More stories

Premium

Gall & Gall levert online bestellingen per fietskoerier

Gall & Gall is gestart met het leveren van online bestellingen per fietskoerier vanuit de winkel in de buurt. In navolging van een proef waarbij bestellingen binnen 60 minuten bij de klant thuis worden bezorgd kiest Gall & Gall er nu voor om niet zozeer in te zetten op snellere, maar vooral duurzamere bezorging.

Logistics
Premium

Bringly lanceert nieuw duurzaam verzendplatform met 1,5 miljoen euro investering

Technologiebedrijf Bringly heeft een nieuwe investeringsronde afgerond met als nieuwe investeerders Eyos Capital, het Poolse SpeedUp Energy Innovation en bestaande investeerders Shamrock Ventures, Ponooc en diverse ervaren angels.

Logistics
Premium

Vandebron claimt eerste groene dynamisch energiecontract

Vandebron lanceert naar eigen zeggen het eerste groene dynamisch energiecontract, met actuele prijzen die per uur variëren. Deze nieuwe contractvorm geeft gebruikers inzicht in hoeveel groene stroom er op specifieke momenten opgewekt wordt. Klanten kunnen bijvoorbeeld extra voordelig wassen of stofzuigen als de wind waait of de zon schijnt.

E-commerce

Succesvolle B2B- en D2C-marketing: aandachtspunten voor de basis en de versnelling

Digitale marketing draait om de klant, business en technologie. Er zijn twee fases van digitale volwassenheid van B2B-bedrijven: de basis en de versnelling.

B2B Digital

Kvk: Winkelstraat in tien jaar enorm veranderd

De winkelstraat is in tien jaar enorm veranderd. Speelgoedwinkels, platen- of cd-winkels en ook kleding- en schoenenwinkels namen af. In de plaats daarvan zien we steeds meer foodwinkels gespecialiseerd in bijvoorbeeld kaas of koffie in het straatbeeld verschijnen. Ook het aantal winkels in tweedehands kleding kent een ongekende groei, zo constateert de Kamer van Koophandel.

Retail
Premium

Whoppah opent tweede magazijn, in Venlo

De marktplaats voor tweedehands design en kunst Whoppah opent een nieuwe opslagplaats voor handel en richt zich daarmee nadrukkelijk op de groei in Duitsland.

Fulfillment

Groeien met de inzet van first-party data

Groeien terwijl de advertentiekosten beperkt blijven is lastig. Dat doen met first-party data is een extra uitdaging. E-mail wordt dus steeds belangrijker.

Customer Engagement
Premium

Vertraagde start voor liveshoppingplatform Kijkshop

Liveshoppingplatform Kijkshop gaat vermoedelijk pas rond mei live. De komende weken vindt al wel een soft launch plaats. Technische problemen lagen ten grondslag aan de late lancering die was voorzien voor februari 2023, vertelde mede-eigenaar eigenaar Bart Quispel op de Webwinkel Vakdagen.

E-commerce
Premium

H&M: Dertig procent omzet uit online handel

Modeketen heeft zijn omzet afgelopen kwartaal met twaalf procent zien stijgen tot vijf miljard euro. Daarvan wordt dertig procent gerealiseerd via het web en de app.

Fashion
Premium

Mollie introduceert hardware betaalterminals

Mollie brengt binnenkort eigen hardware uit die als kassa in fysieke winkels fungeert. De terminals werken met dezelfde backend als de webwinkels die de Amsterdammers bedienen.

Payment
Premium

Online omzet in februari 6 procent hoger

De online omzet was in februari 6 procent hoger dan in februari 2022. Webwinkels (als hoofdactiviteit verkoop via internet) hebben 11,2 procent meer omgezet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers), was 1,4 procent lager, volgens het CBS.

De totale detailhandel heeft in februari 8,5 procent meer omgezet dan in februari 2022. Het verkoopvolume was wel 2,9 procent lager. De omzet van de non-foodsector groeide met 5,3 procent en de omzet van de foodsector met 10,5 procent.

De drogisterijen, de kledingwinkels, de winkels in schoenen en lederwaren, de winkels in recreatie-artikelen, de winkels in meubels en woninginrichting en de winkels in consumentenelektronica en witgoed hebben in februari meer omgezet dan in februari 2022. Daarentegen hebben de winkels in doe-het-zelfartikelen (inclusief keukens en vloeren) in februari minder omgezet.

Retail
Premium

Deze zomer nieuw iDEAL, met ‘snel’ en uitgesteld betalen

Currence brengt komende zomer de nieuwe versie van betaalsysteem iDEAL op de markt. Gebruikers kunnen een eigen profiel gaan aanmaken met winkelvoorkeuren. Het nieuwe systeem staat ook uitgesteld betalen toe.

Payment

Overstap naar nieuw e-commerceplatform? Houd dit in gedachten

Het bestaande e-commerceplatform voldoet niet meer. Tijd voor een overstap. Waar kies je voor? Wat zijn de nieuwe eisen? Hoe schakel je over zonder haperen?

E-commerce platforms
Premium

Bever: ‘Webwinkel nog te productgericht’

Buitenspecialist Bever erkent dat de online conversie beter kan. 75 procent van de omzet komt van de winkels, 25 procent […]

E-commerce
Premium

Politie rolt grote internetzwendel op

De politie heeft drie 19-jarige mannen aangehouden, twee uit Zeist en één uit Odijk, wegens een omvangrijke digitale oplichtingszaak, waarbij volgens de politie een enorme buit is gemaakt.

E-commerce