More stories

Premium

Nieuwe Marktplaats-campagne onthult verhalen achter tweedehands interieurs

Marktplaats lanceert vandaag een nieuwe campagne waarmee Nederlanders worden gestimuleerd vaker tweedehands interieur en decoratie te kopen. Gebruikers van het handelsplatform delen hun ervaringen met dit duurzame consumptiegedrag. Zij geven een inkijkje in hun woning en vertellen over hun beweegredenen om bewust gebruikte spullen aan te schaffen.

E-commerce
Premium

Sterke resultaten voor Booking en Expedia

Booking, het moederbedrijf van Booking.com, sluit een zeer goed eerste kwartaal af. De handelsomzet viel liefst 44 procent hoger uit op 39,4 miljard dollar. Er werden 38 procent meer kamers geboekt.

Travel
Premium

Prestaties bpost ‘iets boven plan’

De prestaties van Bpost lagen het afgelopen kwartaal iets boven plan. Uitdagende macro-economische omstandigheden werden verzacht door een sterke pakjesvolumes, prijsstijgingen en aanhoudende focus op productiviteit en kostenbeheersing.

Logistics
Premium

Zweedse modeketen Lindex kiest Nedap voor grootschalige RFID-uitrol

Het Nederlandse Nedap is door Lindex geselecteerd om de RFID oplossing Nedap iD Cloud te implementeren. Lindex heeft als doel om de voorraadnauwkeurigheid te verhogen, wat leidt tot een hogere productbeschikbaarheid over alle kanalen.

Retail
Premium

Shopify ontslaat twintig procent personeel

“Na vandaag is Shopify twintig procent kleiner”, laat oprichter en directeur Tobias Lütke weten bij de publicatie van de kwartaalcijfers. Dat is ruim tweeduizend man. Beleggers reageren verheugd.

E-commerce
Premium

Benelux-baas Gorillas weg

De general manager Gorillas Benelux is weg nu diens operationele opgaan in die van het nieuwe moederbedrijf Getir.

E-commerce
Premium

ECL!: Trends rond e-commerce in China

Bij Emerce E-Commerce Live! vertelt Aldo Spaanjaars over drie belangrijke trends die een enorme impact hebben op bedrijfsmodellen, waarin Chinese ondernemers momenteel de leiding nemen.

E-commerce

Startup Billie Wonder: grote milieu-impact met herbruikbare luiers van hennep

Steef Fleur wilde iets met herbruikbare luiers doen. De milieuvoordelen zijn groot. Billie Wonder biedt van hennep gemaakte luiers en streeft naar groei.

Start-ups
Premium

Samsung breidt webwinkels voor B2B-klanten uit naar 30 landen wereldwijd

Samsung opent een nieuwe webwinkel voor B2B-klanten in Nederland, waarmee het totaal aantal B2B-webwinkels wereldwijd naar 30 landen wordt uitgebreid.

B2B Digital
Premium

Outlet club helpt Zalando aan omzetgroei

Zalando verbeterde de winstgevendheid in het eerste kwartaal mede dankzij een grotere vraag bij zijn online outlet club, Lounge by Zalando, en partners die meer mode- en beautyproducten op het platform hebben verkocht. In het eerste kwartaal werd er bijvoorbeeld een capsulecollectie met het in Amsterdam gevestigde designer streetwear merk Filling Pieces gelanceerd.

Fashion
Premium

‘AH.nl levert nog volop’

Lege schappen in de meeste vestigingen van Albert Heijn, maar online schijnt de grootgrutter nog steeds het volledige assortiment te kunnen leveren, zo melden klanten op internet. Wie online bestelt, krijgt ook geen waarschuwing te zien.

Food
Premium

Airbnb gaat terug naar de roots met Airbnb Rooms

Airbnb wil terug naar zijn roots. Een hernieuwde focus op waar het allemaal mee begon: het verhuren van privékamers. Airbnb lanceert dan ook ‘Airbnb Rooms’: een nieuwe kijk op het originele Airbnb.

E-commerce
Premium

Swiss Life Asset Managers draagt logistiek vastgoed over aan Picnic

Minder dan een jaar na de start van de bouw heeft het logistieke team van Swiss Life Asset Managers het 50.000 vierkante grote logistieke centrum in Wülfrath, ten oosten van Düsseldorf, formeel overgedragen aan de Vaillant Group en Picnic.

Food
Premium

Teleurstellende resultaten voor DHL

Pakketbezorger DHL heeft in het eerste kwartaal aanzienlijk minder omzet gedraaid dan een jaar terug: zo’n 20,9 miljard euro tegen 22,6 miljard vorig jaar. Ook het handelsresultaat lag met 1,6 miljard euro 24,1 procent onder het resultaat van 2022. Het Duitse bedrijf spreekt van een uitdagende markt.

Logistics
Premium

Digitale valuta van de centrale bank van China prominenter op WeChat

De afgelopen jaren heeft de centrale bank van China geprobeerd het gebruik van de digitale yuan of e-CNY te stimuleren. De bank heeft een speciale app voor e-CNY die begin 2022 261 miljoen individuele gebruikers overschreed.

Payment