More stories

Premium

Bpost tevreden met resultaten

Ondanks een laag consumentenvertrouwen en tegenwind door inflatie kijkt bpost terug op een solide kwartaal. De omzet bedroeg ruim 1 […]

Logistics
Premium

Lek AliExpress nog niet boven, blijft krimpen

De internationale marktplaats AliExpress blijft moederbedrijf Alibaba zorgen opleveren. De krimp die al kwartalen gaande is, is nog steeds niet […]

Marketplaces
Premium

Omzet Autohero in 2022 over de 1 miljard euro

De Europees werkende webwinkel voor tweedehands auto’s Autohero.com realiseerde vorig jaar een omzet van een miljard euro, een toename van 82,5 procent in een jaar tijd.

E-commerce
Premium

Nederlanders winnen E-commerce Germany Awards

Drie Nederlandse bedrijven wonnen gisterenavond in Berlijn een E-commerce Germany Award, een aansprekende vakprijs.

Duitsland
Premium

Picnic begonnen in het Duitse Paderborn

Al enkele weken kunnen huishoudens in het Duitse Paderborn boodschappen doen bij de online supermarkt Picnic. Onlangs is daar een stadshub geopend.

E-commerce
Premium

Lagere resultaten voor eBay

Veilinghuis eBay waarschuwde woensdag dat de vraag in de eerste helft van 2023 zal dalen. Het afgelopen kwartaal was ook al niet best als gevolg van dalende consumentenbestedingen in de Verenigde Staten en Europa.

E-commerce
Premium

Coolblue weet nipt te groeien naar een omzet van 2,35 miljard euro

Ondanks een laag consumentenvertrouwen, is het Coolblue toch gelukt om het jaar af te sluiten met een recordomzet van 2,35 miljard euro, een iets hoger resultaat dan een jaar eerder.

E-commerce
Premium

‘Online bestellen nog te vaak onmogelijk voor mensen met een beperking’

De grootste webwinkels in Nederland zijn nog altijd slecht toegankelijk voor mensen met een beperking. Dat blijkt uit een onderzoek onder vijftien van de grootste webshops uit de Twinkle100, uitgevoerd door Level Level. Vorig jaar vond een vergelijkbaar onderzoek plaats. Sindsdien is er nauwelijks vooruitgang geboekt.

Web-design
Premium

Bestseller selecteert Nedap voor uitrol van RFID bij Vero Moda

Nedap is door Bestseller geselecteerd voor de uitrol van het Nedap iD Cloud-platform naar haar Vero Moda-winkels. Bestseller heeft de implementatie van iD Cloud in 380 winkels in januari 2023 voltooid.

Retail
Premium

Deze sprekers zijn toegevoegd aan Emerce Retail

Consumenten staan steeds meer ervoor open om duurzaam te consumeren. Met name Gen-Z en millennials willen minder kopen en meer beleven. Wat zijn de circulaire verdienmodellen die jouw bedrijf of merk toekomstproof maken? Je hoort het eind maart op Emerce Retail in Maarssen.

E-commerce
Premium

Hoe China het spel verandert met interest-based e-commerce. En de VS al heeft bereikt

Zoals TikTok scherp weet in te schatten waarnaar gebruikers op zoek zijn, zo kunnen verschillende Chinese e-commercespelers dit ook. De zogeheten shelf commerce maakt plaats voor interest-based e-commerce. Na de thuismarkt heeft dit via de Verenigde Staten nu ook het Westen bereikt. Reden te meer om met behulp van techcommentator en medeoprichter van China Talk Ed Sander dieper op het model in te gaan.

E-commerce
Premium

Zalando verhoogt tarieven externe verkopers

Externe verkopers op het platform van Zalando gaan vanaf de zomer een jaarlijkse vaste vergoeding betalen en soms ook hogere commissies per verkocht artikel.

Marketplaces
Premium

Groei voor e-commerce Walmart

De online omzet van de grootste Amerikaanse winkelketen Walmart is met 17 tot 18 procent gestegen. De omzet en de aangepaste winst per aandeel viel voor het Amerikaanse warenhuis hoger uit dan voorzien, maar de outlook voor dit jaar valt toch wat tegen.

E-commerce
Premium

Honderden medewerkers van Zalando de laan uit

Honderden van zeventienduizend banen sneuvelen bij webwinkel Zalando in een poging het kostenpeil structureel te verlagen. De omzet en winst staan onder druk, evenals de markt. Het vooruitzicht op een spoedige versnelling in de markt is er niet.

Fashion
Premium

‘Flitsbezorgers Getir, Gorillas en Flink leveren sigaretten aan minderjarigen’

Hoewel flitsbezorgers onder het ‘online verkoop van tabak’ vallen en dit per 1 juli 2023 verboden is, hebben de bezorgdiensten nu nog vrij spel. Volgens de bezorgdiensten moet er volgens hun werkwijze gevraagd worden naar een legitimatie, maar in de praktijk nemen de bezorgers het niet zo nauw met deze regels, zo bleek gisteren bij het programma Radar.

E-commerce