Wehkamp stopt deze maand gratis retouren
Het is gedaan met het gratis terugzenden van online aankopen bij Wehkamp. Vanaf 24 april betalen klanten vijftig cent per geretourneerd item. Andere webwinkels volgen.
Het is gedaan met het gratis terugzenden van online aankopen bij Wehkamp. Vanaf 24 april betalen klanten vijftig cent per geretourneerd item. Andere webwinkels volgen.
Bezorgbedrijf Hurby is niet meer. Het bedrijf beleefde hoogtijdagen in de coronatijd, toen vooral kleine winkeliers het bedrijf gebruikten als bezorgdienst. Met het opheffen van de lockdowns verdween de winstgevendheid.
Go Digital, Stay Human, dat is het motto van Christian Kromme, auteur van het boek Humanification, en keynote spreker op Emerce B2B Digital in Amsterdam op 11 mei in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam. In zijn boek gaat Kromme dieper in op de golven van technologische innovaties die elkaar in steeds sneller tempo opvolgen.
Het wordt verboden voor kinderen tot 16 jaar om te werken als flitsbezorger. Daarmee sluit het kabinet aan bij het bestaande verbod voor kinderen maaltijden te bezorgen. Het verbod gaat nog dit jaar in.
Er zijn genoeg goede redenen voor merken om hun reparatiemogelijkheden radicaal uit te breiden. Van het stimuleren van bewuste consumptie tot meer klantbetrokkenheid. Dit eenvoudige toegangspunt tot circulaire strategie is nog nooit zo cruciaal en relevant geweest als nu, zegt Willem Swager (Director Of Finance And Operations EMEA van Patagonia) in de videocollectie Sustainable Commerce.
De opening in Hamburg is voor Picnic de eerste stap buiten ‘testgebied’ Noordrijn Westfalen. De expansie naar het noorden is de eerste grote stap naar gestage landelijke uitrol.
De bloemenindustrie is niet de makkelijkste industrie om duurzamer te maken. Bloemen kweken, verpakken en vervoeren brengen allemaal uitdagingen op het gebied van duurzaamheid met zich mee. Gaan we voor bloemen uit Nederland, waar kwekers veel energie moeten gebruiken, of halen we ze helemaal uit Kenia, waar ze zonder kunstmatige warmte kunnen worden gekweekt? Blomoon is zeer gedreven om de sector duurzamer te maken, vertelt Sibbe Krol, Head Of Sustainability, van de Bloom & Wild Group (Bloomon) in de videocollectie Emerce Sustainable Commerce.
Busjes van pakketbezorgers die achter elkaar dezelfde wijk inrijden. Hidde Stokvis, CTO en medeoprichter van pakketbezorger Trunkrs, vindt dat het anders moet. “Laten we met zijn allen een gezamenlijk duurzaam bezorgnetwerk opzetten,” vertelt hij in de videocollectie Sustainable Commerce.
A Beautiful Story verkoopt handgemaakte en fairtrade sieraden. Als sociale onderneming heeft het bedrijf één duidelijk doel: een enorme positieve impact maken op het leven van mensen. Alle sieraden worden aan de andere kant van de wereld gemaakt door vakmensen, vertelt CEO Cathelijne Lania in de videocollectie Sustainable Commerce die vanaf 08.00 uur live gaat.
Het Google Merchant Center kan meer: zoals inzicht geven in je concurrentiepositie wat productprijzen betreft en je een overzicht van best-sellers geven.
Marktplaats.nl gaat zich meer profileren als een handelssite die duurzaamheid propageert, door hergebruik van tweedehands en gerepareerde artikelen. Die aangescherpte focus kan de business tot vijf keer laten groeien.
De markt voor pc’s is volgens International Data Corporation in het slop geraakt. De markt daalde in het eerste kwartaal minstens 24,2 procent. Vooral Apple werd hard geraakt. Begin dit jaar zijn er 40,5 procent minder Macs over de toonbank gegaan dan dezelfde periode in 2022.
Duurzaam ondernemen, met milieu en mensen in het achterhoofd, moet in het DNA van organisaties beklonken zijn. “Een KPI waar iedereen aan moet werken”, zegt Anke Fransen van Hunkemöller.
Of ze nu tweedekansje, retour deal of anders heten: een groeiende hoeveelheid retourgoederen vindt zijn weg weer naar de markt. Niet als partij, maar als individuele producten. Via een arbeidsintensief proces dat vragen oproept over de rendabiliteit. “Het gaat niet alleen om financiën, ook om duurzaamheid.” Toch lijken financiële opbrengsten leidend. Een blik op de kansen, knelpunten én verdiensten.
Om herhaalaankopen van klanten te stimuleren word alles uit de kast getrokken. De meest effectieve oplossing is de foutmarge in je warehouse te verlagen.