More stories

Premium

‘Nederlands e-commerce herstelt in tweede kwartaal’

De grootste dip van Nederlands e-commerce lijkt achter de rug. De kwartalen van dubbelcijferige krimp zijn voorbij. In het recentste kwartaal blijkt sprake van nulgroei, wat vooruitgang is in vergelijking met vorig jaar.

E-commerce
Premium

MediaMarkt maakt prioriteit van retailmedia en marketplace

MediaMarkt maakt haast met het uitbreiden van zijn verdienmodel. De Duitse leiding wil de winkel snel veranderen in een marktplaats en wil een deel van miljarden euro’s reclamebudgetten.

Retail
Premium

TikTok verzorgt fulfillment voor Engelse webwinkels

‘Vandaag voor 19 uur besteld, morgen in huis’. Deze belofte komt nu eens niet uit de mond van een webwinkel, maar uit die van vreemde eend TikTok.

Fulfillment
Premium

Investeringen AliExpress drukken resultaat Alibaba

Alibaba Group heeft het lek bij AliExpress waarschijnlijk boven water. Krimp in het aantal orders is groei geworden, maar de marktplaats schrijft nog wel rode cijfers.

E-commerce
Premium

Tweede Amazon Prime Day in oktober, ook in Nederland

Amazon organiseert weer een tweede Prime Day in de maand oktober. Met de nieuwe Prime Early Access Sale wil Amazon het feestseizoen internationaal aftrappen. Het koopjesfestijn staat ook weer gepland voor Nederland.

E-commerce
Premium

Orderchamp lanceert ‘Orderchamp World’ bij partner TICA

Orderchamp heeft haar eerste offline locatie met Orderchamp World geopend bij TICA Aalsmeer. Retailers kunnen hierdoor tientallen nieuwe merken, die eerder alleen online verkrijgbaar waren via TICA x Orderchamp, nu ook zien, voelen en direct inkopen.

B2B Digital
Premium

Apple-reseller Amac ziet winkelbezoek weer aantrekken

Apple-reseller Amac heeft de omzet over het gebroken boekjaar 2022-2023 met 5 procent zien stijgen tot 233 miljoen euro. De operationele winst (EBITDA) komt uit op 5 miljoen euro. Na aftrek van belastingen noteert Amac een winst van 2,3 miljoen euro in de boeken.

Retail
Premium

Minder klanten en bestellingen voor HelloFresh

Maaltijdbezorger HelloFresh bereikte het afgelopen kwartaal zijn hoogste aangepaste EBITDA ooit van 191,9 miljoen euro. Operationele verbeteringen door efficiëntie bij zowel inkoop als distributie zorgden voor een zeer substantiële stijging van de contributiemarge met drie procentpunt jaar-op-jaar tot 28,4 procent.

Food
Premium

Handelsomzet bol.com naar 1,4 miljard euro

Bol.com en partners hebben in het tweede kwartaal gezamenlijk 1,4 miljard euro omzet gedraaid, dat is 10,5 procent meer dan vorig jaar, zo blijkt uit de toelichting op de kwartaalcijfers van moeder Ahold Delhaize.

E-commerce
Premium

Prijsvermelding bij pakketreizen moet van toezichthouder duidelijker

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft de grootste aanbieders van pakketreizen aan consumenten gemaand hun prijzen duidelijker op hun websites te vermelden. Uit een aangekondigde controle bij 12 aanbieders van pakketreizen bleek dat elf bedrijven de verplichte bijkomende kosten niet op de juiste manier vermeldden.

Travel

Marktplaats over hoe je als marketeer een belangrijke bijdrage levert aan duurzaamheid

Als marketeer kun je duurzaamheid bevorderen door bewuste keuzes te maken met je marketingbudget. Rick Verkuyl deelt inspirerende inzichten.

Sustainability

Gezamenlijke standaarden ontwikkeld voor betalen met digitale euro

De komst van de digitale euro staat nog niet vast, maar nexo standards en de Berlin Group slaan alvast de handen ineen. Gezamenlijk zullen zij standaarden ontwikkelen om overal in de EU makkelijk en efficiënt met digitale euro’s te kunnen betalen.

Payment
Premium

Resultaten tweede kwartaal PostNL beter dan verwacht, vooruitzichten verhoogd

De markt voor pakketten lijkt weer wat aan te trekken. PostNL zag het afgelopen kwartaal een volumestijging van 3,3 procent door groei bij binnenlandse en met name internationale klanten.

Logistics

ACM waarschuwt voor webwinkel femmeboutique.nl

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) waarschuwt consumenten voor de webshop femmeboutique.nl en shop-femmeboutique.nl. De webwinkel verkoopt kleding, schoenen, beautyproducten en accessoires. Consumenten klagen dat de webshop regelmatig niet of te laat levert en niet bereikbaar is.

E-commerce
Premium

Thuiswinkel.org toont politieke agenda parlementsverkiezingen

Thuiswinkel.org begint zijn lobby richting de Nederlandse politiek om e-commerce opgenomen te krijgen in de verkiezingsprogramma’s van de politieke partijen voor het nieuwe parlement.

E-commerce