn aangesloten.
In het najaar van 2019 opent Zalando zijn vijfde distributiecentrum in Duitsland. Deze is anders dan de anderen omdat het een ‘inbound dc’ wordt, enkel op interne logistiek gericht.
“Het is niet ons doel om de gevestigde orde van de troon te stoten, maar een innovatie binnen de parfumindustrie is hard nodig,” vindt Martijn van Rooy, oprichter van Parfumado. De startup laat Nederlandse en Belgische consumenten op abonnementsbasis kennismaken met een groot aantal merkparfums. “Het ledenaantal groeit bizar hard.”
De Duitse pakketdiensten DPD en Hermes verhogen in 2019 hun tarieven om de stijgende kosten te dekken. Marktleider Deutsche Post wil om dezelfde reden ook maar mag dat van de toezichthouder niet.
De Duitse toezichthouder Bundeskartellamt onderzoekt of Amazon in Duitsland zijn marktmacht misbruikt richting derde verkopers op zijn platform.