More stories

Premium

Reclame-inkomsten Amazon over de tien miljard dollar (+22%)

Voor het eerst gaat de omzet uit retailmedia bij Amazon over de tien miljard dollar in een kwartaal. Die bedrijfseenheid groeit evensnel als de reclame-inkomsten bij Google.

E-commerce
Premium

Nettowinst Booking.com naar 1,3 miljard dollar (+51%)

De vraag naar reisverblijven op de consumentenmarkt is ‘robuust’ en leidt tot meer boekingen dan verwacht. Booking.com heeft een goed tweede kwartaal en verwacht de zomer met een record af te sluiten.

E-commerce
Premium

Prestaties bpost opnieuw boven verwachtingen

De bedrijfsopbrengsten van de bpost groep over het afgelopen kwartaal bedragen 1.027,6 miljoen euro, in lijn met vorig jaar. De aangepaste EBIT van de groep bedraagt 68,7 miljoen, een daling van 16,8 procent.

E-commerce
Premium

Deliveroo breidt bezorgingen Belgische Carrefour uit

Deliveroo gaat voor vijftig Carrefour winkels in meer dan tien Belgische steden binnen het halfuur bezorgen.

Food
Premium

Minder handel, meer winst voor Zalando

Zalando, Europa’s grootste online moderetailer, heeft de winst in het tweede kwartaal bijna had verdubbeld. Tegelijkertijd zag het wel de waarde van het handelsvolume op zijn platform met twee procent afnemen tot 3,7 miljard euro.

E-commerce
Premium

Handel op Shopify naar 55 miljard

E-commerceplatform Shopify rapporteert een toename van 17 procent in gegenereerd handelsvolume stijgende brutowinst. Over de reorganisatie houdt het de lippen op elkaar.

E-commerce
Premium

Wijkopenautos.nl opent nieuwe vestiging in Roosendaal

Wijkopenautos.nl, het online platform voor de verkoop van tweedehands auto’s, heeft in Roosendaal een nieuwe vestiging geopend, de vierde in Brabant en inmiddels de 23ste vestiging van Nederland.

E-commerce
Premium

Bezorgrobots van Carrefour naar Knokke

Na een proef met bezorgrobots in Zaventem, wil de Belgische Carrefour deze innovatie uitbreiden naar andere steden, te beginnen met Knokke.

Logistics
Premium

Verlies Picnic gestegen naar 208 miljoen euro

Onlinesupermarkt Picnic heeft vorig jaar zijn verlies bijna verdubbeld. Dat is vooral het gevolg van investeringen in de toekomstige groei van het bedrijf, zegt directeur Michiel Muller tegen het FD.

Food
Premium

Thuisbezorgd gaat samenwerking aan met Lush

Thuisbezorgd.nl kondigt een samenwerking aan met Lush, uitvinder van cosmeticaproducten zoals de bath bomb, de shower jelly en de ‘naakte’ (verpakkingsvrije) shampoo bar. In de komende weken komen alle tien Lush-vestigingen in Nederland beschikbaar in de app en op de website van Thuisbezorgd.nl.

Logistics
Premium

Amazon.nl opent dc in Almelo

Amazon.nl heeft zijn eerste Nederlandse fullfilment center geopend. Het gaat om een aanvulling op het sorteercentrum in Rozenburg, waarover in logistieke kringen al weken werd gespeculeerd.

Fulfillment
Premium

Mattijs ten Brink weg bij Subweb

Mattijs ten Brink legt zijn functie als CEO van reisorganisatie Subweb per direct neer wegens verschil van inzicht. Tijdelijke vervanger is bestuursvoorzitter Lars Löfgren.

Travel
Premium

Picnic breidt bezorggebied in Keulen uit

De online bezorgdienst Picnic heeft zijn bezorggebied in Keulen uitgebreid. Tot nu toe was de websuper alleen met zijn bezorgwagens op de weg in de districten Kalk, Porz en Mülheim. In juli breidde Picnic voor het eerst uit naar de linkeroever van de Rijn in de domstad.

Food
Premium

‘Marktplaatsen duurder dan reguliere webshops’

Wie op online marktplaatsen shopt om daar de beste prijs te vinden, snijdt zichzelf in de vingers. In tachtig procent van de gevallen ben je goedkoper uit bij een reguliere webwinkel.

E-commerce
Premium

Duurzaam warenhuis Tomo gaat alweer sluiten

Duurzaam warenhuis Tomo heeft vrijdag het faillissement aangevraagd. De startup kon financiële problemen niet meer te boven komen. Opmerkelijk is dat oprichter Marjan Haselhoff onlangs bij Emerce TV nog meldde dat ze meerdere vestigingen wilde openen en zich ook online meer wilde gaan profileren. Als eerste stap zouden shop-in-shop formules worden geïntroduceerd.

E-commerce