More stories

Premium

Just Eat Takeaway ziet markt weer voorzichtig aantrekken

Maaltijdbezorger Just Eat Takeaway ziet de markt weer aantrekken. Noord Europa en Engeland groeiden met resp. 4 en 1 procent. Het bedrijf noteerde een winst vóór aftrek van rentekosten, belastingen, afschrijving en afboekingen van 143 miljoen euro. In Noord Amerika waren er minder bestellingen, waardoor de handelsomzet met 12 procent terugliep tot 6,1 miljard euro.

Food
Premium

CEO Jouri Schoemaker terug bij supermarkt Pieter Pot

Minder dan zes maanden na zijn aftreden als CEO staat Jouri Schoemaker weer aan het roer van de verpakkingsvrije online supermarkt Pieter Pot, meldt onder meer Gondola.

Food
Premium

Bio-boodschappen met de fiets aan huis bezorgd

De biologische supermarktketen Ekoplaza gaat bestellingen van klanten bezorgen in Utrecht, Amsterdam en Den Haag. De supermarkt werkt hiervoor samen met fietsbezorger Peddler.

E-commerce
Premium

Apple gaat thuisbezorgen vanuit zijn winkels

Apple lanceert een nieuwe bezorgdienst vanuit zijn eigen winkels genaamd EasyPay Online Ordering. Klanten hoeven hun bestelling dan niet zelf mee te nemen.

E-commerce

Digitale wijnassistent Colruyt begeleidt klanten naar de ideale fles wijn

Colruyt Laagste Prijzen test de komende weken in zes Belgische filialen een digitale ‘wijnassistent’. Dat is een groot aanraakscherm dat software bevat waarmee klanten begeleid een wijnkeuze kunnen maken.

E-commerce

Uitgesteld betalen tussen groeikans voor retailers en valkuil voor consumenten

Uitgesteld betalen (‘Buy-Now-Pay-Later’) is in opkomst. Het biedt kansen voor retailers maar is ook een risico voor consumenten. Hoe houd je de balans?

Payment
Premium

Handpalmherkenning naar Whole Foods winkels

Amazons palm betalingstechnologie Amazon One wordt uitgerold naar ruim 500 Whole Foods Market-winkels in de VS. Whole Foods is onderdeel van Amazon.

Payment
Premium

Consumentenbond waarschuwt voor webshop Femmeboutique.nl

De Consumentenbond waarschuwt voor webwinkel Femmeboutique.nl. In korte tijd kwamen er bij de Consumentenbond 166 klachten binnen over deze webshop.

E-commerce
Premium

Action groeit vooral los van zijn (nieuwe) webwinkel

Action heeft de in Nederland en België nog altijd niet echt nodig. In de webshop worden veel producten verkocht die niet in de winkels verkrijgbaar zijn, bijvoorbeeld vanwege hun omvang. Over de online omzet doet het bedrijf geen mededelingen.

E-commerce
Premium

Toch betaalzuil bij kassaloze Aldi in Utrecht

De kassaloze supermarkt Aldi in Utrecht installeert een betaalzuil om meer klanten aan te trekken. Hoewel Aldi is gevestigd op de Lange Viestraat, één van de drukste locaties van Utrecht, kwamen er nauwelijks klanten.

Retail
Premium

Emerce Fashion: alles over de complexe toeleveringsketen

De mode- en textielindustrie bestaat uit veelal complexe toeleveringsketens. Door een aanzienlijk aantal leveranciers, productie die vaak ver weg is en kledingstukken bestaande uit meerdere materialen met verschillende behandelingen, nemen de risico’s in de branche toe. Zo kunnen mensenrechten, dierenwelzijn en milieu in het geding komen.

Fashion

Het verborgen duurzaamheidspotentieel van betalingsverkeer

Ook de technologie voor online betalingen draagt bij aan CO2-uitstoot. Hoeveel draagt Nederland bij en wat kan de betaalindustrie doen in positieve zin?

Payment

De European Accessibility Act: een wake-up call voor ontoegankelijke websites

De aanstaande European Accessibility Act zou de laatste reden moeten zijn om je website toegankelijker te maken, maar veel websites lopen hopeloos achter.

E-commerce

Thuisbezorgd alternatief Nederland start sharefunding

Het bestelplatform Nederland Eet start een sharefunding campagne om haar groeiplannen te realiseren. Met een laagdrempelige, lokale en transparante aanpak wil het de thuisbezorgsector weer gezond maken. De campagne leverde in de eerste dagen al zo’n 95.000, euro op, bijna een derde van het streefbedrag van de eerste ronde.

Food
Premium

Online omzet Jumbo in 2023 met 8,8 procent gestegen

De omzet uit onlineactiviteiten van Jumbo in Nederland laat een groei zien van 8,8 procent in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Dat blijkt uit de vanochtend gepubliceerde halfjaarcijfers.

Food